Tags: subventie de somaj, simplificare proceduri, documente justificative
Simplificarea accesului angajatorilor la obtinerea subventiei de somaj face parte din masurile propuse de Ministerul Economiei pentru debirocratizarea mediului de afaceri, asa cum apar intr-un memorandum publicat pe site-ul institutiei.
Documentul amintit contine masuri care privesc raporturile de munca. Printre propuneri apare simplificarea actelor necesare angajatorilor care doresc obtinerea subventiei de somaj. Este vorba despre angajatorii care incadreaza in munca someri in varsta de peste 45 de ani, someri care sunt parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, someri de lunga durata sau tineri NEET. Angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceste categorii o suma in cuantum de 2.250 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca sau de serviciu cel putin 18 luni.
Actele necesare incheierii conventiei conform art.85 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca sunt numeroase si multe din informatiile solicitate pot fi obtinute prin colaborarea intre institutii.
In prezent, angajatorii au obligatia depunerii urmatoarelor documente pentru obtinerea subventiei de somaj:
a) conventia, semnata in original de angajator sau de o persoana imputernicita, numele, prenumele si functia in clar,(doua exemplare);
b) tabelul nominal pentru somerii incadrati in munca pe perioada nedeterminata in conditiile art.85, semnat in original de angajator sau de o persoana imputernicita, numele, prenumele si functia in clar (doua exemplare);
c) copia contractului individual de munca, semnata pentru conformitate cu originalul, in baza caruia a fost incadrat somerul;
d) copie dupa raport salariat, semnata pentru conformitate cu originalul;
e) actul de identitate al somerului, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
f) dispozitia de repartizare, in copie semnata pentru conformitate;
g) adeverinta de venit de la ANAF pentru anul in curs (pentru somerul angajat);
h) decizia de incetare a somajului pentru somerul indemnizat, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
i) cerere catre AMOFM Bucuresti, prin care firma solicita incheierea unei conventii;
j) declaratii semnate in original de angajator sau de o persoana imputernicita cu numele, prenumele si functia in clar, conform modelelor anexate;
k) copie certificat inregistrare firma semnata pentru conformitate cu originalul;
l) copie certificat constatator semnat si stampilat conform cu originalul;
m) actul de identitate al administratorului si asociatilor, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
n) certificat de atestare fiscala care atesta daca va aflati in una din situatiile prevazute la art.85, alin.6, lit.c) din Legea nr.76/2002 cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest context, Ministerul Economiei propune eliminarea unor documente prevazute de Legea nr.6/2002, dupa cum urmeaza:
eliminarea punctelor: d), f), g), h),j), k), l), n)
O alta masura propusa in document prevede mutarea obligativitatii inregistrarii contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal
Legea privind internshipul reglementeaza infiintarea “registrului electronic de evidenta al contractelor de internship” care este in administrarea AJOFM. Aceasta prevedere creaza confuzie in randul contribuabililor, care stiu ca raportarea relatiilor de munca se face la ITM. O modalitate simpla este configurarea Revisal pentru inregistrarea contractelor de internship si raportarea acestora intr-un singur loc.
Propuneri: inregistrarea contractelor de internship la Revisal prin modificarea art. 17, art.18, art.29 din Legea nr.176/2018 privind internshipul, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sursa: MEAT

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul fiscal al cheltuielior refacturate
Intrebare:
In perioada 10.06.2025 -21.06.2025 compania noastra (ABC SRL) a primit vizita unui delegat angajat al companiei mama din Norvegia (XYZ) cu rolul de a superviza lucrarile desfasurate in Romania pentru un anume proiect. In sensul de a facilita transferul si cazarea acestui delegat, compania noastra ABC SRL a suportat costurile cu transportul de la/ la aeroport precum si cazarea la hotel, toate aceste costuri urmand a fi refacturate integral catre societatea mama (XYZ).
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii declarare contribuabil inactiv
Intrebare:
Societate comerciala platitoare de TVA, cod CAEN principal 4120 Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale, detine 3 certificate constatatoare de la ONRC:
1. certificat constatator ONRC ca nu desfasoara la sediul social activitati prevazute in actul constitutiv sau modificator in spatiul destinat
2. certificat constatator ca desfasoara activitati la beneficiar
3. certificat constatator pentru activitati proprii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Autofactura returo
Intrebare:
Magazinul societatii noastre, cu gestiune global-valorica, primeste de la furnizor bauturi cu ambalaje SGR. Dupa ce unitatea noastra a colectat un numar de ambalaje, acestea au fost predate la Returo SGR. Am primit factura in numele furnizorului, la furnizor fiind trecute datele SC X SA, la cumparator datele Returo SA. Va rugam sa ne transmiteti daca aceasta factura trebuie sa fie inregistrata in contabilitate dupa ce va aparea in e-Facturi si care sunt inregistrarile contabile....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Aplicarea cotei TVA valabila. Prevederi contractuale
Intrebare:
Primim facturi de furnizare spatii publicitare de la statii TV si facturam mai departe clientilor nostri intre 1-15 ale lunii urmatoare consumului de publicitate. Astfel ca imediat dupa incheierea lunii, in baza datelor furnizate de platforma de monitorizare a consumului de publicitate, se calculeaza consumul efectuat in luna anterioara de 1-30/31 ale lunii, se confirma prin email atat cu furnizorul cat si cu clientii in primele zile ale lunii in curs si se emite factura pana pe data...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Exigibilitate factura servicii curierat
Intrebare:
Societatea noastra are incheiat contract pentru serviciile de curierat. Platim un abonament in fiecare luna, la sfarsitul lunii pentru luna ce s-a incheiat. In data de 05.08.2025 ne-a emis factura de abonament aferenta lunii Iulie 2025. Pe factura scrie Data exigibilitate 31.07.2025, foloseste cota de 19% si la Informatii despre livrare scrie data de 05.08.2025.
Va rog sa imi spuneti daca este corect emisa factura pe data de 05.08 si cu cota de 19%. De asemenea daca ea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Microintreprindere. Piata de capital. 16%
Intrebare:
Va solicit opinia cu urmatoarea speta. Microintreprindere investeste in piata de capital prin broker autorizat. Cu ocazia unei inspectii fiscale, opinia inspectorilor este ca desfasoara activitati pe piata de capital, deci este exclus de la regimul de microintreprindere. Va transmit opinia noastra cu rugamintea de a va formula, deasemenea, o opinie in acesta privinta.
1. Contextul economic si decizia de investitii
Societatea noastra desfasoara...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<