Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca a fost publicat de catre ANAF Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Potrivit prevederilor art. 78^1, alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, "declararea contribuabililor inactivi, precum si reactivarea acestora se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului".
In aplicarea acestor prevederi legale a fost emis Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.347/2011, prin care a fost aprobata competenta de aprobare a deciziilor de declarare in inactivitate fiscala/reactivare, directorilor executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, respectiv directorului general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.
Prin acest act normativ a fost reglementata, in mod unitar, procedura si competenta de emitere a deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare, astfel cum prevede art. 78^1 alin. (2) din Codul de Procedura Fiscala, atat pentru inactivitatea fiscala constatata de organele fiscale din cadrul activitatii de administrare fiscala, cat si pentru cea constatata de organele fiscale din cadrul activitatii de inspectie fiscala.
De asemenea, prin Hotararea Guvernului nr. 520/2013, a fost modificata structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Potrivit art. 23 alin. (1) din acest act normativ, directiile generale regionale ale finantelor publice se infiinteaza prin transformarea directiei generale a finantelor publice a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti in care este stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale ale finantelor publice judetene din aria de competenta, care isi pierd personalitatea juridica.
Avand in vedere prevederile legale mentionate, este necesara unificarea si modificarea procedurilor de aplicare a prevederilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si a continutului formularelor, care reglementeaza fluxurile aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
in acest context, proiectul de ordin propune:
a) stabilirea competentei directorului general al directiei generale regionale a finantelor publice sau al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, pentru aprobarea deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare/indreptarea erorii materiale;
b) unificarea si actualizarea procedurilor pentru declararea inactivitatii fiscale a contribuabililor, reactivarea acestora, indreptarea erorilor materiale si scoaterea din evidenta contribuabililor declarati inactivi a contribuabililor radiati;
c) elaborarea procedurilor privind verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 78^1 alin. (1) lit. b) si lit. c) si alin. (3) lit. c) din Codul de Procedura Fiscala;
d) actualizarea continutului formularelor aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.
De asemenea, a fost publicat si poate fi consultat referatul de aprobare a proiectului de ordin.
*
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectul de act normativ mai sus mentionat pot fi transmise in scris la Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Oamenii de afaceri cer scaderea TVA si CAS. Ce argumente existaContract de leaseback si leasing financiar. Cum facem amortizarea fiscala?Factura eronata. Cum procedam?Nerezidenti. CASS pentru venituri din chirii si investitii. Ce implicatii fiscale exista?Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Articole similare
Cine depune Formularul 050 privind domiciliul sau sediul social?Cum solutionam erorile din documentele de plata?Rectificarea D101. Societatile comerciale trebuie sa indeplineasca doua conditii in acest cazSocietate cu activitate suspendata. Cum gestionam cheltuielile de asigurare si alte costuri?Cum se poate face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Ultimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVASe suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Implementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Articole similare
Chirie factura cu TVA. Identificarea cheltuielilor deductibileAcordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?Articole similare
Fiscul reglementeaza mai multe aspecte contabile printr-un nou PROIECT DE ORDINNoul proiect normativ pentru modificarea formularului 630OUG 15/2019 privind prorogarea termenului de depunere a Declaratiei Unice, publicata in Monitorul OficialDeclaratia 112 se poate modifica. Vezi proiectul publicat de ANAF!Declaratia 088 a fost simplificata. Anuntul facut de ANAFUltimele articole
Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitArticole similare
Convocare la ANAFColectarea TVA se mentine. Campaniile impotriva evaziunii fiscale nu par sa ajuteCum aplicam impozitul pe veniturile microintreprinderilor in anul 2016?Intreprindere individuala si achizitii de bunuri second-hand. Care va fi tratamentul TVA?Cine mai depune notificarea privind aplicarea sau incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare?Ultimele articole
Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFA fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024E-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024[MODEL] Cerere compensare ANAF si reglementari cheieAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"