Tags: loteria bonurilor fiscale, bonuri fiscale castigatoare, loteria romana
Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 august 2017 este programata duminica, 17 septembrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii.
Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 17 septembrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de 100, va fi organizata cea de-a doua extragere, pentru determinarea celor maxim 100 de bonuri castigatoare.
Extragerea din prima etapa de selectie a castigatorilor Loteriei bonurilor fiscale din 17 septembrie a.c. va fi organizata in studioul TV al Loteriei Romane, incepand cu ora 1950. Extragerea este publica si va putea fi transmisa, in direct, de toate televiziunile interesate, prin preluarea semnalului audio-video de la studioul Loteriei Romane.
Extragerea va avea doua etape:
- etapa I: va fi extrasa bila pentru determinarea zilei emiterii bonurilor castigatoare, cu numere de la 1 la 31;
- etapa II: vor fi extrase 3 bile pentru determinarea valorii bonurilor castigatoare.
Rezultatele extragerii vor fi publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP), al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) si al C.N. "Loteria Romana" (CNLR) pentru o perioada de minim 30 de zile.
Extragerea va fi realizata cu urnele si bilele pe care Loteria Romana le utilizeaza pentru tragerile loto. Comisia de supraveghere va fi formata din cate un reprezentant al MFP, al ANAF si al CNLR. Bilele si urnele vor fi verificate in prezenta comisiei inainte de tragere.
Cererile de revendicare pot fi depuse incepand cu prima zi dupa efectuarea extragerii, timp de 30 de zile. Posesorii bonurilor castigatoare trebuie sa depuna bonurile fiscale (in original), copia actului de identitate si o cerere, la orice administratie fiscala din structura ANAF.
Un bon fiscal este considerat castigator doar daca indeplineste cumulativ conditiile prevazute de lege, avand inscrise elementele obligatorii care arata ca a fost emis cu un aparat de marcat fiscalizat (de exemplu: logotipul si seria fiscala ale aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora emiterii precum si numarul de ordine). Fiecare unitate teritoriala ANAF, la care se depun bonurile fiscale castigatoare in prima etapa de selectie, va elibera o copie a acestora cu mentiunea „conform cu originalul", pe care va fi scris numarul unic de inregistrare. Pentru asigurarea transparentei, lista cu numerele unice de inregistrare ale cererilor de revendicare va fi publicata pe site-urile MFP si ANAF. in situatia in care, dupa finalizarea perioadei de depunere a cererilor de revendicare, lista cuprinde cel mult 100 de cereri, premiul de 1 milion de lei este impartit persoanelor care le-au depus, dupa verificarea autenticitatii bonurilor castigatoare. Daca in urma centralizarii se constata depasirea numarului maxim de 100 de cereri de revendicare, va fi organizata a doua extragere in vederea determinarii a 100 de castigatori.
Detalii despre a doua etapa de selectie a castigatorilor Loteriei bonurilor fiscale:
in cazul realizarii celei de-a doua etape de selectie, va fi extras un numar din lista numerelor unice de inregistrare acordate bonurilor pentru care au fost revendicate premii. si aceasta extragere va fi realizata cu urnele CNLR si va fi televizata, data organizarii acesteia urmand sa fie anuntata ulterior.
Numarul extras in cadrul acestei trageri va fi primul castigator. Pentru desemnarea celui de-al doilea, se aplica crescator la primul numar extras un pas care are valoarea egala cu ziua emiterii bonului fiscal castigator. Pentru aflarea celorlalti castigatori, pasul se aduna succesiv la numarul desemnat anterior ca fiind castigator.
Daca se depaseste numarul unic maxim atribuit bonurilor fiscale din lista, urmatorul numar castigator este dat de diferenta dintre suma determinata prin aplicarea pasului la baza de referinta si numarul unic maxim atribuit. Se continua aplicarea pasului pana la stabilirea numarului maxim de premii prevazut de lege, respectiv 100. In procesul de aplicare a pasului, numerele castigatoare sunt eliminate din lista.
Dupa stabilirea celor 100 de bonuri fiscale castigatoare, acestea vor fi centralizate si transmise in termen de doua zile catre ANAF in vederea incarcarii rezultatelor in "Baza de date privind Loteria bonurilor fiscale", respectiv pentru verificarea autenticitatii bonurilor fiscale castigatoare de catre Directia Generala Antifrauda Fiscala.
NOTA:
Mai multe informatii referitoare la Loteria bonurilor fiscale
Reprezentantii posturilor TV interesate sa transmita in direct extragerea sunt rugati sa contacteze Biroul Comunicare si Protocol al Loteriei Romane, la numerele: 0372.137.351, e-mail: pr@loto.ro. Accesul in studioul TV al Loteriei Romane din str. Reinvierii nr. 2b, sector 2, Bucuresti, se va face pe baza legitimatiei de presa, incepand cu ora 1935.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societatea noastra (Cumparatorul) achizitioneaza sevicii de la un furnizor din Romania.
La descarcarea ultimei facturi din SPV am aflat ca furnizorul are codul de TVA anulat din oficiu de 1 an. Toate facturile primite de la furnizor in acest timp au TVA inscrisa pe factura, iar noi am dedus aceasta TVA. Facturile au fost achitate la valoarea lor totala, adica inclusiv TVA.
Pentru a remedia situatia, va rog sa ne ajutati cu raspuns la urmatoarele...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rog sa ma sprijiniti cu informatii privind cadrul legislativ sau actul normativ aplicabil in domeniul registrelor de intrare-iesire. Am urmatoarele intrebari:
1. Care este actul normativ care reglementeaza utilizarea registrelor de intrare-iesire?
2. In situatia in care detin mai multe puncte de lucru, este posibil sa am un registru de intrare-iesire la fiecare dintre acestea? Daca da, cum trebuie numerotate aceste registre? De exemplu, poate un...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate platitoare de TVA din Romania vinde materii prime catre o societate din Slovacia (cod valid VIES). Societatea din Slovacia factureaza aceste bunuri catre o alta societate platitoare de TVA din Romania in vederea prelucrarii. Bunurile sunt transportate intre societatile din Romania. Societatea care prelucreaza materia prima in Romania va factura si transporta produsele finite catre societatea din Slovacia. Care este regimul TVA pentru aceste operatiuni? Ce obligatii are...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un agent economic realizeaza lucrari de constructii in perioada iulie 2019 - 30.09.2023, solicita recalcularea situatiilor de plata din perioada ianuarie 2023 - septembrie 2023 prin recalcularea costului cu manopera, prin instanta, intrucat de la 01.01.2023 salariul in constructii prin Ordonanta 168/2022 a fost majorat la 4000 lei, reprezentand o medie de 24.194 lei/ora fata de 18 lei/ora de la data semnarii contractului.
Solicitarile de plata, in anul 2023, s-au...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra doreste sa presteze servicii de reparatii instalatii sanitare, incalziere etc. Intrebare: Este obligatoriu sa inmanam factura catre client la momentul efectuarii prestatiei de serviciu? Se poate transmite pe email ulterior? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<