Tags: sediul social, certificat pentru spatiul cu destinatia de locuinta
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de act normativ privind certificatul pentru spatiul cu destinatia de sediu social.
Proiect priveste modificarea Anexei nr. 1 la OPANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare
Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a „Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” este de 5
zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din data de 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2 zile lucratoare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contract de minimis
Intrebare:
O societate neplatitoare de TVA si platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor a semnat un contract pentru un ajutor de minimis. Subventia nerambursabila va cuprinde si achizitie de mijloace fixe, obiecte de inventar si subventionare cheltuieli cu salariile, cheltuieli contabilitate, SSM.
Care este monografia contabila, 4452 = 4752, sau trebuie utilizat si contul 472?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate
Intrebare:
Am societate platita de tva la incasare pe care asociatii decid sa o radieze.
Intrebari:
- Sumele de incasat de la clienti sunt din perioada 2022-2023 si au fost emise cu tva la incasare.Aceste sume nu sunt contestate de clienti.
- Cum tratez sumele din 4111 si cele din 4428?
- La inchidere cheltuiala este deductibila?
Tot legat de radiere /lichidare care este impozitul care se aplica pentru dividende care nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Activare CAEN
Intrebare:
Buna ziua! Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025), activitate principala.
Am cumparat 3 apartamente, pe care ulterior le-am vandut.
In certificat constatator, la activitati secundare, am codul CAEN 6812 "Dezvoltare (promovare) imobiliara", dar mai trebuie sa il autorizez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim fiscal TVA pentru operatiuni cu locul in alt stat membru
Intrebare:
Societatea noastra, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza marfa din CHINA de la o persoana juridica si este livrata de catre furnizor direct catre clientul nostru din ITALIA. In aceasta situatie (refacturare unui client din UE: marfa este livrata de catre furnizorul nostru din CHINA direct catre beneficiarul din UE), cum se va intocmi factura din punctul de vedere al TVA, care sunt documentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA si care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<