Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Actul normativ este norma metodologica pentru O.U.G. nr. 94/2011 pentru organizarea inspectiei financiare la operatorii economici de drept public. Aceleasi reglementari se aplica si operatorilor economici de drept privat daca au beneficiat de subventii sau alte fonduri de la bugetul general consolidat.
Ca observatie cu caracter general, nu am observat introducerea unor prevederi ce exced cadrul normativ al ordonantei si detaliaza explicit anumite situatii, cum ar fi selectarea operatorilor economici ce sunt supusi controlului, obiectivele controlului, procedura de control si eventuala procedura de contestare a rezultatului inspectiei.Care sunt criteriile de selectie a operatorilor economici ce vor fi controlati?
Operatorii economici supusi controlului vor fi selectati avand in vedere urmatoarele criterii:
a) Importanta operatorului - regionala sau locala
b) Situatia economica a operatorului, existenta arieratelor, pierderi, datorii etc.
c) Volumul sumelor primite de la buget, facilitati acordate
d) Raportari si analize privind indeplinirea obiectivelor anterioare, indeplinirea bugetului de venituri si cheltuieli
e) Ultima perioada parcursa de la efectuarea precedentei inspectii economico-financiare, ce a avut obiective
f) Solicitarile punctuale ale unor alte instititutii si autoritati publice.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cum se desfasoara inspectia?
Inceperea inspectiei este comunicata operatorului economic printr-un aviz de incepere a controlului. Operatorul poate solicita amanarea inspectiei o singura data, din motive obiective.
Inspectia, de regula, se desfasoara la sediul operatorului economic ce are obligatia sa puna la dispozitia echipei de control un spatiu adecvat si elemente minimale de birotice, conform posibilitatilor acestuia.
La inceperea controlului, echipa de control se legitimeaza si prezinta obiectivele controlului. In functie de obiectivele controlului, operatorul economic va pune la dispozitia echipei de control documentele si arhiva financiar-contabila pentru sustinerea situatiilor pe care le prezinta. Ori de cate ori este necesar, echipa de control solicita explicatii si clarificari in legatura cu documentatia prezentata.
La finalizarea controlului, reprezentantii autorizati ai operatorului economic vor da o declaratie ca au pus la dispozitia echipei de control toate documentele necesare si se va consemna ca toate documentele au fost restituite.
Raportul de inspectie trebuie sa fie concludent, eliminandu-se opiniile personale inutile si neconcludente, concluziile trebuie bazate numai pe date si documentele existente, iar pentru deficientele constatate se va indica actul normativ incalcat.
De asemenea, in cazul constatarii unor deficiente ce cauzeaza prejudicii, acestea se vor calcula si vor evidentia in raportul de control. De asemenea, echipa de control va anexa calcule si anexe privind continutul raportului de inspectie si se consemneaza punctele de vedere ale operatorului economic exprimate in legatura cu obiectivele controlului.
La finalizarea controlului, in functie de constatari se pot intocmi urmatoarele acte:
A) Acte de control:
1. Raport de inspectie economico-financiara
2. Nota unilaterala
3. Proces-verbal
4. Raport de urmarire si indeplinire a masurilor dispuse
B) Alte tipuri de acte de control, anexa la raportul de inspectie:
1. Raport de verificare documentara prealabila
2. Nota de constatare
3. Raport intermediar
4. Proces-verbal de sanctiune a contraventiilor
C) Dispozitii obligatorii

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Prevederile notei de fundamentare a OUG care modifica actuala organizare a inspectiei economico-financiare la operatorii economiciBuletin informativ ANAF: 4 noutati in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 31 iulie - 4 august 2023Noutati legislative din perioada 12 - 18 iunie 2015. Schimbari in domeniul fiscalUn nou proiect schimba regulile pentru MFPControlul financiar: noi reglementariUltimele articole
Obligatii fiscale suplimentare. Incadrare in prevederile OUG 69/2020Anulare accesorii conform OUG nr. 69/2020. Posibilitatea de acordare a amnistiei fiscale in cazul unei inspectii fiscale in cursOrdinul nr. 2116/2020 modifica si completeaza mai multe ordine in domeniul contabilitatii institutiilor publiceOUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneONG-urile vor fi controlate de MFP cu privire la utilizarea sumelor primite din sponsorizari si de la bugetul de statArticole similare
Ordin MFP pentru bugetul destinat unor OPERATORI ECONOMICIControale ANPC. Din 1 iunie 2024 au fost verificati peste 800 de OPERATORI ECONOMICI de pe litoralTOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO e-Factura in relatia B2B si B2GCriza de managementCodul fiscal: Tabel comparativ accize si alte taxe speciale. Modificari aduse de OG nr. 15Ultimele articole
Facturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?NOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Facturi care NU au fost trimise in SPV in termen de 5 zile. Se aplica sanctiuni?Se suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Controale ANPC in perioada 9-13 septembrie 2024. Cine a fost vizatArticole similare
Care este termenul de prescriere pentru solicitarea rambursarii TVASAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Avalansa de amenzi pentru incalcarea regimului E-factura intra in vigoare din august 2022! Cum sa te feresti - ghid practic, 100% eficientStudiu de caz: Recunoastere facturi aferente anului 2012 in anul 2015. Cum procedam?Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronatUltimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVASAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplica
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"