Tags: penalitati de nedeclarare, esalonare la plata accesorii, reducere de 75% a penalitatilor
Se pot reduce penalitatiile de nedeclarare cu 75% avand urmatoarea situatie:
- in urma unei inspectii fiscale, decizia de impunere a fost comunicata in 05.06.2020 iar obligatiile stabilite prin decizie nu au fost achitate integral pana la 05.07.2020 (o parte fiind achitate in 09.06.2020 iar diferenta in 15.12.2020)
- totodata, in 03.02.2021 avem Decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale in sold, si anume: dob si pen TVA (3326 lei) precum si penalitatiile de nedeclarare (13299 lei), ambele ca urmare a rezultatului inspectiei fiscale;
Intrebarea mea este, daca, ca urmare a modificarilor fiscale asupra Legii 227/2015 privind Codul Fiscal, pot beneficia de reducerea cu 75% a penalitatiilor de nedeclararea la finalizarea esalonarii la plata (in feb 2022)?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:
Potrivit prevederilor art. 181 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, penalitatea de nedeclarare stabilita potrivit alin. (1) se reduce cu 75%, daca obligatiile fiscale principale stabilite prin decizie:
a)se sting prin plata sau compensare pana la termenul prevazut la art. 156 alin. (1);
b)sunt esalonate la plata, in conditiile legii.
In acest caz, reducerea se acorda la finalizarea esalonarii la plata.
La alin. (2 indice 1) se mentioneaza ca ori de cate ori organul fiscal constata incidenta prevederilor art. 181 alin. (2), acesta comunica decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare prin evidentierea reducerii de 75% aplicate.
Potrivit prevederilor art. 7 (1) din OMFP 2100/2020, in cazul debitorilor care au in derulare o esalonare la plata a obligatiilor fiscale potrivit Codului de procedura fiscala si doresc sa beneficieze de anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor conform art. XVI alin. (2) din ordonanta de urgenta, acestia depun cererea de anulare a accesoriilor, fara a fi necesara notificarea organului fiscal cu privire la intentia lor si fara a se emite certificat de atestare fiscala si decizie de amanare la plata a obligatiilor de plata a accesorii.
In acest caz, dupa depunerea cererii de anulare a accesoriilor, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de ordonanta de urgenta, organul fiscal emite si comunica, concomitent:
a)decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii;
b)decizia de anulare a penalitatilor de intarziere si a penalitatilor de nedeclarare amanate la plata, dupa caz, precum si decizia de finalizare a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale potrivit Codului de procedura fiscala;
c)decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare, dupa finalizarea esalonarii la plata, respectiv procentul de 25% ramas de plata dupa reducerea cu 75% a penalitatilor de nedeclarare ca urmare a stingerii obligatiilor fiscale principale prin esalonare la plata, in vederea anularii conform ordonantei de urgenta.
Potrivit prevederilor art. XVI alin. (2) din OUG 69/2020, debitorii care la data de 14 mai 2020 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care obtin esalonarea in perioada cuprinsa intre data de 14 mai 2020 si data de 31 ianuarie 2022 inclusiv pot beneficia, in baza cererii de anulare a dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor, depuse in perioada 14 mai 2020 si 15 decembrie 2020 sau in perioada 1 ianuarie 2021 si 31 ianuarie 2022 inclusiv, de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor, daca esalonarea la plata se finalizeaza pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.
Din cele mentionate de dvs. rezulta ca esalonarea se finalizeaza in februarie 2022, astfel ca apreciez ca nu va incadrati in prevederile mai sus mentionate, avand in vedere ca esalonarea la plata trebuie finalizata pana la data de 31.01.2022 inclusiv.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inchidere asociere in participatiune
Intrebare:
Societatile A si B au constituit o asociere in participatiune (tipografie si editura) iar asociatul A a fost desemnat asociat administrator. Cele 2 societati au adus initial aport la asociere conform cotelor de participare stabilite prin contract (60/40).
ART. 321 - Evidenta operatiunilor
(5) In cazul asociatiilor in participatiune care nu constituie o persoana impozabila, drepturile si obligatiile legale privind taxa revin asociatului care contabilizeaza...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Persoana fizica. Inchiriere in scop turistic
Intrebare:
O persoana fizica neinregistrata, are 3 camere in cladirea unde locuieste, unde ocazional sau la sarbatori, cazeaza anumite persoane, prin Booking. Incasarea o face fie prin cont bancar, fie cash. Cum trebuie sa procedeze pentru declararea venitului? Se inregistreaza si depune declaratia unica sau depune numai declaratia unica in sistem real sau la norma de venit? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatii fiscale de plata privind concediile medicale
Intrebare:
Un salariat a fost in concediu medical in perioada 03.02.2025 - 07.02.2025. A adus societatii 2 concedii medicale cu codul 01, primul 03.02.2025 - 06.02.2025 si al doilea in continuare pentru perioada 07.02.2025 - 07.02.2025. Va rog sa imi spuneti daca obligatia de plata a Indemnizatiei de asigurari sociale prin care primele 5 zile calendaristice revin Angajatorului se aplica doar la concediile medicale initiale sau si la cele in continuare. In cazul de mai sus, CM initial selectez...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Aplicare regim de scutire TVA pentru vanzare locuinta care nu mai este noua
Intrebare:
O companie, platitoare de TVA, a achizitionat, de la alta persoana juridica, mai multe parcele de teren si case, in diferite stadii de executie, respectiv unele la rosu, altele finalizate. Acest complex de locuinte a fost facut de fostul proprietar pentru a fi dat in folosinta angajatilor, ca locuinte de serviciu, dar fiindca si-a lichidat afacerea, le-a vandut. Unele dintre acestea au fost locuite.
Vanzarea catre noul proprietar s-a facut cu taxare inversa.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Retinere impozit pe veniturile din redevente si dobanzi rezidenti Elvetia
Intrebare:
Informare privind mentinerea cotei zero in legislatia interna a statelor cu care Romania are incheiate Conventii de evitare a dublei impuneri CONFEDERATIA ELVETIANA
Legea nr. 60 din 13 iulie 1994 pentru ratificarea Conventiei dintre Romania si Confederatia Elvetiana privind evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere si a Protocolului anexat, semnate la Bucuresti la 25 octombrie 1993, cu modificarile si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<