Tags: sediul social, certificat pentru spatiul cu destinatia de locuinta
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat un proiect de act normativ privind certificatul pentru spatiul cu destinatia de sediu social.
Proiect priveste modificarea Anexei nr. 1 la OPANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare
Prin dispozitiile art.XIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 a fost modificat art.17 din Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a „Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social” este de 5
zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din data de 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2 zile lucratoare.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim fiscal cheltuieli deplasare salariati in strainatate
Intrebare:
Societatea nostra face parte dintr-un grup francez.
In luna iunie firma mama organizeaza ateliere de lucru pe toate departamentle cu salariatii din filiale, in Franta si, pentru ca in 2025 se aniverseaza 30 de ani de la infiintarea firmei, se va organiza si un eveniment in acest sens.
Din partea firmei din Romania vor participa 20 de salariati din toate departamentele.
Durata deplasarii va fi de 4 zile.
Firma din Romania va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Deductibilitate cheltuieli functionare punct de lucru inchiriat
Intrebare:
Se considera cheltuieli deductibile:
O societate are inchiriat un spatiu (apartament) pt birou - acesta fiind declarat punct de lucru.
Este un contract de inchiriere inregistrat la ANAF in care se specifica - ca utilitatile sunt platite de chiras, facturile de utilitati sunt pe numele proprietarului, aceste cheltuieli se pot considera ca si cheltuiala deductibila la societate - societatea achita prin banca aceste facturi
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Producator agricol. E-Factura
Intrebare:
O asociatie platitior TVA centru de colectare lapte cumpara de la membrii, persoane fizice (producator agricole) lapte pe baza de carnet de producator + factura cu cota 8%. Dupa 1 iulie 2025 persoane producator trebuie sa factureze produsele cu e-factura prin SPV?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<