Tags: sediul social, certificat pentru spatiul cu destinatia de locuinta
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de act normativ privind certificatul pentru spatiul cu destinatia de sediu social.
Proiect priveste modificarea Anexei nr. 1 la OPANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare
Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a „Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” este de 5
zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din data de 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2 zile lucratoare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rezerve din reevaluare vanzare mijloace fixe
Intrebare:
Societatea detine:
- un teren 30.000 lei cu valoare inventar si rezerve din reevaluare 200.000 lei (cont 105)
- cladire aferenta cu valoare de inventar 230.000 lei (din care valoarea neamortizata 30.000 lei) si rezerve din reevaluare 35.000 lei (cont 105)
Se doreste vanzarea lor la pretul de vanzare: teren, 150.000 lei si cladirea 100.000 lei, conform raport evaluator.
La cladire, dupa reevaluarile din 2006, 2009 si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Deschidere punct de lucru
Intrebare:
O firma cu sediul in localitatea Boldesti, deschide un punct de lucru, tot in Boldesti. Activitatea desfasurata la punctul de lucru va fi activitatea specifica departamentului de vanzari si TESA . Firma are 6 angajati, din care 3 muncitori mobili.
Ce implica pentru societate, din punct de vedere fiscal, deschiderea acestui punct de lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<IMCA. Aplicare facilitati conform OUG 1532020
Intrebare:
Societatea inregistreaza la sfarsitul anului profit dar prin comparare are de achitat IMCA.
Conform calculelor OUG 153/2020, dupa capital propriu ajustat, se incadreaza la o reducere a impozitului pe profit de 5%.
Din IMCA de achitat la sfarsitul anului se poate scadea sau nu reducerea de 5% determinata conform OUG 153 la calculul impozitului pe profit?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Semnare situatii financiare anuale
Intrebare:
Sunt asociat unic in SRL, si administrator, sunt angajata in alta societate cu contract de munca 8 ore/zi si membra Ceccar inactiva. Imi tin singura contabilitatea la SRL si imi fac si bilantul, si pana acum am semnat bilantul cu semnatura mea electronica, in calitate de administrator. Am voie sa semnez bilantul pentru anul 2024? Daca nu, ce ar trebui sa fac sa pot sa il semnez singura? Multumesc mult.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<