Tags: formularul 100, instructiuni de completare
UPDATE 23 iulie 2020! Ordinul nr. 3011/2020 privind modificarea anexei nr. 4 "Instructiuni de completare a formularului 100 <>" la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 651 din 23 iulie 2020.
ARTICOL INITIAL:
Proiectul de ordin al Agentiei Nationale de Administare Fiscala privind modificarea Anexei nr.4"Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile deplata la bugetul de stat», cod 14.13.01.99/bs la Ordinul presedintelui ANAF nr.587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa a fost pus in consultare publica in data de 10.07.2020, pe site-ul oficial in institutiei.
Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, cu modificarile si completarile ulterioare a fost aprobat modelul si continutul formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, respectiv formularul 100 ”Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” si formularul 710 ”Declaratie rectificativa”.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative reglementeaza la art.1 alin.(1) - (4), acordarea unei bonificatii pentru plata la termen a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor, datorate pentru trimestrul I al anului 2020.
Prin Legea nr.54/2020 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative, articolul 1 se completeaza cu prevederi referitoare la acordarea unei bonificatii pentru plata la termen a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor, datorate pentru trimestrul II si trimestrul III al anului 2020.
Ca urmare a legii mai sus mentionate, precum si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.99/2020 privind unele masuri fiscale, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, se impune modificarea Instructiunilor de completare a formularului 100, in sensul in care, contribuabilii pot beneficia de bonificatia reglementata la art.1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.33/2020, pentru plata la termen a impozitului datorat pentru trimestrul II si trimestrul III al anului 2020, potrivit reglementarilor in vigoare.
Extras din Proiectul de Ordin:
O R D I N nr. ...
privind modificarea Anexei nr.4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat», cod14.13.01.99/bs la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa
Avand in vedere prevederile referitoare la obligatiile declarative prevazute de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice, comunicat prin adresa nr.........…. din data de ..................,
in temeiul prevederilor art.101 si art.342 alin.(1) si (4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art.5 alin.(4) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art.11 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ORDIN
Art.I - In anexa nr. 4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat», cod 14.13.01.99/bs” la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 94 din 8 februarie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, subpunctul 3.1.11 din capitolul II "Completarea declaratiei", se modifica dupa cum urmeaza: ”
3.1.11. Prin exceptie de la subpunctele 3.1, 3.1.1, 3.1.2 si 3.1.3, contribuabilii care indeplinesc conditia prevazuta la art.1 din Ordonanta de urgenta a Guvermului nr.33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, completeaza suma reprezentand bonificatia reglementata la art.1 din aceeasi ordonanta, la randul 1.2. «Bonificatie».”
Art.II - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate acestora, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.III - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Emis la Bucuresti, la ...............
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Salariati in constructii anul 2024 NZL=20 Doi dintre salariatii unitatii lucreaza 8 zile in Romania si 12 zile in Germania. Salariatul 1 are salariul tarifar in CIM 13500, iar salariatul 2 salariul tarifar in CIM 5000 lei. Ambii salariati au cate doua persone in intretinere. Care este valoarea darile salariale (CAS, CASS, CAM, impozit) pentru acesti angajati? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O fundatie (ONG) platitoare de impozit pe profit cu cifra de afaceri din activitate economica peste 500.000 eur este asociat unic intr-o firma platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) la 31.dec 2023. Dupa 1 ian 2024 mai poate ramane platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii firma cu asociat unic ONG? Sau din cauza ca asociatul unic (ONG-ul) are cifra de afaceri mare trebuie si firma sa treaca la impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem urmatoarea situatie la 31.12.2023: o companie platitoare impozit profit, cod caen 0812, asociat unic tatal; o companie platitoare de impozit pe profit, cod caen 4120, asociat unic fiul si o companie platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, cod caen 4673, asociat unic fiica. Intre aceste 3 companii exista relatii comerciale in sensul ca cele 2 companii apartinand fiului si fiicei au comercializat marfa furnizata de compania apartinand tatalui. Intrebarea este daca aceste 3...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea A are ca asociati: tata 66%, fiul 34%. Societatea B asociat unic fiul cu 100%. Nu au depasit cifra de afaceri de 500.000 de euro, actioneaza pe aceeasi piata si au relatii comerciale intre societatile detinute. Societatile au amandoua salariati. Poate una dintre ele sa ramana la impozit micro? Si o alta situatie: Societatea A, detinuta in proportie de 50% de sotii, Societatea B asociat unic sotul, au salariati, nu au depasit cifra de afaceri de 500.000 de euro, nu au relati comerciale...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cum trebuie tratate cheltuielile (comisioane bancare, servicii contabile etc.) din punct de vedere fiscal, la calculul impozitului pe profit, in cazul unui holding care incaseaza doar dividende de la grupul de firme la care detine actiuni, avand in vedere ca aceste venituri sunt neimpozabile? Trebuie sa le consider cheltuieli nedeductibile? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog frumos sa-mi spuneti cateva detalii despre contabilitatea unei firme, SRL romanesc care va avea in spate un holding american format din niste persoane fizice care doresc sa investeasca in SRL-ul romanesc printr-o entitate din Olanda. Acest SRL romanesc va avea in spate (ca singur asociat), acel holding american format si sustinut financiar de persoane fizice americane si romane. Daca ati mai avut acest caz m-ar ajuta sa stiu de unde sa incep cu adunarea informatiilor. Cum pot privi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<