Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati reaminteste persoanelor fizice ca au obligatia de a declara obtinute din chirii in Declaratia Unica pana pe 25 mai.
Astfel, pentru asigurarea conformarii voluntare la declararea si plata obligatiilor fiscale si pentru prevenirea eventualelor fapte de evaziune fiscala, ANAF va informeaza cu privire la obligatiile declarative care va revin in situatia in care obtineti venituri din cedarea folosintei bunurilor (chirii), respectiv cu privire la obligatia de a declara veniturile realizate prin depunerea, in termen legal, a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212).
Persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal au obligatia sa estimeze aceste venituri prin completarea si depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la incheierea contractului intre parti si respectiv pana la data de 25 MAI, inclusiv a fiecarui an, pentru contractele in curs, in cazul celor care au incheiat contractele respective in anii anteriori.
Contribuabilii care incep sa obtina venituri din cedarea folosintei bunurilor in luna decembrie depun Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice-cap I- Date privind veniturile realizate pana la data de 25 mai, inclusiv, a anului urmator.
Contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru care chiria reprezinta echivalentul in lei al unei valute, au obligatia sa completeze si sa depuna Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice-cap I- Date privind veniturile realizate si sa recalculeze venitul brut anual pe baza chiriei lunare evaluate la cursul de schimb mediu anual al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din anul de realizare a venitului.
Persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv, indiferent de numarul de locuinte in care sunt situate acestea, au obligatia sa declare aceste venituri la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 MAI, inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor, prin Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice – cap. I - Date privind veniturile realizate.
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Institutia atrage atentia ca potrivit art. 9 alin. (1) lit. b din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie evaziune fiscala omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate.
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contributia CASS pentru persoanele fizice care obtin venituri non-salarialeVenituri obtinute din dividende de persoane nerezidente. Se mai plateste CASS?Ghid ANAF pentru persoanele fizice care obtin venituri din activitati de infrumusetareModele de completare a Declaratiei Unice puse la dispozitia contribuabililor gratuit in 2022Persoana fizica nerezidenta: Obligatii declarative si fiscale aferente veniturilor din inchiriere proprietati imobiliareUltimele articole
Declaratia 212. Rectificarea D. Unice din 2025 pentru 2024 se face in acord cu Ordinul 7015/2024D. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAPFA la norma de venit si salariat. Ce obligatii CAS si CASS are in 2025Declaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025DECLARATIA UNICA in 2025. Cum se declara in formular veniturile din chiriiArticole similare
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?REMINDER (APIA): Cererile Unice de Plata in cadrul Campaniei 2019 mai pot fi depuse doar pana la data de 15 mai!Bonificatii aferente Declaratiei Unice pentru 2018 si 2019ANAF a publicat pe site Brosura privind Declaratia unica - formularul 212PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiUltimele articole
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Ce modificari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii prin OUG 128/2024OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalCe se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataArticole similare
Declaratia Unica in 2025. Cum se declara in formular veniturile din chiriiVeniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceIn atentia celor care obtin VENITURI DIN CHIRII si care vor rezilia contractul in 201515 intrebari & raspunsuri ANAF cu privire la modalitatea de completare a D212 de catre persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilorDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaUltimele articole
Cod TVA anulat din oficiul de ANAF. Implicatii fiscale pentru firmeVENITURI DIN CHIRII peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la plata TVA?Venituri din cedarea bunurilor. In ce conditii se face trecerea la platitor de TVA?Declaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin VENITURI DIN CHIRIIVENITURI DIN CHIRII in scop turistic. Precizari importante ale ANAF pentru persoanele fizice
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



