Tags: sediul social, certificat pentru spatiul cu destinatia de locuinta
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de act normativ privind certificatul pentru spatiul cu destinatia de sediu social.
Proiect priveste modificarea Anexei nr. 1 la OPANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare
Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a „Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” este de 5
zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din data de 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2 zile lucratoare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aport in natura teren la capitalul altei societati
Intrebare:
Societatea A detine 100% din capitalul social al societatii B. Societatea A, detine un teren achizitionat acum 25 de ani, pe care doreste sa il aduca ca aport la capitalul social al societatii B. Ce implicatii fiscale exista din punct de vedere al TVA si al impozitului pe profit? Va rugam sa ne ajutati si cu inregistrarile contabile, ale ambelor societati. Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura mai mare decat contractul incheiat cu autoritatea contractanta
Intrebare:
Un contract de prestari servicii de paza se prelungeste prin act aditional, pt o perioada de 2 luni, dar fara majorarea valorii.
La semnarea celor doua acte aditionale exista o valoare neconsumata dar care nu a fost acoperitoare pt facturile emise in cele doua luni de prelungire.
Cum trebuie sa procedeze autoritatea contractanta in aceasta situatie?
Precizez ca s-a constatat faptul ca valoarea contractului este depasita la plata ultimei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amenajare baza sportiva
Intrebare:
Ce aspecte contabile trebuie sa luam in considerare atunci cand incheiem un contract de prestari servicii pentru amenajarea unei baze sportive, mai ales in contextul proiectului nostru de fotovoltaice? Care sunt implicarile fiscale si cum ar trebui sa inregistram aceste cheltuieli in contabilitate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<