Tags: subventie de somaj, simplificare proceduri, documente justificative
Simplificarea accesului angajatorilor la obtinerea subventiei de somaj face parte din masurile propuse de Ministerul Economiei pentru debirocratizarea mediului de afaceri, asa cum apar intr-un memorandum publicat pe site-ul institutiei.
Documentul amintit contine masuri care privesc raporturile de munca. Printre propuneri apare simplificarea actelor necesare angajatorilor care doresc obtinerea subventiei de somaj. Este vorba despre angajatorii care incadreaza in munca someri in varsta de peste 45 de ani, someri care sunt parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, someri de lunga durata sau tineri NEET. Angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceste categorii o suma in cuantum de 2.250 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca sau de serviciu cel putin 18 luni.
Actele necesare incheierii conventiei conform art.85 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca sunt numeroase si multe din informatiile solicitate pot fi obtinute prin colaborarea intre institutii.
In prezent, angajatorii au obligatia depunerii urmatoarelor documente pentru obtinerea subventiei de somaj:
a) conventia, semnata in original de angajator sau de o persoana imputernicita, numele, prenumele si functia in clar,(doua exemplare);
b) tabelul nominal pentru somerii incadrati in munca pe perioada nedeterminata in conditiile art.85, semnat in original de angajator sau de o persoana imputernicita, numele, prenumele si functia in clar (doua exemplare);
c) copia contractului individual de munca, semnata pentru conformitate cu originalul, in baza caruia a fost incadrat somerul;
d) copie dupa raport salariat, semnata pentru conformitate cu originalul;
e) actul de identitate al somerului, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
f) dispozitia de repartizare, in copie semnata pentru conformitate;
g) adeverinta de venit de la ANAF pentru anul in curs (pentru somerul angajat);
h) decizia de incetare a somajului pentru somerul indemnizat, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
i) cerere catre AMOFM Bucuresti, prin care firma solicita incheierea unei conventii;
j) declaratii semnate in original de angajator sau de o persoana imputernicita cu numele, prenumele si functia in clar, conform modelelor anexate;
k) copie certificat inregistrare firma semnata pentru conformitate cu originalul;
l) copie certificat constatator semnat si stampilat conform cu originalul;
m) actul de identitate al administratorului si asociatilor, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
n) certificat de atestare fiscala care atesta daca va aflati in una din situatiile prevazute la art.85, alin.6, lit.c) din Legea nr.76/2002 cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest context, Ministerul Economiei propune eliminarea unor documente prevazute de Legea nr.6/2002, dupa cum urmeaza:
eliminarea punctelor: d), f), g), h),j), k), l), n)
O alta masura propusa in document prevede mutarea obligativitatii inregistrarii contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal
Legea privind internshipul reglementeaza infiintarea “registrului electronic de evidenta al contractelor de internship” care este in administrarea AJOFM. Aceasta prevedere creaza confuzie in randul contribuabililor, care stiu ca raportarea relatiilor de munca se face la ITM. O modalitate simpla este configurarea Revisal pentru inregistrarea contractelor de internship si raportarea acestora intr-un singur loc.
Propuneri: inregistrarea contractelor de internship la Revisal prin modificarea art. 17, art.18, art.29 din Legea nr.176/2018 privind internshipul, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sursa: MEAT

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatii fiscale esalonate. Participarea procedura achizitii publice
Intrebare:
Intr-un certificat de atestare fiscala emis de ANAF se mentioneaza urmatoarele:
SECTIUNEA A. OBLIGATII SI ALTE OBLIGATII BUGETARE: Sus-numitul contribuabil figureaza in evidentele fiscale cu urmatoarele obligatii fiscale si obligatii bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii, restante la data de ? :
Nr.crt. Denumirea obligatiei fiscal / bugetare Suma
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare TVA stoc de la 5% la 9%
Intrebare:
O societate, cu activitate de vanzare a cartilor, are o librarie prin care se vand cartile proprii editate de ea, dar si cele primite de la alte edituri, in regim de consignatie (marfa intra cu aviz de insotire si pe masura vanzarilor se fac facturi pentru cele vandute) uneori se returneaza cartile nevandute daca pertenerul solicita acest lucru. Pana in prezent cota de TVA asupra tuturor cartilor a fost de 5%, avand in vedere ca aceasta cota se va mari la 9%, va rog sa-mi spuneti cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare. Transfer patrimoniu
Intrebare:
Se doreste lichidare cu dizolvare ABC srl. Societatea nu mai are activitate de 2 ani, declaratiile depuse, fara datorii. In balanta prezinta 2 autoturisme complet amortizate. De la finantele locale a venit cu rol-ul firmei in care apar si o "cladire" cu valoare de inventar 500 lei si o parcela de pamant de 24 m2.
Pot utiliza contarile de mai jos, sa intocmesc un raport de lichidare in care sa explic ca patrimoniul revine administratorului, intocmesc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Refacturare taxa catre AF Mediu. Aspecte fiscale
Intrebare:
Achizitionam autoturisme noi si piese de schimb din import si din UE. Piesele de schimb includ si uleiuri minerale/ uleiuri sintetice (coduri caen: de la 2710.19.71 la 2710.19.99,
3403.19.80, 3403.99.00 si 3405.30.00, 3819.00.00), pe care le vindem atat catre clienti din Romania (service-uri) dar si catre un client din Republica Moldova (vom face export).
Am ales sa facturam ecotaxa de 0.3 lei/kg catre clientii din Romania.
Intrebarile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cedare mijloace fixe catre asociat. Implicatii fiscale
Intrebare:
Suntem o societate unde consiliul local este asociat unic. In urma reducerii activitatii, avem cateva mijloace fixe, unele amortizate integral altele ne amortizare integral. Intrebarea mea este urmatoarea, in baza unei decizii date de catre consiliul nostru de administratie am putea preda aceste mijloace fixe catre asociat in vederea valorificarii de catre ei si sa nu le evaluam si valorificam noi?
Multumesc,. O zi buna!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<