Tags: declaratii fiscale, termen limita
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman aminteste contribuabililor ca 26 octombrie 2020 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente:
- formularul 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului
TVA la incasare"pentru iesirea din sistemul TVA la incasare de catre persoanele impozabile a caror perioada fiscala este luna, care la data de 1 ianuarie 2020 aplica sistemul TVA la incasare, si care se afla intr-una din urmatoarele situatii:
- nu au depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei, dar renunta la aplicarea sistemului TVA la incasare. [articolul 324 alineatele (12) si (14) din Codul fiscal*, Ordinul ANAF 1503/2016]
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; pentru obligatiile de plata cu termen lunar sau trimestrial si plata acestor obligatii. [Ordinul ANAF 587/2016 cu modificarile si completarile ulterioare]
- formularul 112 "Declaratie privind obligatia de plata a contributiei sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"; cu termen lunar sau trimestrial si plata acestor obligatii de catre:
- persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator;
- entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, venituri de natura salariala si asimilate salariilor;
- platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa, altele decat cele salariale si pentru care exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate si contributiei individuale de asigurari sociale de stat, dupa caz;
- institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si dupa caz suporta contributii sociale obligatorii in numele asiguratului;
- angajatii rezidenti sau nerezidenti care isi desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri din salarii de la angajatori nerezidenti care nu au sediul social sau reprezentanta in Romania, in cazul incheierii de acorduri cu angajatorii nerezidenti privind declararea si plata impozitului si contributiilor sociale individuale si cele ale angajatorului;
- angajatorii nerezidenti care nu au sediul social sau reprezentanta in Romania, pentru contributiile sociale individuale si cele ale angajatorului aferente veniturilor din salarii obtinute de angajatii rezidenti sau nerezidenti care isi desfasoara activitatea in Romania, in cazul in care nu se incheie un acord privind declararea si plata contributiilor obligatorii de catre angajati, impozitul pe venit declarandu-se de angajati in D224.
[articolul 147 alineatul (1) din Codul Fiscal*, Ordinul MFP 1942/2020 aplicabil incepand cu veniturile aferente lunii aprilie 2020]
ATENTIE !!! Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariati, care detin cod fiscal pentru impozitul pe salarii, se declara si se plateste de societatea mama la organul fiscal la care aceasta este inregistrata. Codul fiscal al fiecarui sediu secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a formularului 112.
Pentru plata impozitului societatea mama va intocmi cate un ordin de platã distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.
- formularul 224 "Declaratie privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de persoane fizice care desfasoara activitate in Romania si de persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania";
cu termen lunar, pentru declararea si plata impozitului pe venit, de catre persoanele fizice care obtin salarii din strainatate pentru activitati desfasurate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania, in cazul in care nu se incheie acorduri intre angajati si angajatorii nerezidenti privind declararea si plata contributiilor sociale individuale. [articolul 82 alineatul (2) din Codul Fiscal* si Ordinul ANAF 3780/2017]
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata"; de catre platitorii de TVA pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrial si plata TVA-ului datorat. Decontul se depune si de contribuabilii care au primit decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a solicitarii de scoatere din evidenta ca
platitor de TVA prin depunerea formularului 010, 070 sau 020, dupa caz, acesta reprezentand ultimul decont depus. [articolul 323, articolul 310 alineatul (7) din Codul Fiscal* si Ordinul ANAF 2227/2019]
- formularul 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata"; si plata TVA-ului datorat, de catre persoanele neinregistrate si care nu au obligatia sa se inregistreze normal ca platitori de TVA (conform articolului 316 din Codul Fiscal*), pentru:
-
achizitii intracomunitare de bunuri taxabile pentru care s-a depasit plafonul anual de 10.000 euro (persoana trebuie sa se inregistreze special ca
platitoare de TVA conform articolului 317 din Codul Fiscal*);
- achizitii de mijloace de transport noi si produse accizabile (persoana care efectueaza astfel de achizitii nu are obligatia sa se inregistreze special ca platitoare de TVA conform articolului 317 din Codul Fiscal*);
- achizitii de servicii care au locul taxarii in Romania, conform articolului 278 alineatul (2) din Codul Fiscal*, de la furnizori din afara
Romaniei pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform articolului 307 alineatul (2) din Codul fiscal *(persoana care efectueaza achizitii intracomunitare de servicii trebuie sa se inregistreze special ca platitoare de TVA conform articolului 317 din Codul Fiscal)*;
- achizitii de bunuri care ies din regimurile/situatiile speciale legate de traficul international de bunuri prevazute la articolul 295 alineatul (1) litera a) si d) din Codul Fiscal* cu exceptia cazului in care are loc un import sau o achizitie intracomunitara de bunuri, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform articolului 307 alineatul (5) Cod Fiscal* [Ordinul MFP 4147/2015];
- achizitii de bunuri si servicii efectuate de persoanele obligate la plata TVA conform articolului 307 alineatele (3) si (6) Cod Fiscal*, daca achizitiile au avut loc in luna Septembrie 2020 !
Nota: Persoanele inregistrate normal ca platitoare de TVA conform articolului 316 Cod fiscal NU DEPUN formularul 301, ci formularul 300 !
[articolul 324 din Codul Fiscal* si Ordinul ANAF 592/2016, cu modificarile si completarile ulterioare]
- formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata";
in care se declara:
- ajustarea, de catre beneficiarul transferului de active daca nu este inregistrat si nici nu se inregistreaza in scopuri de TVA ca urmare a transferului, a TVA-ului dedus de furnizor la achizitia de catre acesta a activelor respective;
- ajustarea TVA-ului dedus aferent activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, de catre locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa anularea la cerere a codului de TVA a acestuia;
- ajustarile de TVA prevazute la articolul 270 alineatul (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul Fiscal* nedeclarate in ultimul decont de TVA depus inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, sau pentru a corecta ajustarile incorect declarate, de catre persoana impozabila al carei cod de TVA a fost anulat din oficiu de organul fiscal conform articolului 316 alineatul (11) literele a) - e) si h) din Codul Fiscal*;
- ajustarile de TVA prevazute la articolul 270 alineatul (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal* nedeclarate in ultimul decont de TVA depus inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, sau pentru a corecta ajustarile incorecte declarate, de catre persoana impozabila al carei cod de TVA a fost anulat la cerere;
- pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultata din regularizarile/ ajustarile prevazute la articolul 280 alineatul (6) din Codul Fiscal*, atunci cand au fost emise facturi sau au fost incasate avansuri pentru contravaloarea partiala a livrarilor de bunuri/ prestarilor de servicii taxabile, inainte de anularea codului de TVA, iar livrarea/prestarea intervine dupa anularea codului de TVA, de catre persoana impozabila al carei cod de TVA a fost anulat la cerere;
- pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultata din ajustarile prevazute la articolul 287 din Codul Fiscal*, pentru operatiuni realizate inainte de anularea inregistrarii, de catre persoana impozabila al carei cod de TVA a fost anulat la cerere;
- pentru exercitarea dreptului de deducere, la data platii, a TVA neachitate aferenta achizitiilor de bunuri efectuate inainte de anularea codului de TVA, dar care nu se aflau in stoc la data anularii codului de TVA, de persoanele impozabile care au efectuat achizitii pe perioada in care au aplicat sistemul TVA la incasare sau cele care au efectuat achizitii de la persoane impozabile care aplicau sistemul TVA la incasare, de catre persoana impozabila al carei cod de TVA a fost anulat la cerere; daca transferul de active, transferul dreptului de proprietate, obligatia sau, dupa caz, dreptul de ajustare/corectie a ajustarilor/regularizare a TVA privind sumele rezultate ca urmare a acestor ajustari/corectii a le ajustarilor/regularizari efectuate, dupa caz, a intervenit in luna Septembrie 2020. [articolul 270 alineatul (7), articolul 324 alineatele (8) si (9) din Codul Fiscal* si Ordinul ANAF 793/2016, cu modificarile si completarile ulterioare]
- formularul 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal";
pentru declararea, de catre contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu sau la cerere conform prevederilor articolului 316 alineatul (11) literele a) - e), g) sau h) a TVA colectata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii si/sau achizitiilor de bunuri si/sau de servicii pentru care contribuabilii respectivi sunt obligati la plata TVA (de exemplu: achizitii intracomunitare de bunuri, servicii intracomunitare primite, etc.) pentru care exigibilitatea TVA a intervenit in luna Septembrie 2020.
[articolul 324 alineatele (10) si (11) din Codul Fiscal* si Ordinul ANAF 188/2018]
- formularul 390 VIES ”DeclaraTie recapitulativa privind livrarile/achiziÈ›iile/prestarile intracomunitare”;
de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care au efectuat livrari si achizitii intracomunitare, prestari si achizitii de servicii intracomunitare prevazute la articolul 278 alineatul (2) din Codul Fiscal*, precum si livrari si achizitii in cadrul unei operatiuni triunghiulare, a caror exigibilitate a intervenit in luna Septembrie 2020.
[articolul 325 din Codul Fiscal* si Ordinul ANAF 705/2020]
Calendarul obligatiilor fiscale" este un instrument de informare a contribuabililor, care cuprinde informatiile detaliate privind toate termenele limita de declarare a obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2020.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
1. Care ar fi regimul fiscal in cazul decontarii unei operatii oftalmologice la un salariat? Factura fiscala se poate emite pe societate sau nu?
2. Care ar fi regimul fiscal in cazul decontarii unei operatii ORL pentru administratorul societatii care nu este remunerat la momentul acesta in baza unui contract de mandat? Daca se considera cheltuiala doar cheltuiala nedeductibila ce implicatii fiscale ar fi?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Dorim punctul dumneavoastra de vedere in urmatoarele spete RO e-Transport:
1. Se trimit din Romania catre o tara in Uniunea Europeana spre ascutire un set de cutite (de dimensiune mare, pentru care este necesar cod UIT) ale unui utilaj de taiere de mari dimensiuni; dat fiind faptul ca valoarea cutitelor este doar de gestiune, care este valoarea declarata in SPV la emiterea codului UIT? Cutitele (lamele) urmeaza sa se intoarca de la partener dupa ascutirea acestora, la...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Astfel, exista situatia in care societatea X detine un pachet de imobile cu antecontract sau rezervare.
Si vrea sa poata cesiona antecontractele, incasand initial o garantie de la client PF (care nu sa nu presupuna costuri de taxe, pentru cazul in care se razgandeste sa ii putem inapoi facil banii/sau pentru cazul in care si noi avem tot rezervare pe ele), apoi sa poata cesiona apartamentul_ce a incasat societatea X prin garantie sa nu mai trebuiasca sa inapoiem banii...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea a amenajat spatiile libere din curtea fabricii cu rulouri de gazon si instalatia aferenta, valoarea investitiei fiind de 30.000 RON. Va rugam sa ne indicati monografia contabila si incadrarea investitiei in catalogul mijloacelor fixe.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Unui salariat i se poate introduce ca persoana coasigurata mama, daca traiesc in judete diferite?
Un alt salariat vrea sa i se introduca ca persoana coasigurata concubina, care traieste la aceeasi adresa. Se poate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<