Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor supusi inspectiei fiscale ca a fost aprobata, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1229/21.08.2023, Procedura de prezentare a legitimatiei de inspectie fiscala si a ordinului de serviciu in cadrul actiunilor de inspectie fiscala.
In situatia in care inspectia fiscala incepe la sediul organului fiscal, prezentarea legitimatiei si a ordinului de serviciu se poate realiza in urmatoarele modalitati:
- In masura in care contribuabilul /platitorul se deplaseaza la sediul organului de inspectie fiscala, prezentarea legitimatiei de inspectie si a ordinului de serviciu se va realiza direct, iar faptul ca acestea au fost prezentate va fi consemnat intr-o „minuta” . Minuta va cuprinde urmatoarele elemente: part?ile semnatare; data, ora si locatia intocmirii minutei;faptul ca membrii echipei de inspectie au prezentat legitimatiile si ordinul de serviciu; consemnarea datei de incepere a inspectiei fiscale; semnaturile partilor; numarul de inregistrare de la organul de inspectie fiscala.
- In situatia in care prezentarea legitimatiei si a ordinului de serviciu se realizeaza prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distanta pot interveni urmatoarele situatii:
B.1.La momentul stabilirii conexiunii prin utilizarea mijloacelor video de comunicare la distanta ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) la care contribuabilul are acces (Spatiul Privat Virtual) si pentru care organele de inspectie fiscala au transmis data si ora conexiunii prin intermediul unei notificari comunicate contribuabilului/platitorului cu cel putin 48 de ore inainte de data stabilita pentru inceperea inspectiei fiscale, utilizand acelasi canal de comunicare (Spatiul Privat Virtual), acesta confirmand participarea la data si ora stabilita, echipa de inspectie fiscala va solicita acordul contribuabilului/platitorului pentru inregistrarea intalnirii.
Daca contribuabilul/platitorul isi exprima acordul pentru inregistrarea intalnirii se va proceda la prezentarea in fata camerei video, pe rand, a legitimatiilor de inspectie ale membrilor echipei, precum si a ordinului de serviciu,
B.2. In situatia in care contribuabilul/platitorul nu isi exprima acordul pentru inregistrarea audio-video se va intocmi o "minuta".
In situatia in care inspectia fiscala incepe la sediul contribuabilului/platitorului (sau in orice alt loc stabilit de comun acord cu contribuabilul/platitorul), organul de inspectie fiscala trebuie sa prezinte contribuabilului/platitorului legitimatia de inspectie si ordinul de serviciu semnat de conducatorul organului de inspectie fiscala.
Baza legala: Ordinul presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1229 /2023 pentru aprobarea Procedurii de prezentare a legitimatiei de serviciu in cadrul actiunilor de inspectie fiscala publicat in Monitorul Oficial partea I nr. 756/21.08.2023
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Cartea verde a contabilitatii - Editie revizuita Stick USB
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Rezultatele actiunilor de CONTROL ANAF: prejudicii totale de peste 10 milioane lei si un numar de 931.031 ore neinregistrate in contabilitateControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Facturarea electronica, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru TOATE tranzactiile intre firme Controale de amploare in marile depozite: Confiscare de marfuri de 2 milioane de euroUltimele articole
Afla cat dureaza un CONTROL ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileControale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectControale ANAF pe TVA. Sunt verificate cheltuielile fara legatura cu activitatea economicaDiurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareControale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiArticole similare
Anularea creantelor fiscale prin OUG 107/2024. In ce situatii se acorda facilitatileAmnistie fiscala. 4 conditii pe care trebuie sa le respecte contribuabiliiANAF a demarat verificarea persoanelor fizice cu venituri mari care prezinta risc fiscal ridicatSAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?Trecerea in domeniul public a unor bunuri din patrimoniul persoanelor impozabile. Baza de impozitare a TVAUltimele articole
Afla cat dureaza un control ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



