Tags: obligatii fiscale suplimentare, oug 69/2020
Prin decizia de impunere comunicata societatii X in data de 20.03.2020, se stabileau in sarcina societatii diferente de obligatii fiscale (impozit pe profit si TVA) aferente anilor 2016 si 2017. Termenul de plata a diferentelor de obligatii era pana la 20.04.2020, luand in considerare prevederile art 156 alin (1) lit b) din Legea 207/2015. iar plta efectiva a acestora a avut loc in 27.07.2020.
Intrucat
1) Diferentele de obligatii fiscale stabilite prin decizia de impunere comunicata pana la 31.03.2020 ( 20.03.2020) cu termen de plata stabilit conform art 156 alin 1 in curs la 31.03.2020( 20.04.2020) se pot considera obligatii fiscale restante conform prevederilor art VIII lit b) din OUG 69/2020 ?
2) Daca diferentele de plata sunt restante la 31.03.2020 si sunt indeplinite conditiile prevazute la art IX lit. a-d) in sensul ca
- diferentele de obl9igatii stabilite prin decizia de impunere au fost platite pana la termenul de depunere a cererii de anulare ( 27.07.2020) - lit a
- obligatiile curente au fost platite pana la termenul de depunere a cererii de anulare- lit b)
- obligatiile declarative au fost indeplinite - lit c)
- cererea de anulare se va depune pana la termenul de 15.12.2020-lit d) poate societatea sa beneficieze de anularea accesoriilor aferente diferentelor stabilite urmare controlului fiscal - potrivit OUG 69/2020?
Raspunsul specialistului:
1) OUG nr. 69/2020 – extras:
Capitolul II: Anularea unor obligatii accesorii
Art. VIII: Sfera de aplicare
(1)Prezentul capitol se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.
(2)In sensul prezentului capitol, prin obligatii bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv se intelege:
b)diferentele de obligatii bugetare principale stabilite prin decizii de impunere comunicate pana la data de 31 martie 2020 inclusiv, chiar daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si diferentele de obligatii bugetare principale aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31 martie 2020 inclusiv, stabilite de organul fiscal central prin decizie de impunere emisa si comunicata pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ca urmare a unei inspectii fiscale sau a verificarii situatiei fiscale personale;
(7)Prevederile prezentului capitol se aplica in mod corespunzator de catre:
a)organele vamale pentru creantele vamale. in acest sens, decizia pentru regularizarea situatiei privind obligatiile suplimentare stabilite de controlul vamal este asimilata deciziei de impunere emise de catre organele de inspectie fiscala;
b)organele fiscale centrale pentru obligatiile bugetare stabilite de catre organele de inspectie economico-financiara, prin dispozitii obligatorii si procese-verbale.
Art. IX: Anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 martie 2020
Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a)toate obligatiile bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
b)sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 aprilie 2020 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
c)debitorul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
d)debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a) -c), dar nu mai tarziu de data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
Art. XIII: Solicitarea de anulare a accesoriilor aferente obligatiilor bugetare restante
(1)Debitorii care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor bugetare accesorii potrivit prezentului capitol pot notifica organul fiscal central cu privire la intentia lor, pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor prevazuta la art. IX lit. d).
Art. XXII: Acte normative de aplicare
(1)Procedura de aplicare a prezentului capitol se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cazul obligatiilor bugetare administrate de catre organul fiscal central, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.”
(Aplicare prin Ordinul 2100/2020 – nota noastra).
2) PROCEDURA din 8 iulie 2020 de anulare a obligatiilor de plata accesorii – aprobate prin Ordinul 2100/2020 – extras:
“Art. 1: Sfera de aplicare
(1)Prezenta procedura se aplica obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central, inclusiv organele vamale.
(2)Prin obligatii bugetare administrate de organul fiscal central se intelege obligatii fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii sociale, drepturi vamale si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatii accesorii aferente acestora, stabilite prin:
a)declaratii fiscale;
b)decizii de impunere;
c)decizii referitoare la obligatiile fiscale accesorii;
(5)Debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta procedura sunt toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.
(7)Facilitatile fiscale prevazute la art. 2 alin. (1) se acorda de catre organul fiscal central.
Art. 2: Obiectul facilitatilor fiscale
(1)Organul fiscal central sau, dupa caz, autoritatile/institutiile prevazute la art. 1 alin. (8) acorda urmatoarele facilitati fiscale:
a)amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscala, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica organul fiscal conform art. XIII alin. (1) din ordonanta de urgenta;
b)anularea obligatiilor de plata accesorii.
(4)Obligatiile de plata accesorii prevazute la alin. (2) sunt aferente:
a)obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. VIII alin. (2) din ordonanta de urgenta.”
Asadar, din aceste prevederi legale, in special din paragrafele marcate de catre mine – elocvente, dupa parerea mea – si in baza celor precizate de dvs, pot spune urmatoarele:
-OUG 69/2020 acorda ca facilitate, intre multe altele, si anularea unor accesorii aferente unor debite principale restante la 31 martie 2020, stabilite prin decizii de impunere comunicate pana la data de 31 martie 2020 inclusiv, chiar daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (adica, interpretez eu, pentru care termenul de plata NU este pana la 31.03.2020, ci dupa aceasta data);
-da, noi avem decizie de impunere comunicata in 20.03.2020;
-termenul de plata a obligatiilor bugetare, potrivit art. 156 alin. (1) lit. b) din Codul de procedura, fiscala era 20.04.2020 (dupa 31.03.2020);
obligatiile stabilite prin decizie nu au fost achitate pana la aceasta data, ci la data de 27.07.2020, dar au fost / sunt achitate pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
-in plus, societatea precizeaza ca si-a indeplinit toate celelalte obligatii solicitate la art. IX, lit. b) – d);
-ca urmare, in baza celor prezentate, consider ca societatea poate sa beneficieze de aceste facilitati privind anularea accesoriilor aferente debitelor restante la 31.03.2020, individualizate printr-o decizie de impunere, comunicata pana la data de 31.03.2020.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrare avans pentru marca
Intrebare:
Avem urmatoarele informatii privind dosarul marcii UE:
Cerere de inregistrare a marcii UE primita 31.10.2024
Plata 1500 EURO in data de 31.10.2024
Data estimata a finalizarii examinarii 19.11.2024
Data estimata a publicarii cererii de inregistrare 21.11.2024
Procedura de opozitie:
Sfarsitul termenului de opozitie 21.02.2024
Data estimate a inregistrarii si publicarii marcii UE...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii pentru realizarea divizarii
Intrebare:
Un SRL X, platitor de impozit profit si tva, doreste divizarea activitatii sale prin preluarea activitatii secundare de inchiriere si subinchiriere bunuri imobiliare proprii si inchiriate (CAEN 6820) de catre un alt SRL Y, platitor de impozit profit si tva prin transferul activelor imobiliare ale societatii X catre societatea Y, in baza actului de divizare. In ce conditii se poate face aceasta divizare? Societatea Y trebuie sa fie obligatoriu actionar al societatii X? Ce documente se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament cu plata in rate
Intrebare:
Achizitionam un echipament printr-un contract de vanzare cumparare cu rezerva dreptului de proprietate. Plata echipamentului se face in 4 rate, facturate ca avans. Echipamentul este livrat la prima rata de avans. Cum evidentiem in contabilitate ca echipamentul este in posesia noastra? Cand se inregistreaza amortizarea lui? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere imobil prin BOOKING - AIRBNB
Intrebare:
PFA, cu cod CAEN 6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei, platitor de tva, detine un imobil achizitionat de la o PJ cu taxare inversa (apartament cu 2 camere) pe care doreste sa-l inchirieze in regim hotelier (booking, airbnb). Ce obligatii declarative are? Va trebui sa-si activeze CAEN-ul de inchiriere? Dar facturile emise vor fi cu tva?
In cazul in care va dori sa-si inchida PFA-ul, apartamentul va trece in patrimoniul personal. Va trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<