Tags: anulare accesorii, cerere de anulare accesorii, obligatii bugetare restante
Obtin venituri din servicii juridice si platesc impozit pe venit. Intrebarea este daca pot anula accesoriile constituite pentru intarzierea la plata impozitului. Si daca stiti si care este procedura in termen? Va multumesc!
Raspunsul speciliastului Ela Dumitra:
Conform alin 1 de la articolul VIII al cap. II Anularea unor obligatii accesorii din OUG 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale va incadrati intre categoriile de debitori (persoane fizice sau juridice) care pot solicita anularea obligatiilor accesorii:
Capitolul II Anularea unor obligatii accesorii Articolul VIII Sfera de aplicare (1) Prezentul capitol se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.
Insa pentru a beneficia de anularea acestora trebuie sa aveti in vedere ca accesoriile sa fie aferente obligatiilor bugetare (impozit pe venit conform datelor prezentate de dvs.) restante pana la data de 31 martie 2020:
OUG 69/2020 alin 2 al art. VIII: (2) In sensul prezentului capitol, prin obligatii bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv se intelege:a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata pana la data de 31 martie 2020 inclusiv, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, si data de 31 martie 2020 inclusiv.
Totodata, pentru obtinerea aprobarii anularii accesoriilor daca sunt indeplinite cumulativ mai multe conditii cum ar fi ca toate obligatiile (ex. impozit pe venit) restante la 31.3.20 sa fie achitate pana la data depunerii cererii si toate declaratiile fiscale sa fie depuse tot pana la data depunerii cererii. Toate detaliile legate de conditiile cumulative le regasiti la Articolul IX din OUG 69/2020.
Atentie! Cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa pana la data de 30.06.2022 (lit d de la art. IX din OUG 69/2020):
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c), in perioada 14 mai 2020-15 decembrie 2020 inclusiv sau in perioada 1 ianuarie 2021-30 iunie 2022 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
Cu privire la procedura de depunere a cererii de anulare a accesoriilor, mai intai este necesar sa notificati organul fiscal:
OUG 69/2011 Articolul XIII Solicitarea de anulare a accesoriilor aferente obligatiilor bugetare restante (1) Debitorii care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor bugetare accesorii potrivit prezentului capitol pot notifica organul fiscal central cu privire la intentia lor, pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor prevazuta la art. IX lit. d).
Detaliile legate de procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii sunt reglementate in OPANAF 2100/2020 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii:
Articolul 3 Procedura de acordare a amanarii la plata
(1) Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta, prin depunerea unei notificari, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura, astfel: a) la registratura organului fiscal central competent;b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire;c) prin intermediul serviciului Spatiu privat virtual . (2) Dupa primirea notificarii prevazute la alin. (1), organul fiscal procedeaza la: a) analiza indeplinirii de catre debitor a obligatiilor declarative potrivit vectorului fiscal pana la data depunerii notificarii. In cazul in care se constata ca debitorul nu si-a indeplinit obligatiile declarative, organul fiscal il indruma potrivit art. 7 din Codul de procedura fiscala;
In atasament regasiti modelul Cererii de anulare accesorii.
Atentie! Nu uitati sa descarcati de mai jos informatiile complementare raspunsului:

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare sub cost de achizitie
Intrebare:
Societatea care ca domeniu de activitate prelucrarea cartofilor. Anul trecut s-a cumparat samanta de cartofi, insa o parte din aceasta nu fost plantata, a ramas pe stoc si se doreste vanzarea sub cost de achizitie. Ce implicatii sunt dpdv TVA si impozit daca se vinde sub costul de achizitie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tichete si masa calda acordata salariatilor
Intrebare:
O societate acorda salariatilor tichete de masa conform reglementarilor legale (se retine impozit pe salarii si CASS). Suplimentar, acorda o masa calda salariatilor care doresc acest lucru, aceasta masa calda fiind tratata ca si avantaj de natura salariala si pentru care se retine impozit pe salar si contributii aferente (CAS,CASS,CAM). Aceasta masa calda este asigurata de catre un furnizor al societatii care emite factura in acest sens. Cum trebuie tratata aceasta cheltuiala la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Leasing operational. Nerezident Ungaria
Intrebare:
Firma noastra, Autonom Services SA, din Romania detine 100% din actiunile Autonom Ungaria. Autonom Ungaria are incheiat cu o firma Rondo din Sibiu un contract de leasing operational pentru o masina, pe care ei o folosesc si pentru operatiunile lor din Romania si pentru cele din Ungaria. Desi le este pus anual la dispozitie certificat de rezidenta fiscala de catre Autonom Ungaria, Rondo Romania opreste lunar 10% din valoarea facturii si o vireaza catre bugetul de stat din Ro cu titlu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scoaterea din evidenta contabila a bunurilor donate
Intrebare:
O Societate SRL cu capital majoritar de stat intentioneaza sa doneze doua mijloace de transport (autobuze) amortizate 100% catre un Stat care nu este membru UE, un stoc de piese care se afla in gestiune (pentru autobuze) si carburant care se afla in rezervoarele autobuzelor (trebuie evaluare pentru mijloace fixe de catre un autoevalotor extern pentru a determina valoarea reziduala, aprobare AGA).
1. Care sunt pasii de urmat, monografie contabila pentru a le scoate din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transport bunuri cu locul in Romania, beneficiar din stat tert
Intrebare:
Societatea SPEDITION S.R.L., platitoare de tva, desfasoara activitate potrivit CAEN 5229 Alte activitati anexe transporturilor.
Va rugam sa ne ajutati cu un punct de vedere cu privire la urmatoarea speta:
1. O societate din Romania (din Bistrita) exporta produse catre o firma din Liban, livrarea efectiva fiind in Gabon (Africa). Factura este emisa catre firma din Liban, fara tva. Pe factura este mentionat ca destinatarul final este o firma din Gabon.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA al bunurilor livrate in regim de consignatie
Intrebare:
Persoana juridica romana (Consignatar) are un contract de consignatie cu o alta persoana juridica romana (Consignantul), marfurile ajung pe baza de aviz de insotire marfii in depozitul consignatarului. Intrebarea noasta catre dvs este urmatoarea: se poate efectua o singura factura de achizitie emisa de catre consignant catre consignatar pentru vanzarile efectuate de catre consignatar intr-o perioada anume de timp? Din perspectiva noastra se pune problema dreptului de proprietate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<