Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va reamintim ce se stabileste prin Ordinul ANAF nr. 205/2012, actul normativ emis ca ordin comun al Ministerului Justitiei si ANAF si care aduce a treia modificare din anul acesta in domeniul eliberarii documentului, necesar la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului societatii.Ordinul reglementeaza formatul electronic al adeverintei prin care se inregistreaza documentul de detinere legala a unui spatiu ce poate fi utilizat ca sediu social, precum si formatul "Certificat pentru spatiu cu destinatie de sediu social", documente eliberate de ANAF, ca urmare a solicitarii Registrului Comertului.
Ordinul reglementeaza transmiterea electronica, inclusiv adresele de corespondenta, intre cele doua institutii, a cererilor si documentatiei.
Ordinul pastreaza termenele anterioare de eliberare de catre ANAF a documentelor astfel:
a) solicitarile transmise de Registrul Comertului in prima parte a zilei vor fi solutionate de ANAF in aceeasi zi in ultima parte a programului de lucru;
b) solicitarile transmise de Registrul Comertului in a doua jumatate a zilei vor fi solutionate de ANAF in prima jumatate a zilei urmatoare.
Sintetic, procedura se va desfasura astfel: O persoana ce doreste sa inmatriculeze o societate comerciala se va prezenta la Registrul Comertului si cu documente ce atesta existenta si dreptul de utilizare a unui spatiu. Se completeaza o cerere, iar Registrul Comertului trimite electronic documentatia la ANAF. Tot electronic ANAF transmite fie refuzul eliberarii documentului, fie certificatul ce atesta spatiul cu destinatia sediu social.
Cand se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?
Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, in situatiile de mai jos:
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
a) daca persoana inregistrata in scopuri de TVA este declarata inactiva de ANAF, de la data declararii ca inactiva;
b) daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul comertului, la data inscrierii inactivitatii;
c) daca asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal (infractiuni de natura economica si fiscala);
d) daca nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de TVA si contribuabilul inca nu si-a suspendat activitatea sau nu este declarat inactiv. Aceste prevederi se aplica numai in cazul persoanelor pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrul;
e) daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic (nu au fost facute cumparari sau vanzari timp de 6 luni).
Ce se intampla cu situatia fiscala pentru un contribuabil ce achizitioneaza bunuri sau servicii de la un alt contribuabil declarat inactiv (implicit fara cod valabil de TVA)?
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita [art. 11 alin. (14) din Codul fiscal].
In plus, nu sunt deductibile cheltuielile inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv al carui certificat de inregistrare fiscala a fost suspendat [art. 21. alin. (4) lit. r) din Codul fiscal].
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum facem inregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului de TVA?Influenta cresterii TVA asupra veniturilor colectate de ANAF la bugetDecontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereAnulare accesorii conform OUG nr. 69/2020. Posibilitatea de acordare a amnistiei fiscale in cazul unei inspectii fiscale in cursCodul Fiscal 2010 TITLUL VII - Capitolul IV - Dispozitii comuneUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorBilantul primei sesiuni de inscriere a proiectelor de investitii cu impact major in economieProcedura privind organizarea si inscrierea in cadrul Registrului RO e-Factura executari siliteLista seminariilor web ANAF pentru luna august a fost publicataArticole similare
Ce modifica OANAF nr. 205 din 2012 privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului socialArticole similare
Din ce in ce mai multe firme isi pierd codul de TVATratament contabil pentru achizitii de la contribuabili inactiviStudiu de caz: Regimul TVA in cazul colectarii si valorificarii deseurilorFormularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facuteAchizitii de la un CONTRIBUABIL INACTIV. Stornare facturiUltimele articole
Anulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Factura de executare silitaZoom fiscal: Cand puteti fi declarat inactiv de fiscal si cum remediati situatia?Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Creante neincasate. Clientul declarat inactiv. Cum isi poate recupera societatea banii?Care sunt cheltuielile nedeductibile la calculul profitului impozabil?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"