Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va reamintim ca Ordinul ANAF nr. 205/2012 este un ordin comun al Ministerului Justitiei si ANAF si este a treia modificare din anul acesta in domeniul eliberarii documentului, necesar la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului societatii.
Ordinul reglementeaza formatul electronic al adeverintei prin care se inregistreaza documentulde detinere legala a unui spatiu ce poate fi utilizat ca sediu social, precum si formatul "Certificat pentru spatiu cu destinatie de sediu social", documente eliberate de ANAF, ca urmare a solicitarii Registrului Comertului.
Ordinul reglementeaza transmiterea electronica, inclusiv adresele de corespondenta, intre cele doua institutii, a cererilor si documentatiei.
Ordinul pastreaza termenele anterioare de eliberare de catre ANAF a documentelor astfel:
a) solicitarile transmise de Registrul Comertului in prima parte a zilei vor fi solutionate de ANAF in aceeasi zi in ultima parte a programului de lucru;
b) solicitarile transmise de Registrul Comertului in a doua jumatate a zilei vor fi solutionate de ANAF in prima jumatate a zilei urmatoare.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Sintetic, procedura se va desfasura astfel: O persoana ce doreste sa inmatriculeze o societate comerciala se va prezenta la Registrul Comertului si cu documente ce atesta existenta si dreptul de utilizare a unui spatiu. Se completeaza o cerere, iar Registrul Comertului trimite electronic documentatia la ANAF. Tot electronic ANAF transmite fie refuzul eliberarii documentului, fie certificatul ce atesta spatiul cu destinatia sediu social.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Norme actuale privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului socialArticole similare
Mod calcul si declarare impozit pe veniturile obtinute de catre proprietar din inchirierea camerelor in scop turisticStudiu de caz: Investitii de natura modernizarilor pentru cladire inchiriataInregistrare Credit NoteAnulare cod TVA. 3 studii de caz importanteSucursala deschisa in Romania. Care sunt obligatiile declarative si de plata in 2013?Ultimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSpatii de inchiriat. Cum se aplica TVA de catre firmele care inchiriaza spatiiSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Articole similare
Obligatii declarative pentru microintreprinderile fara venituriPFA cu venituri sub 12 salarii minime brute pe tara. Este OBLIGATA sa plateasca CAS optional?Cine va depune obligatoriu formularul 208?Legea 223/2020 modifica Legea societatilor 31/1990: Simplificarea transferului de parti sociale si a varsarii capitalului socialTaxarea inversa: masuri de simplificare la aplicarea TVA in 2012Ultimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Articole similare
ANAF a publicat OPANAF nr. 205 privind eliberarea deverintei care atesta dreptul de folosinta asupra sediului social
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"