Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Vechea legislatie VS Noua legislatie privind limitarea dreptului de deducere a TVA pentru vehicule

de InfoTva.ro la 26 Oct. 2018 Exclusiv
Tags: drept de deducere, codul fiscal, deducere tva, oug 125

In OUG 125/2011 la punctul 57, care reintregeste Codul fiscal, exista o precizare in care se face distinctie intre vehiculul mixt de tip autoutilitara, furgon, de vehiculul utilizat exclusiv in transport rutier de persoane, explicand ca numai pentru tranportul rutier destinat exclusiv persoanelor se aplica limitarea deducerii TVA. Totodata, in circulara MFP 4201/677.02.2012 pentrul tipul de transport mixt se specifica acelasi lucru, ca nu intra in categoria de deductibilitate limitata de 50% TVA si cheltuieli aferente, fiind prin urmare cu deductibilitate integrala.

Totusi, spune unul dintre contribuabbilii care au apelat la sfatul specialistilor nostri, aceste precizari nu se regasesc in Codul fiscal actualizat (2018). Cum se trateaza acest tip mixt de vehicule (tip autoutilitare, furgon greutate mai mica 3500 kg, 2 locuri si spatiu depozitare marfa)?
 

Raspunsul specialistului

Art. 145 indice 1 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, pentru care au fost aduse precizari prin Circulara MFP nr. 420167 din 7 februarie 2012 avea urmatorul continut:

"In cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane".
 
Acest articol a fost modificat ulterior prin pct. 15 din OUG 24/2012 (ce s-a aplicat incepand cu 01.07.2012 pana in 31.12.2015) astfel: "Prin exceptie de la prevederile art. 145 se limiteaza la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate si a taxei aferente cheltuielilor legate de vehiculele aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, in cazul in care vehiculele nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice”.
 
In prezent echivalentul art. 145 ind. 1 este art. 298, potrivit caruia:
“Prin exceptie de la prevederile art. 297 se limiteaza la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate si a taxei aferente cheltuielilor legate de vehiculele aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, in cazul in care vehiculele nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice".
 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

 
Prin Normele metodologice de aplicare (atat cele aplicate pana la 31.12.2015, cat si cele actuale) au fost aduse precizari cu privire la semnificatia vehiculelor rutiere motorizate, respectiv "prin vehicul se intelege orice vehicul avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg si nu are mai mult de 9 scaune, inclusiv scaunul soferului"

Dupa cum se observa a disparut expresia "exclusiv transportului rutier de persoane" pentru care au fost aduse precizari prin circulara respectiva.

Asadar, vehiculul  in acceptiunea Codului fiscal este "orice vehicul avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg si nu are mai mult de 9 scaune, inclusiv scaunul soferului".

Prin urmare, in situatia in care vehiculul Nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice, se vor aplica prevederile de la art. 25 alin. (3) lit. l), art. 298 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, respectiv pct. 68 din Normele metodologice de aplicare, in sensul limitarii la 50% atat a cheltuielilor direct atribuibile, cat si a TVA aferenta.
 
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Vechea legislatie VS Noua legislatie privind limitarea dreptului de deducere a TVA pentru vehicule":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016