Tags: sediul social, certificat pentru spatiul cu destinatia de locuinta
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de act normativ privind certificatul pentru spatiul cu destinatia de sediu social.
Proiect priveste modificarea Anexei nr. 1 la OPANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare
Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a „Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” este de 5
zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din data de 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2 zile lucratoare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie UE. SAF-T. Ajustare tva
Intrebare:
Va rog sa imi spuneti care vor fi inregistrarile, Tax type, Tax code, Tax amount-urile in SAF-t aferente urmatoarei situatii:
Achizitie intracomunitara de materiale pentru nevoile personale ale administratorului.
Nu se deduce TVA, si se impoziteaza cu cota de 10% toata achizitia, si se declara in 100 la "Venituri din alte surse".
3028 = 401 100
4426 = 4427 19
635.2 = 4426 19
635.2 =...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie contabila operatiuni Pay Point
Intrebare:
O societate desfasoara operatiuni de tip PayPoint - incasari a facturilor de utilitati, internet, telefonie, reincarcare cartele telefonice, etc..
Banii incasati pentru utilitati se depun la banca si se face ordin de plata catre PayPoint Services.
La sfarsitul lunii, PayPoint emite factura pentru serviciul de incarcare electronica telefonie, factura cu TVA. Mentionez ca incasarea de la clienti nu se inregistreaza pe casa de marcat, ci doar pe aparatul pay...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Situatii financiare anulate in functie de criteriile de marime
Intrebare:
Un SRL a realizat urmatorii indicatori de marime la data de 31.12.2023: Total Active 1.400.000 lei, cifra de afaceri neta 448.000 lei, numar mediu salariati 11 si a intomit situatii financiare - entitate mica. La 31.12.2024 a inregistrat urmatorii indicatori de marime: Total Active 60.800.000 lei, Cifra de afaceri neta 92.900.000 lei, nr. mediu salariati 17. Ce situatii financiare intocmeste la data de 31.12.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Donatie acordata de catre o ONG
Intrebare:
O asociatie studenteasca doreste sa isi ajute o colega studenta cu un ajutor financiar (parinti decedati intr-un accident iar ea este spitalizata de 2 luni). Pentru a aduna fonduri, organizatia a prestat niste activitati unui SRL, in baza unui contract de prestari servicii si pentru care asociatia a emis factura.
1. factura emisa pentru acele servicii de catre asociatie ar trebui considerate venituri din activitati economice, chiar daca suma incasata se doneaza catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Soldurile negative in conturile 401 si 461
Intrebare:
Societatea (platitoare de TVA) are ca obiect de activitate inchirierea de spatii. Activitatea societatii este mica ca cifra de afaceri, nu are alte datorii si de aceea aceasta situatie ne impacteaza ca sume.
Conform Codului Fiscal, societatea factureaza chiria in conformitate cu clauzele contractuale si refactureaza utilitatile catre clienti, (energie, gaze, internet etc) in baza facturilor primite de la furnizorii de utilitati.
La data de 31.12.2024,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<