Tags: subventie de somaj, simplificare proceduri, documente justificative
Simplificarea accesului angajatorilor la obtinerea subventiei de somaj face parte din masurile propuse de Ministerul Economiei pentru debirocratizarea mediului de afaceri, asa cum apar intr-un memorandum publicat pe site-ul institutiei.
Documentul amintit contine masuri care privesc raporturile de munca. Printre propuneri apare simplificarea actelor necesare angajatorilor care doresc obtinerea subventiei de somaj. Este vorba despre angajatorii care incadreaza in munca someri in varsta de peste 45 de ani, someri care sunt parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, someri de lunga durata sau tineri NEET. Angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceste categorii o suma in cuantum de 2.250 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca sau de serviciu cel putin 18 luni.
Actele necesare incheierii conventiei conform art.85 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca sunt numeroase si multe din informatiile solicitate pot fi obtinute prin colaborarea intre institutii.
In prezent, angajatorii au obligatia depunerii urmatoarelor documente pentru obtinerea subventiei de somaj:
a) conventia, semnata in original de angajator sau de o persoana imputernicita, numele, prenumele si functia in clar,(doua exemplare);
b) tabelul nominal pentru somerii incadrati in munca pe perioada nedeterminata in conditiile art.85, semnat in original de angajator sau de o persoana imputernicita, numele, prenumele si functia in clar (doua exemplare);
c) copia contractului individual de munca, semnata pentru conformitate cu originalul, in baza caruia a fost incadrat somerul;
d) copie dupa raport salariat, semnata pentru conformitate cu originalul;
e) actul de identitate al somerului, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
f) dispozitia de repartizare, in copie semnata pentru conformitate;
g) adeverinta de venit de la ANAF pentru anul in curs (pentru somerul angajat);
h) decizia de incetare a somajului pentru somerul indemnizat, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
i) cerere catre AMOFM Bucuresti, prin care firma solicita incheierea unei conventii;
j) declaratii semnate in original de angajator sau de o persoana imputernicita cu numele, prenumele si functia in clar, conform modelelor anexate;
k) copie certificat inregistrare firma semnata pentru conformitate cu originalul;
l) copie certificat constatator semnat si stampilat conform cu originalul;
m) actul de identitate al administratorului si asociatilor, in copie semnata pentru conformitate cu originalul;
n) certificat de atestare fiscala care atesta daca va aflati in una din situatiile prevazute la art.85, alin.6, lit.c) din Legea nr.76/2002 cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest context, Ministerul Economiei propune eliminarea unor documente prevazute de Legea nr.6/2002, dupa cum urmeaza:
eliminarea punctelor: d), f), g), h),j), k), l), n)
O alta masura propusa in document prevede mutarea obligativitatii inregistrarii contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal
Legea privind internshipul reglementeaza infiintarea “registrului electronic de evidenta al contractelor de internship” care este in administrarea AJOFM. Aceasta prevedere creaza confuzie in randul contribuabililor, care stiu ca raportarea relatiilor de munca se face la ITM. O modalitate simpla este configurarea Revisal pentru inregistrarea contractelor de internship si raportarea acestora intr-un singur loc.
Propuneri: inregistrarea contractelor de internship la Revisal prin modificarea art. 17, art.18, art.29 din Legea nr.176/2018 privind internshipul, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sursa: MEAT
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societatea a facut o achizitie intracomunitara, care a fost facturata cu TVA si a fost achitata TVA in statul membru UE. Societatea trebuie sa declare aceasta achizitie in D390?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale-debite, dobanzi si penalitati, penalitati de nedeclarare.
Va rog sa precizati in care din urmatoarele situatii societatea beneficiaza de anularea dobanzilor si penalitatilor, inclusiv anularea penalitatilor de nedeclarare;
1. - daca nu achita rata de esalonare la termen si dupa pierderea esalonarii, pana la 25 noiembrie achita debitul, fara sa achite dobanzile si penalitatile;
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rugam sa ne ajutati cu un raspuns referitor la modul de inregistrare a facturilor primite in urmatoarele situatii:
1. factura in format pdf de la furnizor este primita in luna N (tot in luna N se primeste si marfa sau serviciul aferent facturii), dar e-Factura nu apare in SPV decat peste 1-2 luni de la data emiterii, dupa ce decontul de TVA pentru luna N a fost depus.
2. se primeste de la furnizor doar factura in format pdf, nu si e-Factura.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea X, platitoare de TVA la trimestru, vector impozit microintreprinderi, factureaza lunar prestari servicii manopera pentru lucrari constructii catre societatea Y, cu termen incasare 30 zile.
Societatea Y nu a mai facut plati catre societatea X de 60 de zile.
In ce conditii poate societatea X sa storneze facturile de prestari servicii sau catre cine trebuie sa se adreseze in vederea recuperarii debitelor?
Va rugam monografie contabila...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Avem o factura transmisa in E-factura la data de 11.06.2024. S-a constatat acum, la data de 13.09.2024, ca este incorect intocmita in momentul selectarii codului 384 primim mesajul ca factura este deja transmisa si nu se mai poate incarca inca o data. Ar trebui creat un carnet nou cu aceleasi date, serie si numar, astfel incat sa pot trransmite cu numarul si data facturii initiale?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Persoana fizica XYZ, cetatean roman a fost pana la data de 31.12.2023 rezident al CANADEI, stat semnatar al Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate cu Romania. De la aceasta data, in Canada nu mai are in posesie proprietati imobiliare, mobiliare. Totodata a fost scoasa din evidenta fiscala a autoritatii Canadiene. Incepand cu 01.01.2024 este rezident al Romaniei, unde si-a stabilit domiciliul, si detine la dispozitia sa o locuinta permanenta. Va rugam sa ne mentionati daca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<