keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Reminder ANAF! Tipuri de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformare la plata obligatiilor fiscale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 11 Ian. 2021 Exclusiv
Tags: reminder anaf, facilitati fiscale, plata obligatiilor fiscale

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un document care cuprinde tipurile de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformarea la plata obligatiilor fiscale.

Facilitati fiscale:

 
I. Esalonarea la plata simplificata

In ce conditii poate fi accesata esalonarea la plata simplificata?

Orice categorie de contribuabili poate accesa esalonarea la plata simplificata, pe o perioada de cel mult 12 luni, pentru obligatiile fiscale principale si accesorii datorate dupa data declararii starii de urgenta.

Pentru a accesa esalonarea la plata simplificata, nu este necesar sa constituiti garantii, ci trebuie doar sa indepliniti, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) sa depuneti o cerere pana la data de 31 martie 2021 inclusiv, sub sanctiunea decaderii. La cerere, puteti anexa graficul de eÅŸalonare cuprinzand cuantumul propus al ratelor de eÅŸalonare;
b) sa nu inregistrati obligatii fiscale restante la data declararii starii de urgenta, nestinse la data eliberarii certificatului de atestare fiscala. in cazul in care, la data starii de urgenta inregistrati astfel de obligatii fiscale restante, acestea trebuie stinse pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala;
c) sa nu va aflati in procedura falimentului;
d) sa nu va aflati in dizolvare;
e) sa aveti depuse toate declaratiile fiscale pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala;
f) sa nu vi se fi stabilit raspunderea potrivit legislatiei privind insolventa si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art. 25 si 26 din Codul de procedura fiscala.

Prin exceptie, daca actele prin care s-a stabilit raspunderea sunt definitive in sistemul cailor administrative si judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasa raspunderea a fost achitata, conditia se considera indeplinita.

Pe perioada esalonarii la plata puteti depune doua cereri de modificare a esalonarii la plata – in situatia in care doriti includerea in esalonare a obligatiilor care constituie conditie de plata, precum si doua cereri de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata – in cazul in care ati pierdut valabilitatea esalonarii la plata, ca urmare a neindeplinirii conditiilor.

Cererea de esalonare la plata se solutioneaza in termen de cel mult 5 zile de la data depunerii acesteia. La cerere nu se anexeaza alte documente, in afara propunerii de grafic de esalonare, si nici nu este necesara constituirea de garantii.

Modelul de cerere de esalonare la plata este prevazut in Anexa nr. 1 la Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central si poate fi descarcat accesand link-ul

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/C_OPANAF_3896_2020.pdf.

II. Esalonarea la plata a obligatiilor

In ce conditii poate fi accesata esalonarea la plata?

Orice categorie de contribuabili poate accesa esalonarea la plata, pe o perioada de cel mult 5 ani, respectiv:

a) pe cel mult 6 luni, in situatia in care nu detineti garantii;
b) pe cel mult 12 luni, in situatia in care va incadrati in categoria contribuabililor cu risc fiscal mic3;
c) pe cel mult 5 ani, in situatia in care detineti garantii, chiar si insuficiente.

Odata cu aceasta esalonare se poate acorda si amanarea la plata pana la finalizarea esalonarii, a dobanzilor si/sau a penalitatilor de intarziere, in vederea anularii, cuindeplinirea conditiilor prevazute de lege. Pentru anularea accesoriilor trebuie sa va incadrati intruna din urmatoarele situatii:

a) obligatiile fiscale eÅŸalonate la plata, precum ÅŸi cele care fac obiectul amanarii la plata, sa nu fie mai mari de 5.000 lei in cazul persoanelor fizice ÅŸi, respectiv, 20.000 lei in cazul persoanelor juridice;
b) sa constituiti garantii, in situatia in care obligatiile fiscale eÅŸalonate la plata, precum ÅŸi cele care fac obiectul amanarii la plata, sunt peste plafoanele mentionate la lit. a);
c) sa va incadrati in categoria contribuabililor cu risc fiscal mic, caz in care trebuie sa constituiti garantii in valoare de minimum 20% din sumele ce pot face obiectul eÅŸalonarii la plata si amanarii la plata in vederea anularii.

Pentru a beneficia de esalonare la plata trebuie sa indepliniti cumulativ urmatoarele conditii:

a) sa va aflati in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti si sa aveti capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare la plata. Aceste situatii se apreciaza de organul fiscal competent pe baza programului de restructurare sau de redresare financiara ori a altor informatii si/sau documente relevante, prezentate de dumneavoastra sau detinute de organul fiscal;
b) sa aveti constituita garantie;
c) sa nu va aflati in procedura insolventei;
d) sa nu va aflati in dizolvare potrivit prevederilor legale in vigoare;
e) sa nu vi se fi stabilit raspunderea potrivit legislatiei privind insolventa si/sau raspunderea solidara. Prin exceptie, daca actele prin care s-a stabilit raspunderea sunt definitive in sistemul cailor administrative si judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasa raspunderea a fost achitata, conditia se considera indeplinita.

Pe langa conditiile mai sus mentionate, trebuie sa aveti depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal. Aceasta conditie trebuie indeplinita la data eliberarii certificatului de atestare fiscala si se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal.

In cazul in care indepliniti conditiile necesare si doriti sa beneficiati de esalonare la plata este necesar sa depuneti cerere de acordare a esalonarii la organul fiscal competent.

Cererea de acordare a esalonarii la plata poate fi descarcata accesand link-ul:

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A1_OPANAF_1960_2019.pdf.

III. Anularea obligatiilor de plata accesorii

In ce conditii se poate accesa anularea obligatiilor de plata accesorii?

Pentru a beneficia de anularea unor obligatii bugetare accesorii, aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, trebuie sa indepliniti cumulativ urmatoarele conditii:

a) toate obligatiile bugetare principale restante la 31 martie 2020 inclusiv, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2021 inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile ÅŸi completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligatiile bugetare principale ÅŸi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 aprilie 2020 ÅŸi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
c) sa aveti depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
d) sa depuneti cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a) - c), dar nu mai tarziu de data de 31 martie 2021 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

De asemenea, puteti beneficia de anularea obligatiilor accesorii aferente si urmatoarelor obligatiilor bugetare principale:

a) cele stabilite prin declaratii rectificative, in conditiile art. X din O.U.G. nr. 69/2020;
b) cele cu termene de plata pana la data de 31 martie 2020 inclusiv si stinse pana la aceasta data, in conditiile art. XI din O.U,G. nr. 69/2020;
c) cele stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale aflata in derulare la data de 14 mai 2020, in conditiile art. XII din O.U.G. nr. 69/2020;
d) cele esalonate la plata potrivit Codului de procedura fiscala, in conditiile art. XVI din O.U.G. nr. 69/2020.

Pentru amanarea la plata, in vederea protejarii la stingere, a obligatiilor de plata accesorii ce pot face obiectul anularii, puteti depune notificare la organul fiscal competent prin care sa va manifestati intentia de a beneficia de anularea accesoriilor, pana la depunerea cererii de anulare.

Notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii o puteti descarca accesand link-ul:

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/N_OMFP_2100_2020.pdf.

Cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii o puteti descarca accesand link-ul

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/Cerere_OUG_69_2020.pdf.

IV. Restructurarea obligatiilor bugetare

In ce conditii se poate accesa restructurarea obligatiilor bugetare?

Aceasta masura fiscala poate fi accesata de catre debitori, persoane juridice de drept public sau privat si consta in restructurarea obligatiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2020, pe o perioada de maxim 7 ani, cu posibilitatea anularii obligatiilor de plata accesorii. De asemenea, puteti beneficia de anularea a maxim 50% din obligatiile bugetare principale daca achitati pana la data depunerii cererii, maxim 15% din obligatiile bugetare principale datorate.

Pentru a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, trebuie sa indepliniti cumulativ urmatoarele conditii:

a) sa nu indepliniti conditiile pentru a beneficia de eÅŸalonarea la plata reglementata de Codul de procedura fiscala;
b) sa prezintati un plan de restructurare ÅŸi un test al creditorului privat prudent, intocmite de un expert independent;
c) sa nu va aflati in procedura insolventei la data emiterii deciziei de aprobare a restructurarii obligatiilor bugetare. In cazul in care va aflati in procedura insolventei ÅŸi doriti restructurarea obligatiilor bugetare puteti notifica organul fiscal cu privire la intentia dumneavoastra, cu conditia ca pana la data emiterii deciziei de aprobare a cererii de restructurare sa iesiti din aceasta procedura;
d) sa nu va aflati in dizolvare;
e) sa aveti indeplinite obligatiile declarative, potrivit vectorului fiscal, la data eliberarii certificatului de atestare fiscala;
f) sa indepliniti testul creditorului privat prudent.

In situatia in care intentionati sa beneficiati de restructurarea obligatiilor bugetare puteti depune la organul fiscal o notificare in acest sens, pana la data de 31 martie 2021, iar cererea de restructurare a obligatiilor bugetare o puteti depune pana la data de 30 iunie 2021.
 
Cum se pot obtine informatii suplimentare?

Informatii suplimentare puteti obtine utilizand Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet a institutiei noastre: www.anaf.ro sau telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.
 


Sursa: ANAF
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016