Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Noutati Legislatie Fiscala 03 - 07 august 2009 - Monitorul Oficial

de Infotva.ro la 12 Aug. 2009
Tags: monitorul oficial, contract, taxe, impozite, jocuri de noroc

HOTARARE nr. 870 din 29 iulie 2009pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de norocEMITENT: ...

HOTARARE nr. 870 din 29 iulie 2009
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind
organizarea si exploatarea jocurilor de noroc
EMITENT:
     GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 528 din 30 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii economici care desfasoara activitati avand ca obiect organizarea jocurilor de noroc.

Important!
Activitatile pentru care se poate solicita obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc sunt urmatoarele:
a) activitati loto;
b) activitati de pariuri mutuale;

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii


c) activitati de pariuri in cota fixa;
d) activitati de jocuri de noroc caracteristice cazinourilor;
e) activitati de tip slot-machine;
f) activitati de bingo desfasurate in sali de joc;
g) activitati de bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune.
In situatia in care un operator economic intentioneaza sa organizeze doua sau mai multe activitati dintre cele prevazute la alin. (2), este obligat sa solicite licenta de organizare a jocurilor de noroc pentru fiecare activitate in parte. In vederea obtinerii licentei de organizare a jocurilor de noroc, operatorii economici solicitanti sunt obligati sa indeplineasca cerintele specifice prevazute de ordonanta de urgenta si de prezenta hotarare pentru fiecare activitate in parte.

Autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc se acorda dupa cum urmeaza:
a) in cazul jocurilor loto: pentru intreaga activitate care presupune extrageri de numere, de litere, bilete sau simboluri,
indiferent de procedurile si caracteristicile mijloacelor utilizate pentru efectuarea extragerilor (urne, roti, cupe si alte asemenea mijloace) care nu se desfasoara in prezenta jucatorilor, conform modelului autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc prezentat in anexa nr. 1 b);
b) in cazul pariurilor: pentru mijlocul de joc de baza prin care se desfasoara organizarea si exploatarea unitara la nivelul
organizatorului a fiecarei activitati distincte. Modelul autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc este prezentat in anexa nr. 1 b);
c) in cazul jocurilor de noroc caracteristice activitatii cazinourilor: fiecarui organizator i se acorda o singura autorizatie
de exploatare a jocurilor de noroc pentru locatia in care se organizeaza si se desfasoara aceste activitati. Modelul autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc este prezentat in anexa nr. 1 b);
d) in cazul jocurilor bingo desfasurate in sali de joc: pentru fiecare locatie in care se organizeaza si se desfasoara aceste
activitati. Modelul autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc este prezentat in anexa nr. 1 b);
e) in cazul jocurilor bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune: fiecarui organizator i se acorda o
singura autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc pentru intreaga activitate care presupune castiguri generate de elemente aleatorii, organizate prin folosirea echipamentelor complexe de extragere de tip loteristic, care sunt caracterizate prin extrageri si premieri succesive caracteristice jocurilor bingo, fara prezenta fizica a jucatorilor. Modelul autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc este prezentat in anexa nr. 1 b);
f) in cazul jocurilor tip slot-machine: pentru fiecare mijloc de joc. Modelul autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc
este prezentat in anexa nr. 1 c).
Operatorii economici care detin licenta de organizare a jocurilor de noroc sunt obligati sa pastreze acest document in
cadrul locatiei care constituie sediul social, precum si sa afiseze o copie a acestuia intr-un loc vizibil, in cadrul fiecarei locatii in care se exploateaza activitatea respectiva.
Operatorii economici care detin autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc, astfel cum aceasta este prevazuta la art. 2
alin. (8) lit. a)-e) din prezenta hotarare, sunt obligati sa afiseze o copie a acesteia intr-un loc vizibil in cadrul fiecarei locatii in care se exploateaza activitatea respectiva. Originalul autorizatiei/autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc detinute de operatorul economic in cauza se pastreaza la sediul social al acestuia si va fi prezentat organelor de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice sau ale Ministerului Administratiei si Internelor, la solicitarea acestora.
Operatorii economici care detin autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc, astfel cum aceasta este prevazuta la art. 2
alin. (8) lit. f) din prezenta hotarare, sunt obligati sa afiseze acest document intr-un loc vizibil, pe mijlocul de joc care face obiectul autorizarii.

Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa asigure participantilor la jocurile de noroc sanse egale la mize egale jucate pe elementele aleatorii proprii mijloacelor de joc utilizate sau pe elemente de hazard si de abilitate a participantilor la jocurile de noroc.
Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa asigure distributia castigurilor sau premiilor cuvenite participantilor la
jocurile de noroc in cuantumul si in forma in care s-au angajat inainte de inceperea jocului respectiv si cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind calculul si plata obligatiilor care le revin in ceea ce priveste impozitul pe veniturile realizate din jocurile de noroc, astfel cum acestea sunt prevazute in Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

*****************************************

ORDIN nr. 2.397 din 29 iulie 2009
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark
aferente lunii august 2009
EMITENT: 
    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 529 din 31 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza dealerii primari, care pot depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si
juridice pentru achizitionarea certificatelor de trezorerie cu discount si a obligatiunilor de stat de tip benchmark.

Important!
Valoarea nominala individuala a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.
In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a
Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.
Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit astfel
cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.
In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a
Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.
Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Dobanda (cuponul) se plateste anual la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului
economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii ianuarie 2009, cu modificarile ulterioare, pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 5 ani si la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 351/2009 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii martie 2009, pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 3 ani, fiind determinata conform formulei:

*T*
D = VN x r/frecventa anuala a cuponului (1),
*ST*
in care:
D = dobanda (cupon);
VN = valoarea nominala;
r = rata cuponului.

*****************************************

ORDIN nr. 2.400 din 29 iulie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 753/2006 privind organizarea activitatii de
administrare a marilor contribuabili si pentru reglementarea unor aspecte ale activitatii de administrare a marilor contribuabili
EMITENT:
     MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 532 din 31 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza marii contribuabili, atat cei care urmeaza sa fie administrati de Directia generala de administrare a
marilor contribuabili, cat si cei care nu vor mai fi supusi acestei proceduri.

Important!
Lista contribuabililor mari care urmeaza a fi administrati incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator de Directia
generala de administrare a marilor contribuabili, precum si lista contribuabililor care, incepand cu aceeasi data, nu vor mai fi administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili se actualizeaza conform criteriilor de selectie prevazute in anexa nr. 1 si prevederilor art. 5, se intocmesc anual pana la data de 30 septembrie, se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Pentru contribuabilii mentionati in anexa nr. 2, Directia generala de administrare a marilor contribuabili va notifica
respectivii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
Prin derogare de la prevederile lit. A, se inregistreaza ca mari contribuabili contribuabilii nou-infiintati care, la data
infiintarii, se angajeaza prin declaratie pe propria raspundere sa realizeze investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane euro.
Contribuabilii vor depune declaratia pe propria raspundere la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul
fiscal declarat al acestora, in termen de cel mult 5 zile de la data inregistrarii lor la registrul comertului.
Pentru anul 2010, prin derogare de la prevederile art. 7 alin. (1) din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 753/2006
privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, cu modificarile si completarile ulterioare, raman in vigoare anexele nr. 1, 2 si 3 la prezentul ordin.
Incepand cu data de 1 august 2009, Directia generala de administrare a marilor contribuabili va prelua in administrare
contribuabilii mari cuprinsi in anexa nr. 1, urmand ca marii contribuabili cuprinsi in anexa nr. 2 sa fie preluati in administrare de catre acelasi organ fiscal incepand cu data de 1 ianuarie 2010.
Pana la data de 1 ianuarie 2010, contribuabilii mari prevazuti in anexa nr. 2 vor fi administrati de organele fiscale
competente, potrivit dispozitiilor legale aplicabile pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
Listele de contribuabili prevazute la alin. (1)-(3) intra in vigoare la data de 1 august 2009.

*****************************************

REGULAMENT nr. 13 din 23 iulie 2009
pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2009 privind clasificarea creditelor si plasamentelor,
precum si constituirea, regularizarea si utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit
EMITENT:
     BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 3 august 2009

precum si constituirea, regularizarea si utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit
EMITENT:
     BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 3 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit, persoane juridice romane, si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit din
state terte, precum si institutiile financiare nebancare, persoane juridice romane, si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare nebancare straine, care sunt inscrise in Registrul general deschis la Banca Nationala a Romaniei.

Important!
garantii personale - se refera la garantii furnizate de terti (de exemplu: cautiunea, avalul etc.), ce pot fi incadrate, in
functie de caracteristicile pe care le prezinta, dupa cum urmeaza:
- garantie expresa - protectia furnizata de garantie este legata in mod clar de expuneri ce pot fi identificate cu exactitate
sau de un portofoliu de expuneri clar delimitat, astfel incat gradul de acoperire a protectiei este clar definit si nu poate fi pus la indoiala;
- garantie irevocabila - in afara nerespectarii de catre cumparatorul protectiei a obligatiei de a plati la scadenta costul
protectiei, contractul prin care este furnizata protectia nu contine nicio clauza care ar putea sa permita furnizorului protectiei sa anuleze unilateral garantia sau ar putea sa conduca la cresterea costului efectiv al garantiei;
- garantie neconditionata - contractul prin care este furnizata protectia nu contine nicio clauza asupra careia cumparatorul
protectiei (institutia de credit/institutia financiara nebancara) nu detine controlul, clauza care sa poata scuti garantul de obligatia de a plati in timp util, dar nu mai tarziu de 90 de zile calendaristice, in cazul in care obligatul principal nu achita la termen plata scadenta/platile scadente.

Institutiile de credit incadreaza debitorii din afara sectorului institutiilor de credit in categorii de performanta financiara, care se noteaza de la A la E, in ordinea descrescatoare a calitatii acesteia.

Evaluarea performantei financiare a unui debitor, persoana fizica, se realizeaza potrivit criteriilor stabilite de institutiile de credit prin norme interne, pornindu-se de la procedura de clasificare a clientelei pe categorii de risc de nerambursare, elaborata de acestea.
Evaluarea performantei financiare a unui debitor, persoana juridica, din afara sectorului institutiilor de credit se
realizeaza potrivit normelor interne ale institutiilor de credit, pe baza de punctaj atribuit unor factori cantitativi si calitativi. Factorii cantitativi se refera in principal la urmatorii indicatori, acolo unde acestia pot fi determinati: lichiditate, solvabilitate, profitabilitate si risc, inclusiv riscul valutar. Factorii calitativi se refera cel putin la aspecte legate de modul de administrare a entitatii analizate, de calitatea actionariatului, de garantiile primite (altele decat cele care sunt acceptate la diminuarea expunerii fata de debitor), de conditiile de piata in care aceasta isi desfasoara activitatea.

 

*****************************************

REGULAMENT nr. 14 din 23 iulie 2009
privind modificarea Normei metodologice nr. 12/2002 pentru aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr.
5/2002 privind clasificarea creditelor si plasamentelor, precum si constituirea, regularizarea si utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit
EMITENT:
     BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 3 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit care au obligatia de a avea metode adecvate de organizare a informatiei in vederea
clasificarii creditelor si plasamentelor.

Important!
g) garantii - urmatoarele categorii de garantii primite, care, in conformitate cu prevederile prezentelor norme, pot diminua
expunerea imprumutatorului fata de entitatea de risc;
1. garantii personale - se refera la garantii furnizate de terti (de exemplu: cautiunea, avalul etc.) si, in functie de
caracteristicile pe care le prezinta, pot fi incadrate dupa cum urmeaza:
a) garantie expresa - protectia furnizata de garantie este legata in mod clar de expuneri ce pot fi identificate cu
exactitate sau de un portofoliu de expuneri clar delimitat, astfel incat gradul de acoperire al protectiei este clar definit si nu poate fi pus la indoiala;
b) garantie irevocabila - in afara nerespectarii de catre cumparatorul protectiei a obligatiei de a plati la scadenta costul
protectiei, contractul prin care este furnizata protectia nu contine nicio clauza care ar putea sa permita furnizorului protectiei sa anuleze unilateral garantia sau ar putea sa conduca la cresterea costului efectiv al garantiei;
c) garantie neconditionata - contractul prin care este furnizata protectia nu contine nicio clauza asupra careia
cumparatorul protectiei (institutia de credit/institutia financiara nebancara) nu detine controlul, clauza care sa poata scuti garantul de obligatia de a plati in timp util, dar nu mai tarziu de 90 de zile calendaristice, in cazul in care obligatul principal nu achita la termen plata scadenta/platile scadente.
2. garantii reale - se refera la bunuri corporale sau necorporale primite in garantie pentru operatiunile realizate (de
exemplu: ipoteca, gajul cu deposedare, inclusiv depozitul colateral, gajul fara deposedare etc.);
3. garantii intrinseci - se refera la garantii incluse in caracteristicile operatiunii insesi si care nu fac obiectul inregistrarii
in posturile din afara bilantului (de exemplu: valorile primite in pensiune simpla, titlurile primite in pensiune livrata, bunurile ce fac obiectul contractelor de leasing financiar etc.); imprumutatorii vor inregistra garantiile intrinseci in contul de evidenta tehnico-operativa 9981 - Alte valori primite.
Imprumutatorii pot include pe cheltuieli provizioane specifice de risc de credit si pentru alte categorii de active decat cele
prevazute la art. 1 lit. e) si f), in conditiile in care dispun de norme interne care respecta urmatoarele principii:
- activele se incadreaza, in functie de criteriul/criteriile avute in vedere, in categorii de clasificare pentru care se
stabilesc coeficienti de provizionare, al caror numar si, respectiv, nivel depind de modul in care institutia de credit/institutia financiara nebancara considera sa reduca impactul realizarii riscului de credit asupra situatiei economico-financiare a institutiei de credit/institutiei financiare nebancare. In cadrul categoriilor de clasificare va fi prevazuta categoria pierdere, al carei coeficient de provizionare va fi 1 (sau 100%);

- necesarul de provizioane specifice de risc de credit pentru un element de activ se stabileste utilizandu-se ca baza de calcul expunerea fata de entitatea de risc, conform principiilor stabilite la art. 2 lit. i) pct. 3.1;
- garantiile comune se distribuie proportional intre elementele de activ garantate;
- constituirea si/sau regularizarea provizioanelor specifice de risc de credit se realizeaza utilizandu-se moneda de
exprimare a activului pe care il corecteaza;
- utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit se realizeaza numai in cazul in care sumele pe care le rectifica sunt
aferente unui credit/plasament pentru care este indeplinita una dintre urmatoarele conditii: (i) au fost epuizate posibilitatile legale de recuperare sau s-a implinit termenul de prescriptie; (ii) au fost transferate drepturile contractuale aferente respectivului credit/plasament.
Fara a se aduce atingere prevederilor alin. 3, normele interne prevazute la alineatul precedent vor fi aprobate de organele
statutare ale imprumutatorilor.

In cazul organizatiilor cooperatiste de credit, normele interne mentionate vor fi elaborate de casele centrale ale cooperativelor de credit si vor fi aprobate de organele statutare ale acestora. In cazul prevederilor ce pot fi aplicate de catre toate organizatiile cooperatiste de credit din cadrul unei retele, se va dispune aplicarea lor la nivelul intregii retele (nu numai la nivelul unora dintre organizatiile cooperatiste de credit).

*****************************************

CIRCULARA nr. 27 din 3 august 2009
privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna august 2009
EMITENT:
     BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 3 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor celor interesati de politica de stabilire de dobanzii de catre Banca Nationala a Romaniei.

Important!
Pentru luna august 2009, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 9,00% pe an.

*****************************************

HOTARARE nr. 813 din 15 iulie 2009
privind modificarea anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.165/2007 pentru stimularea cresterii economice prin

sprijinirea realizarii de investitii
EMITENT:
     PARLAMENTUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 3 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza intreprinderile care realizeaza investitii cu o valoare care depaseste echivalentul in lei a 30 milioane euro
si creeaza cel putin 300 de noi locuri de munca, ca urmare a realizarii investitiei initiale.

Important!
I. Obiectivul schemei de ajutor de stat
Obiectivul schemei de ajutor de stat este dezvoltarea regionala prin stimularea realizarii de investitii si crearea de noi
locuri de munca.

II. Definitii
In sensul prezentei proceduri termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) intreprindere este orice persoana juridica, indiferent de forma de organizare, care desfasoara activitati in scop
lucrativ, total sau partial;
b) alocare specifica individuala reprezinta valoarea totala a sumei nerambursabile care poate fi acordata unei
intreprinderi, in cadrul schemei de ajutor de stat, in una sau mai multe transe;
c) intreprinderile mici si mijlocii se clasifica in conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 364/2004, publicat in
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 63/2004.

III. Criterii de eligibilitate
Pot beneficia de alocari specifice individuale in baza schemei de ajutor de stat intreprinderile care indeplinesc cumulativ,
la data solicitarii, urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt inregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, au sediul si isi desfasoara activitatea in Romania;
b) intentioneaza sa realizeze investitii cu o valoare care depaseste echivalentul in lei a 30 milioane de euro si creeaza cel
putin 300 de noi locuri de munca, ca urmare a realizarii investitiei initiale;
c) nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
d) nu se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare
sau alte situatii reglementate de lege;
e) nu intra in categoria intreprinderilor in dificultate potrivit cap. 2 sectiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene - Linii
directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244 din 1 octombrie 2004;
f) nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care asemenea decizii au fost
emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale in vigoare;
g) la momentul solicitarii ajutorului de stat prezinta un plan de investitii;
h) nu realizeaza investitii si creeaza locuri de munca, pentru care solicita ajutor de stat in temeiul prezentei scheme, in
urmatoarele sectoare: pescuit, acvacultura, industrie carboniera, siderurgie, transport, constructii de nave maritime, fibre sintetice, productia primara a produselor agricole, cuprinse in anexa nr. 1 la Tratatul de constituire a Comunitatii Europene.

IV. Modalitatea de acordare a alocarilor specifice individuale

1. Intreprinderile pot beneficia de alocari specifice individuale pentru realizarea de investitii in imobilizari corporale si necorporale sau crearea de noi locuri de munca, in limita intensitatii maxim admise calculate conform anexei nr. 1 la hotarare.
2. Modalitatea de acordare a acestor ajutoare de stat pentru intreprinderi consta in alocarea de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Economiei si Finantelor, a unor sume nerambursabile.
3. In cazul in care alocarea specifica individuala este platibila in mai multe transe, acestea se actualizeaza la valoarea de
la data acordarii. Actualizarea se face avand in vedere rata de referinta fixata periodic de Comisia Europeana si publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene.
4. Nivelul maxim al alocarii specifice individuale de care poate beneficia o intreprindere conform prezentei scheme de
ajutor de stat este echivalentul in lei a 28,125 milioane euro, daca realizeaza investitii si creeaza locuri de munca in orice regiune, mai putin Regiunea de dezvoltare 8 Bucuresti-Ilfov.
5. Pentru investitiile si locurile de munca create in Regiunea de dezvoltare 8 Bucuresti-Ilfov, nivelul maxim al alocarii
specifice de care poate beneficia o intreprindere este echivalentul in lei a 22,5 milioane euro.
5. Revocarea acordului de principiu pentru finantare
5.1. In cazul in care proiectul de investitii inregistreaza modificari in derularea planului de investitii sau de ordin
tehnico-economic, intreprinderea are obligatia de a informa Ministerul Finantelor Publice in termen de 10 zile lucratoare in legatura cu aceste modificari, anexand o fundamentare tehnico-economica.
Numarul de modificari care poate fi luat in considerare pe parcursul intregii perioade de derulare a planului de investitii
este de maximum doua modificari.

5.2. Ministerul Finantelor Publice analizeaza documentatia primita si verifica la fata locului situatia existenta, procedand astfel:
a) In situatia in care se constata ca investitia indeplineste in continuare toate conditiile prevazute de prezenta schema,
inclusiv cu respectarea incadrarii in bugetele anuale ale schemei, si nivelul intensitatii ajutorului de stat nu se modifica, se considera ca acordul de principiu pentru finantare isi mentine valabilitatea.
b) In situatia in care se constata ca investitia nu mai indeplineste conditiile prevazute de prezenta schema, acordul de
principiu pentru finantare se revoca. In situatia in care au fost deja decontate o parte din costurile eligibile, aceste sume se recupereaza.
5.3. In situatia in care intreprinderea procedeaza la schimbarea proiectului de investitii, acordul de principiu pentru
finantare se revoca.

*****************************************


ORDIN nr. 2.401 din 29 iulie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.074/2006 privind organizarea activitatii de
administrare a contribuabililor mijlocii la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si pentru reglementarea unor aspecte ale activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii
EMITENT: 
    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 31 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza contribuabilii mijlocii cu domiciliul fiscal in Bucuresti, care sunt administrati de Administratia Finantelor
Publice pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului Bucuresti din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.

Important!
Incepand cu data de 1 august 2009, Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului Bucuresti
din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti administreaza contribuabilii, persoane juridice, denumiti in continuare contribuabili mijlocii, cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti, care au inregistrat o cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului precedent cuprinsa intre 6,7 milioane lei si 70 milioane lei.

Lista contribuabililor mijlocii care urmeaza a fi administrati incepand cu data de 1 august 2009 de Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului Bucuresti din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, precum si lista contribuabililor care, incepand cu aceeasi data, nu vor mai fi administrati de Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului Bucuresti din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, conform prevederilor alin. (1), se actualizeaza cu contribuabilii - persoane juridice, denumiti in continuare contribuabili mijlocii, cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti, a caror cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului precedent este cuprinsa intre 6,7 milioane lei si 70 milioane lei.

Listele contribuabililor mijlocii prevazute la alin. (2) se intocmesc anual, pana la data de 30 septembrie, se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii a Municipiului Bucuresti din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, care administreaza contribuabilii mijlocii ce vor fi predati spre administrare altor structuri incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator, va notifica asupra acestui fapt respectivii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
Pentru anul 2010, prin derogare de la prevederile art. 31 alin. (3)-(4) din Ordinul ministrului finantelor publice nr.
1.074/2006 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, cu modificarile si completarile ulterioare, raman in vigoare anexele nr. 1 si 2 la prezentul ordin.
Listele de contribuabili prevazute la alin. (1) si (2) intra in vigoare la data de 1 august 2009.

*****************************************

ORDIN nr. 2.402 din 29 iulie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitatii de
administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si pentru reglementarea unor aspecte ale activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii
EMITENT:    
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 530 din 31 iulie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza contribuabilii mijlocii, cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, administrati de directiile generale ale
finantelor publice judetene, prin administratiile finantelor publice.

Important!
Incepand cu data de 1 august 2009, directiile generale ale finantelor publice judetene, prin administratiile finantelor
publice pentru contribuabilii mijlocii, administreaza contribuabilii, persoane juridice, denumiti in continuare contribuabili mijlocii, cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, care au inregistrat o cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la 31 decembrie a anului precedent cuprinsa intre 6,7 milioane lei si 70 milioane lei, selectati in ordine descrescatoare a cifrei de afaceri.

Lista contribuabililor mijlocii prevazuta la alin. (2) se intocmeste anual, pana la data de 30 septembrie, se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Pentru contribuabilii mentionati in anexa nr. 2, administratiile finantelor publice pentru contribuabili mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene vor notifica asupra acestui fapt respectivii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.

Pentru anul 2010, prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (2)-(4) din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, cu modificarile si completarile ulterioare, raman in vigoare anexele nr. 1 si 2 la prezentul ordin.

Listele de contribuabili prevazute la alin. (1) si (2) intra in vigoare la data de 1 august 2009.

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul infoTVA.ro" si link catre  www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 12 august 2009

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 03 - 07 august 2009 - Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016