Tags: anulare accesorii, cerere de anulare accesorii, obligatii bugetare restante
Obtin venituri din servicii juridice si platesc impozit pe venit. Intrebarea este daca pot anula accesoriile constituite pentru intarzierea la plata impozitului. Si daca stiti si care este procedura in termen? Va multumesc!
Raspunsul speciliastului Ela Dumitra:
Conform alin 1 de la articolul VIII al cap. II Anularea unor obligatii accesorii din OUG 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale va incadrati intre categoriile de debitori (persoane fizice sau juridice) care pot solicita anularea obligatiilor accesorii:
Capitolul II Anularea unor obligatii accesorii Articolul VIII Sfera de aplicare (1) Prezentul capitol se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.
Insa pentru a beneficia de anularea acestora trebuie sa aveti in vedere ca accesoriile sa fie aferente obligatiilor bugetare (impozit pe venit conform datelor prezentate de dvs.) restante pana la data de 31 martie 2020:
OUG 69/2020 alin 2 al art. VIII: (2) In sensul prezentului capitol, prin obligatii bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv se intelege:a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata pana la data de 31 martie 2020 inclusiv, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, si data de 31 martie 2020 inclusiv.
Totodata, pentru obtinerea aprobarii anularii accesoriilor daca sunt indeplinite cumulativ mai multe conditii cum ar fi ca toate obligatiile (ex. impozit pe venit) restante la 31.3.20 sa fie achitate pana la data depunerii cererii si toate declaratiile fiscale sa fie depuse tot pana la data depunerii cererii. Toate detaliile legate de conditiile cumulative le regasiti la Articolul IX din OUG 69/2020.
Atentie! Cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa pana la data de 30.06.2022 (lit d de la art. IX din OUG 69/2020):
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c), in perioada 14 mai 2020-15 decembrie 2020 inclusiv sau in perioada 1 ianuarie 2021-30 iunie 2022 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
Cu privire la procedura de depunere a cererii de anulare a accesoriilor, mai intai este necesar sa notificati organul fiscal:
OUG 69/2011 Articolul XIII Solicitarea de anulare a accesoriilor aferente obligatiilor bugetare restante (1) Debitorii care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor bugetare accesorii potrivit prezentului capitol pot notifica organul fiscal central cu privire la intentia lor, pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor prevazuta la art. IX lit. d).
Detaliile legate de procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii sunt reglementate in OPANAF 2100/2020 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii:
Articolul 3 Procedura de acordare a amanarii la plata
(1) Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta, prin depunerea unei notificari, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura, astfel: a) la registratura organului fiscal central competent;b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire;c) prin intermediul serviciului Spatiu privat virtual . (2) Dupa primirea notificarii prevazute la alin. (1), organul fiscal procedeaza la: a) analiza indeplinirii de catre debitor a obligatiilor declarative potrivit vectorului fiscal pana la data depunerii notificarii. In cazul in care se constata ca debitorul nu si-a indeplinit obligatiile declarative, organul fiscal il indruma potrivit art. 7 din Codul de procedura fiscala;
In atasament regasiti modelul Cererii de anulare accesorii.
Atentie! Nu uitati sa descarcati de mai jos informatiile complementare raspunsului:
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<