Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Optiunea privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si ...
Optiunea privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, a fost instituita posibilitatea ca persoanele impozabile care au realizat o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire pentru intreprinderi mici, sa solicite scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire, pana la data de 20 ianuarie a anului urmator.De retinut! Persoanele impozabile care solicita scoaterea din evidenta ca platitori de TVA in termenul mentionat, au obligatia sa depuna decontul de taxa prevazut la art. 156 indice 2 din CF, pentru operatiunile realizate in cursul lunii ianuarie, pana la data de 25 februarie inclusiv.
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA este valabila din prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a solicitat scoaterea din evidenta.
In ultimul decont de TVA depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform art. 148 si 149 din CF, pentru bunurile mobile aflate in stoc, serviciile neutilizate conform art. 148 lit. c) din CF si bunurile imobile.
Daca, ulterior scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, persoana impozabila realizeaza in cursul unui an calendaristic o cifra de afaceri mai mare sau egala cu plafonul de scutire, are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA si sa isi exercite dreptul sa efectueze ajustarile de taxa in primul decont depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.
Alte precizari
Hotararea Guvernului nr. 150/2011 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind CF, a adus precizari suplimentare privind solicitarea in mod eronat a scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA , in situatia in care au realizat o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire.
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In cazul in care persoana impozabila a solicitat in mod eronat scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din CF, in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din CF, organele fiscale competente vor proceda astfel:
- in cazul in care persoana impozabila nu s-a inregistrat in scopuri de TVA conform art. 153 din CF pana la data identificarii acestei erori de catre organele de inspectie fiscala, acestea vor solicita plata taxei pe care persoana impozabila ar fi trebuit sa o colecteze pe perioada cuprinsa intre data anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 din CF si data identificarii acestei erori. Totodata, organele fiscale competente vor inregistra din oficiu aceste persoane in scopuri de taxa;
- in cazul in care persoana impozabila s-a inregistrat in scopuri de TVA conform art. 153 din CF pana la data identificarii acestei erori de catre organele de inspectie fiscala, acestea vor solicita plata taxei pe care persoana impozabila ar fi trebuit sa o colecteze pe perioada cuprinsa intre data la care persoanei respective i s-a anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 din CF si data la care a fost inregistrata.
Important! Dupa determinarea taxei de plata conform prevederilor de mai sus organele fiscale competente vor stabili obligatiile fiscale accesorii aferente conform prevederilor legale in vigoare.
Persoanele impozabile care au solicitat in mod eronat scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din CF, indiferent daca au facut sau nu obiectul inspectiei fiscale, au dreptul sa anuleze ajustarile de taxa efectuate la momentul scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA si sa isi exercite dreptul de deducere a taxei aferente achizitiilor de bunuri si servicii efectuate in perioada cuprinsa intre data la care persoanei respective i s-a anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA si data la care a fost inregistrata, in primul decont depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, in conditiile prevazute la art. 145-149 din CF.
*
Baza legala: 152 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 3 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, pct. 62 alin.(3), (6) din Hotararea Guvernului nr. 150 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 . (Sursa: DGFP Valcea)
Click aici pentru a citi prima parte.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Masuri de simplificare. Ajustarea TVAA fost publicat noul proiect pentru Formularul 307Necesitate inregistrare in scopuri de TVA. Societate suspendataNoul acord cu FMI s-ar putea bloca daca se reduce TVA-ul la alimenteFormularul 394. Depunere in anul 2015Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Sistemul TVA la incasare si ANULAREA INREGISTRARII in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?PortalContabilitate: ANULAREA INREGISTRARII in scopuri de TVACum facem ajustarea TVA pentru o societate cu activitate suspendata?Se modifica iar Codul Fiscal. Vezi ce se schimba privind TVA-ul!Ce declaratii depunem la 11 noiembrie?Ultimele articole
Cod TVA anulat din oficiu. Ce declaratii depuneti daca facturile emise contin TVAAjustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Articole similare
NOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpNorme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIICodul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul II - Impozitul si taxa pe cladiriImport cu certificat de amanare la plata a TVA in vama. Ce pasi trebuie urmati?ORDIN Nr. 3.387 din 2009 al ministrului finantelor pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2009Ultimele articole
Facturare amenda. Se factureaza cu sau fara TVA?Regim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAImpozitare autoturisme de lux si completarea Declaratiei 216Leasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAArticole similare
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeStudiu de caz: Perioada de 5 ani in cazul dreptului de deducere TVANoi modificari privind exigibilitatea TVA. Cine a trimis propunerile la MFPPromovare produse. Acordare bunuri cu titlu gratuitInregistrari contabile credit note si casare produseUltimele articole
e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareVechea legislatie VS Noua legislatie privind limitarea dreptului de deducere a TVA pentru vehiculeTratament contabil pentru achizitii de la contribuabili inactiviObligatiile persoanelor fizice privind CASS datorate pentru veniturile din dividendeAnulare cod TVA. Formular 300. Ce implicatii fiscale apar?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



