Tags: anulare accesorii, dobanzi si penalitati conform oug 69/2020, oug 60/2020
Doresc sa solicit anularea penalitatilor si dobanzilor pentru un contribuabil conform O.U.G nr. 69/2020, care a avut o inspectie fiscala la sfarsitul anului 2019, in urma careia s-a emis o decizie de impunere pentru TVA si accesorii. Imi scrieti va rog data la care trebuie depusa notificarea si cererea de anulare a accesorilor?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Atat notificarea privind intentia de a beneficia de anularea accesoriilor, cat si cererea de anulare a accesoriilor pot fi depuse oricand pana la data de 15 decembrie 2020 inclusiv. Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2020 inclusiv. Notificarea poate fi depusa pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.
Conform art. IX din O.U.G. nr. 69/2020, dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) toate obligatiile bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 aprilie 2020 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
c) debitorul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c), dar nu mai tarziu de data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
In cazul in care decizia de impunere nu a fost comunicata pana la data de 14.05.2020 sunt aplicabile prevederile art. XII din O.U.G. nr. 69, potrivit caruia:
(1) Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv si individualizate in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) toate diferentele de obligatii bugetare principale individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din aceeasi lege;
b) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere sub sanctiunea decaderii.
(2) In sensul prezentului capitol, prin inspectie fiscala sau verificare a situatiei fiscale personale in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de Urgenta se intelege acea inspectie sau verificare pentru care nu s-a comunicat persoanei controlate decizia de impunere pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim tva facturare despagubiri
Intrebare:
O casa de expeditii a fost contractata de catre un client pentru efectuarea unui transport de marfuri. Casa de expeditii a livrat marfa prin intermediul unui furnizor. Respectivul furnizor a pierdut marfa. Clientul a facturat penalitatile casei de expeditii si casa de expeditii la randul sau furnizorului. Factura se emite cu tva sau nu?
Nu exista o hotarare judecatoreasca a instantei in acest sens.
Casa de expeditii si clientul sunt inregistrare in scopuri...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie din Cehia cu livrare in Ungaria
Intrebare:
O firma inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza marfa de o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa se livreaza direct la clientul din Ungaria, iar firma din Romania emite factura catre acest client din Ungaria care, de asemenea, este inregistrat in scopuri de TVA. Deoarece marfa nu ajunge pe teritoriul Romaniei nu este necesar cod UIT, corect? Cum se declara aceasta achizitie in D300 si D390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Repartizare dividende catre noii asociati
Intrebare:
Avem in contul 1171 profit nerepartizat de anul trecut. Pana la 01.07.2025 firma avea asociat unic care beneficia de 100% din dividende. De la 01.07.2025 firma mai are un asociat.
Intrebarea este daca si cel de-al doilea asociat poate ridica dividende din profitul anului trecut, cand nu era asociat in firma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Valorificare stocuri ca deseuri
Intrebare:
Fabrica face pasii necesari pentru a se inchide. Dupa oprirea productiei au ramas stocuri de materii prime de aproximativ 10 milioane ron. Aceste materii prime au fost achizitionate atat de pe piata interna, UE, dar si importuri (tva amanare la plata).
S-a luat legatura cu furnizorii precum si cu alti producatori locali pentru a se preda aceste stocuri chiar si la un pret mai scazut, dar fara succes. Prin urmare, s-au cautat firme de reciclare pentru aceste stocuri. S-a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate
Intrebare:
O firma depune la ONRC in 17.06.2025 cererea de lichidare cu dizolvare. Mentiunea este aprobata in 19.06.2025 si se ridica in data de 20.06.2025.
Va rugam sa ne spuneti care este perioada de lichidare si cand trebuie depus bilantul de lichidare?
Noi am considerat inceperea lichidarii in 17.06.2025 si finalizarea la 30.06.2025, pentru care depunem declaratiile fiscale. Multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie parti sociale la alta societate
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat parti sociale intr-o alta companie reprezentand 10% din capitalul social al societatii respective (partile sociale au fost platite catre o persoana fizica care are calitatea de asociat in societatea respectiva). Va rugam sa ne confirmati daca inregistrarile contabile de mai jos sunt corecte, iar in caz contrar va rugam sa ne spuneti care sunt cele corecte:
1. La data semnarii contractului de vanzare cumpare privind achizitia de parti sociale datat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<