Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Actul normativ este norma metodologica pentru O.U.G. nr. 94/2011 pentru organizarea inspectiei financiare la operatorii economici de drept public. Aceleasi reglementari se aplica si operatorilor economici de drept privat daca au beneficiat de subventii sau alte fonduri de la bugetul general consolidat.
Ca observatie cu caracter general, nu am observat introducerea unor prevederi ce exced cadrul normativ al ordonantei si detaliaza explicit anumite situatii, cum ar fi selectarea operatorilor economici ce sunt supusi controlului, obiectivele controlului, procedura de control si eventuala procedura de contestare a rezultatului inspectiei.Care sunt criteriile de selectie a operatorilor economici ce vor fi controlati?
Operatorii economici supusi controlului vor fi selectati avand in vedere urmatoarele criterii:
a) Importanta operatorului - regionala sau locala
b) Situatia economica a operatorului, existenta arieratelor, pierderi, datorii etc.
c) Volumul sumelor primite de la buget, facilitati acordate
d) Raportari si analize privind indeplinirea obiectivelor anterioare, indeplinirea bugetului de venituri si cheltuieli
e) Ultima perioada parcursa de la efectuarea precedentei inspectii economico-financiare, ce a avut obiective
f) Solicitarile punctuale ale unor alte instititutii si autoritati publice.

Manual de politici contabile - Stick USB

Ghidul practic al contabilitatii 2022 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cum se desfasoara inspectia?
Inceperea inspectiei este comunicata operatorului economic printr-un aviz de incepere a controlului. Operatorul poate solicita amanarea inspectiei o singura data, din motive obiective.
Inspectia, de regula, se desfasoara la sediul operatorului economic ce are obligatia sa puna la dispozitia echipei de control un spatiu adecvat si elemente minimale de birotice, conform posibilitatilor acestuia.
La inceperea controlului, echipa de control se legitimeaza si prezinta obiectivele controlului. In functie de obiectivele controlului, operatorul economic va pune la dispozitia echipei de control documentele si arhiva financiar-contabila pentru sustinerea situatiilor pe care le prezinta. Ori de cate ori este necesar, echipa de control solicita explicatii si clarificari in legatura cu documentatia prezentata.
La finalizarea controlului, reprezentantii autorizati ai operatorului economic vor da o declaratie ca au pus la dispozitia echipei de control toate documentele necesare si se va consemna ca toate documentele au fost restituite.
Raportul de inspectie trebuie sa fie concludent, eliminandu-se opiniile personale inutile si neconcludente, concluziile trebuie bazate numai pe date si documentele existente, iar pentru deficientele constatate se va indica actul normativ incalcat.
De asemenea, in cazul constatarii unor deficiente ce cauzeaza prejudicii, acestea se vor calcula si vor evidentia in raportul de control. De asemenea, echipa de control va anexa calcule si anexe privind continutul raportului de inspectie si se consemneaza punctele de vedere ale operatorului economic exprimate in legatura cu obiectivele controlului.
La finalizarea controlului, in functie de constatari se pot intocmi urmatoarele acte:
A) Acte de control:
1. Raport de inspectie economico-financiara
2. Nota unilaterala
3. Proces-verbal
4. Raport de urmarire si indeplinire a masurilor dispuse
B) Alte tipuri de acte de control, anexa la raportul de inspectie:
1. Raport de verificare documentara prealabila
2. Nota de constatare
3. Raport intermediar
4. Proces-verbal de sanctiune a contraventiilor
C) Dispozitii obligatorii

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Solutii in cazul inspectiei fiscale. Cum procedam cand ni se cere sa listam dovada ca furnizorii nu aplica TVA la incasare?ONG-urile vor fi controlate de MFP cu privire la utilizarea sumelor primite din sponsorizari si de la bugetul de statAnulare accesorii conform OUG nr. 69/2020. Posibilitatea de acordare a amnistiei fiscale in cazul unei inspectii fiscale in cursNoua hotarare privind reorganizarea MFP si ANAFObligatii fiscale suplimentare. Incadrare in prevederile OUG 69/2020Ultimele articole
Ordinul nr. 2116/2020 modifica si completeaza mai multe ordine in domeniul contabilitatii institutiilor publiceOUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneOMFP 2350/2017 privind imputernicirea persoanelor din cadrul aparatului de INSPECTIE ECONOMICO-FINANCIARANoutati fiscale publicate in Monitorul Oficial. Acte normative importante din februarie 2017Nou buletin informativ de la ANAF: Modificari fiscale in Monitorul OficialArticole similare
Cum arata cifrele de afaceri in domeniul intreprinderilor din primele 5 luni in 2014?Prevederile notei de fundamentare a OUG care modifica actuala organizare a inspectiei economico-financiare la operatorii economiciReclamatiile pe sectorul achizitiilor online a crescut in 2014 cu 200 la sutaDeclaratie INTRASTAT import marfa din afara ComunitatiiNOU! Vezi ce schimba proiectul de OUG privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economiciUltimele articole
Declaratia Intrastat: Normele pentru completarea declaratiei au fost aprobate prin Ordinul 1623/2022Firme cu contracte de asociere - jocuri de noroc. De la 1 ianuarie 2023 pot plati impozit micro?RO e-Transport: Exista obligativitatea declararii transporturilor intre subunitati in sistem si generarea codului UIT?RO e-Factura: Cum pot firmele sa renunte la inscrierea in sistem?OUG 132/2022 pentru modificarea E-Transport: Noi persoane obligate sa foloseasca sistemul, valabilitate cod UIT si procedura in caz de nefunctionalitateArticole similare
Evidenta operatiunilor din sfera TVASAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?Depasire plafon TVA stabilit de control. Ar putea fi PFA-ul obligat la plata TVA retroactiv?Servicii pentru care se aplica taxare inversa | TVA nedeductibilaControl financiar. Cum procedam cu evidenta contabila?Ultimele articole
SAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de contribuabilii mijlociiSAF-T in 2023. Firmele care au ramas si in acest an contribuabili mijlocii pot beneficia de perioada de gratie?SAF-T: Cand expira termenul limita de depunere a D406 pentru contribuabilii mari care aveau aceasta obligatie din 1 iulie 2022?SAF-T in 2023: Termen limita de depunere D 406 pentru contribuabilii mijlociiSAF-T contribuabili mijlocii. Obligatia pentru depunerea D406 incepe din 1 ianuarie 2023
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"