Tags: penalitati de nedeclarare, esalonare la plata accesorii, reducere de 75% a penalitatilor
Se pot reduce penalitatiile de nedeclarare cu 75% avand urmatoarea situatie:
- in urma unei inspectii fiscale, decizia de impunere a fost comunicata in 05.06.2020 iar obligatiile stabilite prin decizie nu au fost achitate integral pana la 05.07.2020 (o parte fiind achitate in 09.06.2020 iar diferenta in 15.12.2020)
- totodata, in 03.02.2021 avem Decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale in sold, si anume: dob si pen TVA (3326 lei) precum si penalitatiile de nedeclarare (13299 lei), ambele ca urmare a rezultatului inspectiei fiscale;
Intrebarea mea este, daca, ca urmare a modificarilor fiscale asupra Legii 227/2015 privind Codul Fiscal, pot beneficia de reducerea cu 75% a penalitatiilor de nedeclararea la finalizarea esalonarii la plata (in feb 2022)?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:
Potrivit prevederilor art. 181 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, penalitatea de nedeclarare stabilita potrivit alin. (1) se reduce cu 75%, daca obligatiile fiscale principale stabilite prin decizie:
a)se sting prin plata sau compensare pana la termenul prevazut la art. 156 alin. (1);
b)sunt esalonate la plata, in conditiile legii.
In acest caz, reducerea se acorda la finalizarea esalonarii la plata.
La alin. (2 indice 1) se mentioneaza ca ori de cate ori organul fiscal constata incidenta prevederilor art. 181 alin. (2), acesta comunica decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare prin evidentierea reducerii de 75% aplicate.
Potrivit prevederilor art. 7 (1) din OMFP 2100/2020, in cazul debitorilor care au in derulare o esalonare la plata a obligatiilor fiscale potrivit Codului de procedura fiscala si doresc sa beneficieze de anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor conform art. XVI alin. (2) din ordonanta de urgenta, acestia depun cererea de anulare a accesoriilor, fara a fi necesara notificarea organului fiscal cu privire la intentia lor si fara a se emite certificat de atestare fiscala si decizie de amanare la plata a obligatiilor de plata a accesorii.
In acest caz, dupa depunerea cererii de anulare a accesoriilor, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de ordonanta de urgenta, organul fiscal emite si comunica, concomitent:
a)decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii;
b)decizia de anulare a penalitatilor de intarziere si a penalitatilor de nedeclarare amanate la plata, dupa caz, precum si decizia de finalizare a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale potrivit Codului de procedura fiscala;
c)decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare, dupa finalizarea esalonarii la plata, respectiv procentul de 25% ramas de plata dupa reducerea cu 75% a penalitatilor de nedeclarare ca urmare a stingerii obligatiilor fiscale principale prin esalonare la plata, in vederea anularii conform ordonantei de urgenta.
Potrivit prevederilor art. XVI alin. (2) din OUG 69/2020, debitorii care la data de 14 mai 2020 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care obtin esalonarea in perioada cuprinsa intre data de 14 mai 2020 si data de 31 ianuarie 2022 inclusiv pot beneficia, in baza cererii de anulare a dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor, depuse in perioada 14 mai 2020 si 15 decembrie 2020 sau in perioada 1 ianuarie 2021 si 31 ianuarie 2022 inclusiv, de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor, daca esalonarea la plata se finalizeaza pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.
Din cele mentionate de dvs. rezulta ca esalonarea se finalizeaza in februarie 2022, astfel ca apreciez ca nu va incadrati in prevederile mai sus mentionate, avand in vedere ca esalonarea la plata trebuie finalizata pana la data de 31.01.2022 inclusiv.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Reinvestirea profitului
Intrebare:
Societate SA, platitoare de impozit pe profit, dorim sa reinvestim profitul obtinut sau o mare parte din el. In cazul profitului reinvestit, conteaza din ce provine profitul: din lucrari constructii-montaj, activitatea curenta, prestari servicii inchiriere utilaje sau profit din exploatare, in cazul nostru vanzarea unui teren?
Este vreo limita la distribuirea profitului in ceea ce priveste reinvestirea acestuia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Calcul pro-rata, venituri din investitii financiare
Intrebare:
Va solicitam suportul in clarificarea modului de incadrare a urmatoarelor venituri in calculul pro-ratei TVA:
1. Venituri din actiuni detinute la entitatile afiliate (cont 7611)
2. Venituri din investitii financiare pe termen scurt (cont 762) in care avem dividende primite ca urmare a investitiei in listed equites
Intrebarea noastra este daca aceste venituri intra in calculul pro-ratei TVA la numitor ca "Operatiune care NU permite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Constructie case in Germania
Intrebare:
Firma romaneasca semneaza un contract de prestari servicii in vederea construirii unei case in Germania. Beneficiarul este persoana fizica. Materialele de constructii se vor cumpara din Germania, salariatii vor fi trimisi din Romania in Germania. Acestia vor sta in total 6 luni in cursul unui an. De exemplu, toarna fundatia dupa care se intorc in tara. Dupa fiecare etapa a constructiei acestia se vor intoarce in tara.
Va rog sa imi spuneti si mie:
1. Firma...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<ONG finantat de cabinetul presedintelui
Intrebare:
Detinem un ONG, iar un cabinet de avocatura vrea sa faca o sponsorizare sau un imprumut (nu stim cum este mai bine), problema este ca avocatul care detine cabinetul de avocatura este presedinte /membru fondator in ONG, se poate face contract de imprumut sau sponsorizare in conditiile in care doamna avocat este presedinte in ONG?
Cu respect.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Suspendarea activitatii unei societati: pot fi ridicate dividende?
Intrebare:
Pe 4 nov. am pus o intrebare legata de ridicarea dividendelor la o firma care este in inactivitate temporara. Acesta a fost raspunsul:
"3. Ridicarea dividendelor in perioada de suspendare
Da, se pot ridica dividendele dupa aprobarea situatiilor financiare anuale, chiar daca societatea este suspendata. Ridicarea dividendelor nu reprezinta activitate economica, ci o operatiune de distribuire a profitului net deja obtinut in perioadele anterioare;...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<