Tags: penalitati de nedeclarare, esalonare la plata accesorii, reducere de 75% a penalitatilor
Se pot reduce penalitatiile de nedeclarare cu 75% avand urmatoarea situatie:
- in urma unei inspectii fiscale, decizia de impunere a fost comunicata in 05.06.2020 iar obligatiile stabilite prin decizie nu au fost achitate integral pana la 05.07.2020 (o parte fiind achitate in 09.06.2020 iar diferenta in 15.12.2020)
- totodata, in 03.02.2021 avem Decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale in sold, si anume: dob si pen TVA (3326 lei) precum si penalitatiile de nedeclarare (13299 lei), ambele ca urmare a rezultatului inspectiei fiscale;
Intrebarea mea este, daca, ca urmare a modificarilor fiscale asupra Legii 227/2015 privind Codul Fiscal, pot beneficia de reducerea cu 75% a penalitatiilor de nedeclararea la finalizarea esalonarii la plata (in feb 2022)?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:
Potrivit prevederilor art. 181 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, penalitatea de nedeclarare stabilita potrivit alin. (1) se reduce cu 75%, daca obligatiile fiscale principale stabilite prin decizie:
a)se sting prin plata sau compensare pana la termenul prevazut la art. 156 alin. (1);
b)sunt esalonate la plata, in conditiile legii.
In acest caz, reducerea se acorda la finalizarea esalonarii la plata.
La alin. (2 indice 1) se mentioneaza ca ori de cate ori organul fiscal constata incidenta prevederilor art. 181 alin. (2), acesta comunica decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare prin evidentierea reducerii de 75% aplicate.
Potrivit prevederilor art. 7 (1) din OMFP 2100/2020, in cazul debitorilor care au in derulare o esalonare la plata a obligatiilor fiscale potrivit Codului de procedura fiscala si doresc sa beneficieze de anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor conform art. XVI alin. (2) din ordonanta de urgenta, acestia depun cererea de anulare a accesoriilor, fara a fi necesara notificarea organului fiscal cu privire la intentia lor si fara a se emite certificat de atestare fiscala si decizie de amanare la plata a obligatiilor de plata a accesorii.
In acest caz, dupa depunerea cererii de anulare a accesoriilor, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de ordonanta de urgenta, organul fiscal emite si comunica, concomitent:
a)decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii;
b)decizia de anulare a penalitatilor de intarziere si a penalitatilor de nedeclarare amanate la plata, dupa caz, precum si decizia de finalizare a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale potrivit Codului de procedura fiscala;
c)decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare, dupa finalizarea esalonarii la plata, respectiv procentul de 25% ramas de plata dupa reducerea cu 75% a penalitatilor de nedeclarare ca urmare a stingerii obligatiilor fiscale principale prin esalonare la plata, in vederea anularii conform ordonantei de urgenta.
Potrivit prevederilor art. XVI alin. (2) din OUG 69/2020, debitorii care la data de 14 mai 2020 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care obtin esalonarea in perioada cuprinsa intre data de 14 mai 2020 si data de 31 ianuarie 2022 inclusiv pot beneficia, in baza cererii de anulare a dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor, depuse in perioada 14 mai 2020 si 15 decembrie 2020 sau in perioada 1 ianuarie 2021 si 31 ianuarie 2022 inclusiv, de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor, daca esalonarea la plata se finalizeaza pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.
Din cele mentionate de dvs. rezulta ca esalonarea se finalizeaza in februarie 2022, astfel ca apreciez ca nu va incadrati in prevederile mai sus mentionate, avand in vedere ca esalonarea la plata trebuie finalizata pana la data de 31.01.2022 inclusiv.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare deseuri intrate cu valoare zero
Intrebare:
In urma achizitiilor de materii prime, materii consumabile, necesare desfasurarii activitatii, rezulta deseuri din ambalaje primare, respectiv hartie/carton/plastic, pe care le valorificam prin vanzare catre o societate colectoare de deseuri. Aceste ambalaje nu sunt facturate de furnizori, nu avem cost de achizitie, si nu le tinem evidenta cantitativ-valorica in gestiune.
De asemenea, in urma procesului de productie mai rezulta si deseuri provenite din prelucrarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie intracomunitara autoturism cu garantie
Intrebare:
Firma A din Romania face achizitie din UE auto folosit, fabricatie 2020, peste 50000 km.
Vanzatorul emite factura cu pretul X, in dreptul cotei de TVA 19 procente suma 0.
Emite o alta factura - acord pentru plata garantiei TVA in suma Y si un contract unde sunt specificate suma X fara TVA si suma Y aferenta TVA.
Intelegerea este: platesti toata suma X plus Y, primesti auto si iti returnez TVA cand faci dovada ca auto ajunge in statul membru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al sponsorizarilor
Intrebare:
O societate avand ca obiect de activitate servicii de inginerie si consultanta tehnica doreste sa sponsorizeze o activitate organizata de o asociatie inscrisa in Registrul entitatilor de cult in vederea desfasurarii unei conferinte internationale. Care sunt documentele necesare in vederea efectuarii sponsorizarii si care sunt implicatiile din punct de vedere fiscal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<IMCA modificari preconizate
Intrebare:
Avand in vedere toate modificarile fiscale din ultima vreme, doresc sa stiu daca ramane impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) pentru companiile care inregistreaza CA peste 50 milioane de euro/an.
Mentionam ca la trim III - avem o cifra de afaceri de 40 milioane de euro.
Calculul IMCA este destul de complex, ne puteti ajuta cu o monografie?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cerere de reactivare cod tva
Intrebare:
In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza datoriilor acumulate. Dupa stingerea datoriilor vrea sa opteze inregistrarea cu scopul de TVA. Declaratia D700 recipisa are eroarea urmatoare: 1 982294543 B.VII. Neconcordanta intre modul de inchidere TVA si cazul de reinregistrare precizat. Cum trebuie completata corect declaratia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<