Tags: loteria bonurilor fiscale, bonuri fiscale castigatoare, loteria romana
Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 august 2017 este programata duminica, 17 septembrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii.
Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 17 septembrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de 100, va fi organizata cea de-a doua extragere, pentru determinarea celor maxim 100 de bonuri castigatoare.
Extragerea din prima etapa de selectie a castigatorilor Loteriei bonurilor fiscale din 17 septembrie a.c. va fi organizata in studioul TV al Loteriei Romane, incepand cu ora 1950. Extragerea este publica si va putea fi transmisa, in direct, de toate televiziunile interesate, prin preluarea semnalului audio-video de la studioul Loteriei Romane.
Extragerea va avea doua etape:
- etapa I: va fi extrasa bila pentru determinarea zilei emiterii bonurilor castigatoare, cu numere de la 1 la 31;
- etapa II: vor fi extrase 3 bile pentru determinarea valorii bonurilor castigatoare.
Rezultatele extragerii vor fi publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP), al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) si al C.N. "Loteria Romana" (CNLR) pentru o perioada de minim 30 de zile.
Extragerea va fi realizata cu urnele si bilele pe care Loteria Romana le utilizeaza pentru tragerile loto. Comisia de supraveghere va fi formata din cate un reprezentant al MFP, al ANAF si al CNLR. Bilele si urnele vor fi verificate in prezenta comisiei inainte de tragere.
Cererile de revendicare pot fi depuse incepand cu prima zi dupa efectuarea extragerii, timp de 30 de zile. Posesorii bonurilor castigatoare trebuie sa depuna bonurile fiscale (in original), copia actului de identitate si o cerere, la orice administratie fiscala din structura ANAF.
Un bon fiscal este considerat castigator doar daca indeplineste cumulativ conditiile prevazute de lege, avand inscrise elementele obligatorii care arata ca a fost emis cu un aparat de marcat fiscalizat (de exemplu: logotipul si seria fiscala ale aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora emiterii precum si numarul de ordine). Fiecare unitate teritoriala ANAF, la care se depun bonurile fiscale castigatoare in prima etapa de selectie, va elibera o copie a acestora cu mentiunea „conform cu originalul", pe care va fi scris numarul unic de inregistrare. Pentru asigurarea transparentei, lista cu numerele unice de inregistrare ale cererilor de revendicare va fi publicata pe site-urile MFP si ANAF. in situatia in care, dupa finalizarea perioadei de depunere a cererilor de revendicare, lista cuprinde cel mult 100 de cereri, premiul de 1 milion de lei este impartit persoanelor care le-au depus, dupa verificarea autenticitatii bonurilor castigatoare. Daca in urma centralizarii se constata depasirea numarului maxim de 100 de cereri de revendicare, va fi organizata a doua extragere in vederea determinarii a 100 de castigatori.
Detalii despre a doua etapa de selectie a castigatorilor Loteriei bonurilor fiscale:
in cazul realizarii celei de-a doua etape de selectie, va fi extras un numar din lista numerelor unice de inregistrare acordate bonurilor pentru care au fost revendicate premii. si aceasta extragere va fi realizata cu urnele CNLR si va fi televizata, data organizarii acesteia urmand sa fie anuntata ulterior.
Numarul extras in cadrul acestei trageri va fi primul castigator. Pentru desemnarea celui de-al doilea, se aplica crescator la primul numar extras un pas care are valoarea egala cu ziua emiterii bonului fiscal castigator. Pentru aflarea celorlalti castigatori, pasul se aduna succesiv la numarul desemnat anterior ca fiind castigator.
Daca se depaseste numarul unic maxim atribuit bonurilor fiscale din lista, urmatorul numar castigator este dat de diferenta dintre suma determinata prin aplicarea pasului la baza de referinta si numarul unic maxim atribuit. Se continua aplicarea pasului pana la stabilirea numarului maxim de premii prevazut de lege, respectiv 100. In procesul de aplicare a pasului, numerele castigatoare sunt eliminate din lista.
Dupa stabilirea celor 100 de bonuri fiscale castigatoare, acestea vor fi centralizate si transmise in termen de doua zile catre ANAF in vederea incarcarii rezultatelor in "Baza de date privind Loteria bonurilor fiscale", respectiv pentru verificarea autenticitatii bonurilor fiscale castigatoare de catre Directia Generala Antifrauda Fiscala.
NOTA:
Mai multe informatii referitoare la Loteria bonurilor fiscale
Reprezentantii posturilor TV interesate sa transmita in direct extragerea sunt rugati sa contacteze Biroul Comunicare si Protocol al Loteriei Romane, la numerele: 0372.137.351, e-mail: pr@loto.ro. Accesul in studioul TV al Loteriei Romane din str. Reinvierii nr. 2b, sector 2, Bucuresti, se va face pe baza legitimatiei de presa, incepand cu ora 1935.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Prestari servicii consultanta Marea Britanie
Intrebare:
Am incheiat un contract de consultanta in marketing (livrabile: strategie de brand, plan si strategie de marketing,plan de expansiune internationala a afacerii) cu o firma din Marea Britanie.
Initial am retinut si virat la stat impozit pe venitul nerezidentilor in cota de 16% pentru facturile primite, dar acum firma din UK ne-a trimis certificatul de rezidenta fiscala.
Mai trebuie retinut vreun impozit in aceste conditii sau trebuie sa ii restituim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil al operatiunilor de lichidare
Intrebare:
Pentru o societate comerciala infiintata in anul 2019 asociatii (51% persoana juridica si 49% persoana fizica) doresc lichidarea si radierea acesteia. Aceasta societate a avut pierdere de la infiintare, nu a reusit sa isi desfasoare obiectul de activitatea, a avut costuri doar pe zona juridica referitor actualizare date si taxe postale etc.
Societatea se va inchide prin procedura de dizolvare si lichidare voluntara.
In balanta de verificare sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim TVA operatiuni intracomunitare
Intrebare:
PJ RO (A) vinde din Romania catre o filiala a ei cu VAT de FR (A1) si cu VAT de DE (A2) produse finite, al caror producator este A.
Ulterior produsele finite sunt vandute de pe VAT FR si DE catre clienti final din comunitate.
Practic se realizeaza livrari intracomunitare de la A la A1 si de la A la A2. In acelasi timp A1 si A2, realizeaza fiecare in parte cate o achizitie intracomunitara, respectiv cate o livrare intracomunitara catre clientii finali B(ES)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara bunuri, cod invalid in VIES, diferente suplimentare de plata TVA
Intrebare:
PJ RO, in cadrul controlului de fond pe TVA perioada 2018-2021, au fost identificate livrari intracomunitare efectuate catre PJ din state membre UE, dar aparent cu cod de TVA invalid in momentul emiterii facturilor. Mentionam ca codurile de TVA sunt valide la zi pe aplicatia VIES. Pentru tranzactiile respective au fost emise facturi conforme, documente de livrare CMR, avize etc., respectiv sumele au fost incasate in intregime. Societatea nu poate face dovada validitatii codului TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<