Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronat

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 02 Oct. 2023
Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronat
Tags: iesire din sistemul micro, d700

In luna august 2023 societatea a depasit plafonul de 500.000 euro si in septembrie am depus D700 privind trecerea de la impozit micro la impozit pe profit incepand cu 01.07.2023 (m-am cam grabit).

Problema intervine in septembrie cand se storneaza 2 facturi emise in august si care au determinat prin inregistrarea lor depasirea plafonului de 500.000 euro. Prin stornare, societatea nu se mai incadreaza la platitor de impozit pe profit. In situatia expusa se poate reveni la impozit pe microintreprindere?
 

 

Iesire din sistemul micro in timpul anului – raspunsul specialistului:

 

Iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinerilor in cursul anului se comunica organului fiscal in termen de 15 zile de la data producerii modificarii, prin depunerea declaratiei de mentiuni formular 700 si este definitiva pentru anul fiscal curent.

Art. 55. - Cod fiscal: Termenele de declarare a mentiunilor
(1) Persoanele juridice care se infiinteaza in cursul unui an fiscal, precum si microintreprinderile care intra sub incidenta prevederilor art. 52 comunica organelor fiscale competente aplicarea/iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala.
Art. 88. -Cod procedura fiscala: Modificari ulterioare inregistrarii fiscale(1) Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.
(2) In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial si inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, contribuabilul/platitorul depune, odata cu declaratia de mentiuni, si certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia si eliberarii unui nou certificat.
(3) Declaratia de mentiuni este insotita de documente care atesta modificarile intervenite.


(4) Prevederile prezentului articol se aplica in mod corespunzator ori de cate ori contribuabilul/platitorul constata erori in declaratia de inregistrare fiscala.

Deci, prin depasirea plafonul de 500.000 euro in luna august 2023, microintreprinderea va datora impozit pe profit incepand cu 1 iulie 2023. In acest sens are obligatia de a depune D700 pana la data de 15 octombrie 2023.

Avand in vedere ca ati depus D700 inainte de data limita (v-ati cam grabit) este posibil (nu sigur) sa corectati declaratia depusa, avand in vedere ca nu s-a prelucrat inca. Este necesara o conversatie prealabila cu cei de la ANAF in acest sens.

In functie de rezultatul conversatiei, depuneti o noua declaratie 700 (intocmita corect) in care veti bifa scoaterea din evidenta impozit pe profit incepand cu data de 01.07.2023 si luare in evidenta cu impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 01.07.2023, sau veti solicita anularea formularului depus (avand in vedere erorile aparute dar si faptul ca sunteti inainte de termenul de depunere/ prelucrare.)

In anexele nr. 1-13 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, la sectiunea INSTRUCTIUNI de completare a formularului (700) "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale" este mentionat:

Depunerea declaratiei
Declaratia pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale, denumita in continuare declaratie, se completeaza si se transmite ori de cate ori intervin modificari, ulterior inregistrarii fiscale, in datele declarate de contribuabili/platitori prin declaratia de inregistrare fiscala/declaratia de mentiuni, precum si cu ocazia radierii inregistrarii fiscale. 
Declaratia se transmite exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul internetului, pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. 

Desi actul normativ permite redepunerea declaratiei, particularitatea impozitului pe veniturile microintreprinderilor este speciala, in sensul ca iesirea din sistem este definitiva in anul fiscal curent!

Totodata, doresc sa mai clarific un aspect: Inteleg ca, la 31.08.2023 societatea a depasit plafonul de venituri pentru microintreprinderi si a decide sa devina platitoare de impozit pe profit, dar ulterior a descoperit ca a existat o eroare si de fapt nu s-a depasit plafonul, prin urmare doriti sa reveniti la regimul de impozitare pe microintreprinderi.
Problema nu este corectarea D 700, ci justificarea emiterii si stornarii celor doua facturi. Daca facturile au fost emise in baza unui contract de prestari servicii si s-au semnat procese verbale de prestare a serviciilor respective, stornarea ulterioara a facturilor ridica intrebari legate de regularitatea si legalitatea tranzactiilor.
Iata cateva puncte de considerat:

1. Motivul stornarii: Trebuie stabilit de ce s-au stornat facturile. Daca serviciile nu au fost efectuate, atunci stornarea este justificata, dar ramane nejustificata emiterea lor (de ce au fost emise fara receptia serviciilor). Dar, daca serviciile au fost prestate, stornarea ulterioara a celor doua facturi, poate fi vazuta ca o manevra fiscala, cu intentia este de a ramane sub un anumit plafon de venituri.

2. Procesul verbal de receptie: Daca exista un proces verbal de receptie care atesta prestarea serviciilor, acesta ar trebui sa fie in concordanta cu facturarea. Daca serviciile au fost prestate si exista un proces verbal de receptie, dar facturile sunt stornate ulterior, ar putea exista o incongruenta. Acest lucru poate ridica semnale de alarma in cazul unui audit sau control fiscal.

3. Consecinte fiscale: Daca facturile sunt stornate cu intentia de a ramane sub un anumit plafon de venituri pentru a beneficia de avantajele fiscale ale unei microintreprinderi, aceasta poate fi considerata evaziune fiscala daca nu exista o justificare valida pentru stornare.

4. Documentatie: Este important sa pastrati toata documentatia (contractul, procesul verbal de receptie, comunicarile legate de stornare etc.) in cazul unui control fiscal.


Din descrierea dvs., este esential sa evaluati corectitudinea si legalitatea stornarii (in egala masura si legalitatea emiterii facturilor). Daca aveti indoieli sau considerati ca stornarea ar putea fi privita ca fiind incorecta sau ca o manevra fiscala, va recomand sa discutati cu un avocat pentru a clarifica situatia juridica a contractelor de servicii si a decide ce masuri trebuie luate.

In toate cazurile, transparenta si corectitudinea in relatia cu autoritatile fiscale sunt esentiale pentru a evita potentiale probleme sau sanctiuni in viitor.

Daca in discutie nu este o prestare de servicii ci o livrare de bunuri:

1. Returnarea bunurilor: Daca bunurile au fost vandute si ulterior returnate (din motive bine justificate din punct de vedere juridic) si aceasta returnare poate fi verificata fizic (adica bunurile se regasesc in depozit) si documentar (prin acte aditionale la contract sau prin documente de returnare) atunci stornarea facturilor este justificata.

2. Incasarea si restituirea sumelor: Daca sumele au fost efectiv incasate pe baza facturilor si ulterior restituite dupa returnarea bunurilor, aceasta este o dovada suplimentara a faptului ca tranzactia s-a anulat. Inregistrarile bancare pot servi ca dovada in acest sens.

3. Documentatia: Toate aceste tranzactii (vanzare-facturare, returnare bunuri, stornare facturi) ar trebui sa fie bine documentate. Fiecare etapa a procesului trebuie sa aiba corespondenta in documentele financiar-contabile.

4. Aspectele fiscale: Daca toate aceste conditii sunt indeplinite (returnare, prezenta fizica a bunurilor in depozit/magazii/terti, documentatie adecvata, restituirea sumelor), atunci din perspectiva fiscala ar trebui sa fie in regula sa stornati facturile si sa corectati orice implicatii fiscale care decurg din aceasta.


Totusi, trebuie sa fiti constienti ca in cazul unui control fiscal, toate aceste documente si justificari vor trebui prezentate pentru a valida stornarea. Prin urmare, este esential sa pastrati toata documentatia si sa va asigurati ca procesul este transparent si in conformitate cu reglementarile fiscale.


Raspuns oferit in luna septembrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

 

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Iesire din sistemul micro in timpul anului. D700 completata eronat":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016