Tags: subventie de somaj, simplificare proceduri, documente justificative
Simplificarea accesului angajatorilor la obtinerea subventiei de somaj face parte din masurile propuse de Ministerul Economiei pentru debirocratizarea mediului de afaceri, asa cum apar intr-un memorandum publicat pe site-ul institutiei.
Documentul amintit contine masuri care privesc raporturile de munca. Printre propuneri apare simplificarea actelor necesare angajatorilor care doresc obtinerea subventiei de somaj. Este vorba despre angajatorii care incadreaza in munca someri in varsta de peste 45 de ani, someri care sunt parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, someri de lunga durata sau tineri NEET. Angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceste categorii o suma in cuantum de 2.250 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca sau de serviciu cel putin 18 luni.
Actele necesare incheierii conventiei conform art.85 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca sunt numeroase si multe din informatiile solicitate pot fi obtinute prin colaborarea intre institutii.
In prezent, angajatorii au obligatia depunerii urmatoarelor documente pentru obtinerea subventiei de somaj:
a) conventia, semnata in original de angajator sau de o persoana imputernicita, numele, prenumele si functia in clar,(doua exemplare);
b) tabelul nominal pentru somerii incadrati in munca pe perioada nedeterminata in conditiile art.85, semnat in original de angajator sau de o persoana imputernicita, numele, prenumele si functia in clar (doua exemplare);
c) copia contractului individual de munca, semnata pentru conformitate cu originalul, in baza caruia a fost incadrat somerul;
d) copie dupa raport salariat, semnata pentru conformitate cu originalul;
e) actul de identitate al somerului, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
f) dispozitia de repartizare, in copie semnata pentru conformitate;
g) adeverinta de venit de la ANAF pentru anul in curs (pentru somerul angajat);
h) decizia de incetare a somajului pentru somerul indemnizat, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
i) cerere catre AMOFM Bucuresti, prin care firma solicita incheierea unei conventii;
j) declaratii semnate in original de angajator sau de o persoana imputernicita cu numele, prenumele si functia in clar, conform modelelor anexate;
k) copie certificat inregistrare firma semnata pentru conformitate cu originalul;
l) copie certificat constatator semnat si stampilat conform cu originalul;
m) actul de identitate al administratorului si asociatilor, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
n) certificat de atestare fiscala care atesta daca va aflati in una din situatiile prevazute la art.85, alin.6, lit.c) din Legea nr.76/2002 cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest context, Ministerul Economiei propune eliminarea unor documente prevazute de Legea nr.6/2002, dupa cum urmeaza:
eliminarea punctelor: d), f), g), h),j), k), l), n)
O alta masura propusa in document prevede mutarea obligativitatii inregistrarii contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal
Legea privind internshipul reglementeaza infiintarea “registrului electronic de evidenta al contractelor de internship” care este in administrarea AJOFM. Aceasta prevedere creaza confuzie in randul contribuabililor, care stiu ca raportarea relatiilor de munca se face la ITM. O modalitate simpla este configurarea Revisal pentru inregistrarea contractelor de internship si raportarea acestora intr-un singur loc.
Propuneri: inregistrarea contractelor de internship la Revisal prin modificarea art. 17, art.18, art.29 din Legea nr.176/2018 privind internshipul, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sursa: MEAT

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Realizare bijuterii handmade. Monografie contabila
Intrebare:
Va rog sa imi prezentati cea mai simplificata monografie contabila in cazul unei persoane juridice, care realizeaza bijutetii handmade. Nu am dori sa facem rapoarte de productie la fiecare bijuterie, fiind vorba despre foarte multe produse. Se poate folosi oare inventarul intermitent, daca da, care ar fi monografia contabila? Sau ce propunere ati avea dumneavoastra?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatii PF pentru imobile inchiriate prin AIRBNB si BOOKING
Intrebare:
Detin in calitate de persoana fizica 4 imobile (apartamente) pe care le inchiriez in regim booking/airbnb (pe perioade scurte - max 30 de zile). Apartamentele sunt locate: 2 in Buc, 1 Constanta si 1 Iasi.
1). Dpdv impozit pe venit anual optiunea ar fi de platit la Norma de venit. Avand in vedere locatiile diferite, practic voi fi in situatia de cumula 4 norme de venit (cate 1 pentru fiecare imobil) in stabilirea impozitului pe venit anual, cass?
2). Dpdv...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturare serviciu de management catre societatile din grup
Intrebare:
Societate cu obiect de activitate Activitati de consultanta si alte servicii de management, factureaza lunar servicii catre societatile din grup, in baza unui contract cu clauze aplicabile tranzactiilor intercompany, cu x% markup.
In prezent, la emiterea facturii de servicii, valoarea cheltuielilor refacturate se inregistreaza pe 7588 si numai valoarea de markup se inregistreaza pe 704.
Care este monografia contabila corespunzatoare facturii emise?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Stabilirea CAS si CASS deductibile la calculul impozitului pe venit
Intrebare:
Un PFA prezinta urmatoarea situatie:
Venituri impozabile: 80.000 lei
Cheltuieli deductibile:40.000 lei
Pierdere din anul 2023: 29.000 lei
Pentru stabilirea obligatiilor de plata la CAS si CASS se ia in calcul Venit net de 40.000 lei. Asadar, reiese CAS de plata 9.900 lei (pentru ca se depaseste plafonul de 12 salarii) si CASS de plata 4.000 lei (10% din venitul net).
Pentru stabilirea impozitului de plata de la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<