Tags: penalitati de nedeclarare, esalonare la plata accesorii, reducere de 75% a penalitatilor
Se pot reduce penalitatiile de nedeclarare cu 75% avand urmatoarea situatie:
- in urma unei inspectii fiscale, decizia de impunere a fost comunicata in 05.06.2020 iar obligatiile stabilite prin decizie nu au fost achitate integral pana la 05.07.2020 (o parte fiind achitate in 09.06.2020 iar diferenta in 15.12.2020)
- totodata, in 03.02.2021 avem Decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale in sold, si anume: dob si pen TVA (3326 lei) precum si penalitatiile de nedeclarare (13299 lei), ambele ca urmare a rezultatului inspectiei fiscale;
Intrebarea mea este, daca, ca urmare a modificarilor fiscale asupra Legii 227/2015 privind Codul Fiscal, pot beneficia de reducerea cu 75% a penalitatiilor de nedeclararea la finalizarea esalonarii la plata (in feb 2022)?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:
Potrivit prevederilor art. 181 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, penalitatea de nedeclarare stabilita potrivit alin. (1) se reduce cu 75%, daca obligatiile fiscale principale stabilite prin decizie:
a)se sting prin plata sau compensare pana la termenul prevazut la art. 156 alin. (1);
b)sunt esalonate la plata, in conditiile legii.
In acest caz, reducerea se acorda la finalizarea esalonarii la plata.
La alin. (2 indice 1) se mentioneaza ca ori de cate ori organul fiscal constata incidenta prevederilor art. 181 alin. (2), acesta comunica decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare prin evidentierea reducerii de 75% aplicate.
Potrivit prevederilor art. 7 (1) din OMFP 2100/2020, in cazul debitorilor care au in derulare o esalonare la plata a obligatiilor fiscale potrivit Codului de procedura fiscala si doresc sa beneficieze de anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor conform art. XVI alin. (2) din ordonanta de urgenta, acestia depun cererea de anulare a accesoriilor, fara a fi necesara notificarea organului fiscal cu privire la intentia lor si fara a se emite certificat de atestare fiscala si decizie de amanare la plata a obligatiilor de plata a accesorii.
In acest caz, dupa depunerea cererii de anulare a accesoriilor, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de ordonanta de urgenta, organul fiscal emite si comunica, concomitent:
a)decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii;
b)decizia de anulare a penalitatilor de intarziere si a penalitatilor de nedeclarare amanate la plata, dupa caz, precum si decizia de finalizare a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale potrivit Codului de procedura fiscala;
c)decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare, dupa finalizarea esalonarii la plata, respectiv procentul de 25% ramas de plata dupa reducerea cu 75% a penalitatilor de nedeclarare ca urmare a stingerii obligatiilor fiscale principale prin esalonare la plata, in vederea anularii conform ordonantei de urgenta.
Potrivit prevederilor art. XVI alin. (2) din OUG 69/2020, debitorii care la data de 14 mai 2020 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care obtin esalonarea in perioada cuprinsa intre data de 14 mai 2020 si data de 31 ianuarie 2022 inclusiv pot beneficia, in baza cererii de anulare a dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor, depuse in perioada 14 mai 2020 si 15 decembrie 2020 sau in perioada 1 ianuarie 2021 si 31 ianuarie 2022 inclusiv, de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor, daca esalonarea la plata se finalizeaza pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.
Din cele mentionate de dvs. rezulta ca esalonarea se finalizeaza in februarie 2022, astfel ca apreciez ca nu va incadrati in prevederile mai sus mentionate, avand in vedere ca esalonarea la plata trebuie finalizata pana la data de 31.01.2022 inclusiv.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O persoana fizica ce obtine venituri din profesii liberale din activitatea de psiholog (activitati independente) are incheiat si un contract de subinchiriere pe cabinet din care incaseaza chirie (subinchirierea unei parti din spatiul unde isi desfasoara activitatea inchiriat de la un tert). Conform Codului fiscal aceste venituri "auxiliare" profesiei se impoziteaza tot ca venituri din activitati independente. Persoana fizica detine certificat de handicap pentru care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatii noastre i s-a cerut ajutorul pentru a executa o lucrare catre un spital - o retea de date care depaseste valoarea unui mijloc fix. Ca institutie, spitalul nu poate face acum investitii si ne solicita ca lunar sa emitem o factura de chirie. Cum ar trebui sa procedam din punct de vedere financiar contabil? Care ar fi monografia contabila si ce tip de contract ar trebui sa intocmim?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Revin cu aceleasi date ale problemei, dar cu alte intrebari, pentru ca raspunsul Dvs. se refera mult prea mult la lichidarea in sine, iar eu nu de asta aveam nevoie. Poate nu am formulat bine, asa ca, mai incerc o data.
O societate platitoare de TVA si impozit pe profit, opteaza pentru iesirea de la TVA.
In 2022, a achizitionat din Germania o licenta, in valoare de 386800 lei, aplicand taxare inversa. In afara de asta, mai are un mijloc fix, in valoare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra achizitioneaza apa plata si sucuri atat pentru a fi oferite in cadrul intrevederilor cu colaboratorii firmei, cat si salariatilor firmei in perioadele cu temperaturi ridicate sau atunci cand sunt activitati de tratare a semintelor cu produse toxice (ierbicide). Intrucat activitatea de colectare a peturilor in vederea reciclarii nu a fost eficienta, societatea a decis inregistrarea acestora in contul 608. Este corecta aceasta decizie sau societatea risca amenzi...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In urma inventarierii soldului de casa s-a constatat o lipsa la inventar. Banii au fost sustrasi de catre o persoana care nu este salariat al firmei, dar pe care am identificat-o. Care este monografia contabila pentru suma lipsa? Va rog si in situatia in care se va recupera sau nu aceasta suma... Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate care la data aprobarii OUG 107/2024 beneficiaza de esalonare la plata clasica (pe 5 ani). In ce conditii poate beneficia de anularea dobanzilor si penalitatilor adica accesoriile, avand in vedere ca se afla in esalonare si aceasta se termina in anul 2028. Daca isi achita debitul poate sa solicite anularea dobanzilor si penalitatilor? Multumesc
vezi AICI raspunsul specialistilor <<