Tags: anulare accesorii, dobanzi si penalitati conform oug 69/2020, oug 60/2020
Doresc sa solicit anularea penalitatilor si dobanzilor pentru un contribuabil conform O.U.G nr. 69/2020, care a avut o inspectie fiscala la sfarsitul anului 2019, in urma careia s-a emis o decizie de impunere pentru TVA si accesorii. Imi scrieti va rog data la care trebuie depusa notificarea si cererea de anulare a accesorilor?
Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu:
Atat notificarea privind intentia de a beneficia de anularea accesoriilor, cat si cererea de anulare a accesoriilor pot fi depuse oricand pana la data de 15 decembrie 2020 inclusiv. Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2020 inclusiv. Notificarea poate fi depusa pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.
Conform art. IX din O.U.G. nr. 69/2020, dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) toate obligatiile bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 aprilie 2020 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
c) debitorul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c), dar nu mai tarziu de data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
In cazul in care decizia de impunere nu a fost comunicata pana la data de 14.05.2020 sunt aplicabile prevederile art. XII din O.U.G. nr. 69, potrivit caruia:
(1) Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv si individualizate in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) toate diferentele de obligatii bugetare principale individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din aceeasi lege;
b) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere sub sanctiunea decaderii.
(2) In sensul prezentului capitol, prin inspectie fiscala sau verificare a situatiei fiscale personale in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei Ordonante de Urgenta se intelege acea inspectie sau verificare pentru care nu s-a comunicat persoanei controlate decizia de impunere pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Transport intracomunitar nefinalizat, obtinerea unui nou cod UIT
Intrebare:
Suntem o fabrica ce produce frigidere si in perioada 20.12.2024-02.01.2025 vom fi in concediu. Exista posibilitatea sa incarcam in camioane frigidere in perioada 16-18 decembrie, dar livrarea la destinatie in Italia (de exemplu) sa fie incepand cu 3 ianuarie. Camioanele nu vor stationa in curtea fabricii, ci in curtea transportatorului. Incoterms FCA.
Codul UIT va fi generat cu ? start date? data de incarcare/punere in miscare (respectiv 16-18 decembrie), insa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Provizioane. Ajustari pentru depreciere
Intrebare:
Societatea are 2 clienti neincasati din 2023 in suma totala de 79.782 lei, cont 4111, tva inclus. Unul dintre clienti este in producera insolventei, iar compania este inscrisa ca creditor. De celalalt client se ocupa un BEJ in vederea executarii sumelor din cont, dar momentan nu exista disponibilitati. La final de an 2023 nu s-a constituit provizion si dorim sa constituim acum la decembrie 2024. Care sunt inregistrarile contabile? 4118 = 4111 79.782 lei si 6814 = 491 79.782 lei....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Export de bunuri in Republica Moldova
Intrebare:
SRL importatoare de suplimente nutritionale pentru sportivi, doreste sa vanda produse unui cabinet de nutritie din Republica Moldova. Marfurile vor fie expediate prin firme de curierat.
De ce trebuie sa tinem cont noi, in calitate de vanzatori, in aceasta situatie? Facturare, declaratii fiscale, vama, e-transport.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<