Tags: anulare accesorii, cerere de anulare accesorii, obligatii bugetare restante
Obtin venituri din servicii juridice si platesc impozit pe venit. Intrebarea este daca pot anula accesoriile constituite pentru intarzierea la plata impozitului. Si daca stiti si care este procedura in termen? Va multumesc!
Raspunsul speciliastului Ela Dumitra:
Conform alin 1 de la articolul VIII al cap. II Anularea unor obligatii accesorii din OUG 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale va incadrati intre categoriile de debitori (persoane fizice sau juridice) care pot solicita anularea obligatiilor accesorii:
Capitolul II Anularea unor obligatii accesorii Articolul VIII Sfera de aplicare (1) Prezentul capitol se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.
Insa pentru a beneficia de anularea acestora trebuie sa aveti in vedere ca accesoriile sa fie aferente obligatiilor bugetare (impozit pe venit conform datelor prezentate de dvs.) restante pana la data de 31 martie 2020:
OUG 69/2020 alin 2 al art. VIII: (2) In sensul prezentului capitol, prin obligatii bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv se intelege:a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata pana la data de 31 martie 2020 inclusiv, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, si data de 31 martie 2020 inclusiv.
Totodata, pentru obtinerea aprobarii anularii accesoriilor daca sunt indeplinite cumulativ mai multe conditii cum ar fi ca toate obligatiile (ex. impozit pe venit) restante la 31.3.20 sa fie achitate pana la data depunerii cererii si toate declaratiile fiscale sa fie depuse tot pana la data depunerii cererii. Toate detaliile legate de conditiile cumulative le regasiti la Articolul IX din OUG 69/2020.
Atentie! Cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa pana la data de 30.06.2022 (lit d de la art. IX din OUG 69/2020):
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c), in perioada 14 mai 2020-15 decembrie 2020 inclusiv sau in perioada 1 ianuarie 2021-30 iunie 2022 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
Cu privire la procedura de depunere a cererii de anulare a accesoriilor, mai intai este necesar sa notificati organul fiscal:
OUG 69/2011 Articolul XIII Solicitarea de anulare a accesoriilor aferente obligatiilor bugetare restante (1) Debitorii care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor bugetare accesorii potrivit prezentului capitol pot notifica organul fiscal central cu privire la intentia lor, pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor prevazuta la art. IX lit. d).
Detaliile legate de procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii sunt reglementate in OPANAF 2100/2020 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii:
Articolul 3 Procedura de acordare a amanarii la plata
(1) Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta, prin depunerea unei notificari, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura, astfel: a) la registratura organului fiscal central competent;b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire;c) prin intermediul serviciului Spatiu privat virtual . (2) Dupa primirea notificarii prevazute la alin. (1), organul fiscal procedeaza la: a) analiza indeplinirii de catre debitor a obligatiilor declarative potrivit vectorului fiscal pana la data depunerii notificarii. In cazul in care se constata ca debitorul nu si-a indeplinit obligatiile declarative, organul fiscal il indruma potrivit art. 7 din Codul de procedura fiscala;
In atasament regasiti modelul Cererii de anulare accesorii.
Atentie! Nu uitati sa descarcati de mai jos informatiile complementare raspunsului:

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Eroare SAF-T
Intrebare:
Am primit urmatoarea eroare la depunerea SAF-T:
E: MasterFiles (1) sectiune AnalysisTypeTable (1) sectiune AnalysisTypeTableEntry (1) sectiune AnalysisIDDescription (1)
eroare atribut: atribut prezent dar vid nepermis
Nu stiu ce trebuie sa fac sa corectez aceasta eroare.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract finantare impadurire suprafete teren
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru o societate care a semnat contract de finantare pentru impadurirea unei suprafete de teren, Ordinul ministrului mediului apelor si padurilor 2121/2022.
Contractul de finantare s-a semnat in 2024, in primavara 2025 s-a plantat jumate din suprafata, Garda Forestiera a facut receptia.
In contabilitate au fost costuri cu infiintarea culturii, inconjurarea terenului... etc.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune parti sociale actiuni persoana fizica
Intrebare:
O persoana fizica a achizitionat acum 20 de ani parti sociale/actiuni la o societate B. In anul 2025 doreste sa treaca aceste actiuni pe firma lui A la valoarea de 200.000euro. Firma B vinde firmei A apartamente in valoare de 200.000euro. Firma B solicita firmei A dovada achitarii actiunilor cumparate de la persoana fizica (pentru a nu se reconsidera tranzactia). Ce document/contract se poate face intre persoana fizica si firma A (nu sunt lichiditati pentru a face tranzactia prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cabinet de avocat. Calcul CAS, CASS si impozit pe venit in 2025
Intrebare:
Un Cabinet avocat obtine in anul 2025 venituri din activitati de avocatura si efectueaza si cheltuieli dupa cum urmeaza: venituri anuale incasate din activitatea desfasurata in suma de 232.000 lei. Plateste in cursul anului 2025 CAS in suma de 32.480 lei. Cheltuielile deductibile platite in 2025 sunt in suma de 11.900 lei. Va rog sa imi spuneti, conform cu legislatia actuala, ce taxe si contributii datoreaza pentru anul 2025 cu scadenta in 2026 precizand si baza legala. Va rog sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al veniturilor din premii ocazionale
Intrebare:
In cadrul unui eveniment organizat de societatea noastra pentru promovarea pachetelor turistice de croaziera, am acordat un premiu unei anagajate a unei societati partenere (prin tragere la sorti).
Acest premiu consta intr-o croaziera, pentru care societatea noastra a primit factura de la furnizorul extern.
Cum contabilizez aceasta factura externa?
Acest premiu acordat, intra sub incidenta articolului 110 din Codul fiscal, in acest caz ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<