Tags: sediul social, certificat pentru spatiul cu destinatia de locuinta
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de act normativ privind certificatul pentru spatiul cu destinatia de sediu social.
Proiect priveste modificarea Anexei nr. 1 la OPANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare
Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a „Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” este de 5
zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din data de 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2
zile lucratoare.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate A din Romania inregistrata in scopuri de TVA realizeaza operatiuni triunghiulare achizitionand marfuri din Ungaria si livrandu-le in Franta, cu transport direct din Ungaria in Franta. Societatea A tocmai a solicitat si a primit cod de TVA si in Franta. In acest caz, achizitiile de bunuri descrise mai sus dintr-un stat UE cu livrare in Franta mai pot fi tratate ca pana acum, ca operatiuni triunghiulare sau societatea A are obligatia sa furnizeze furnizorului din Ungaria codul de TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate achizitioneaza un auto avariat (asa este specificat pe factura); poate aceasta si in ce conditii acest auto sa il inregistreze direct ca marfa? Eventual piese auto in vederea revanzarii? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a incheiat o conventie privind cesionarea drepturilor si obligatiilor din promisiunea de vanzare a unui imobil. Societatea este cesionar. Valoarea cesiunii este mai mare decat avansul platit. Cedentul a emis factura catre cesionar, aceasta fiind cu tva. Intrebarea este daca conventia de cesiune intra in sfera de aplicare a tva si daca factura este corect emisa cu tva? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania, plateste chirie pentru un depozit logistic in SUA, trimite paleti de marfa catre acest depozit. Ulterior marfa este preluata de catre Amazon, in regim de magazin online, cu amanuntul, catre diversi clienti persoane fizice. Marfa va fi facturata catre clientul final de catre societatea din Romania. Ce documente trebuie intocmite in acest caz? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate platitoare de impozit pe profit acorda in luna martie cadouri in bani salariatilor (8 martie si sarbatori pascale catolice). Suma acordata se incadreaza in limita a 300 lei/ salariat pe fiecare eveniment/sarbatoare. Valoarea cheltuielilor sociale depaseste limita de 5% aplicabila asupra valorii cheltuielilor cu salariile. Va rog sa-mi spuneti daca diferenta nedeductibila a cheltuielilor sociale este considerata avantaj in bani. Se calculeaza la aceste sume contributii salariale?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<