Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca a fost publicat de catre ANAF Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Potrivit prevederilor art. 78^1, alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, "declararea contribuabililor inactivi, precum si reactivarea acestora se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului".
In aplicarea acestor prevederi legale a fost emis Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.347/2011, prin care a fost aprobata competenta de aprobare a deciziilor de declarare in inactivitate fiscala/reactivare, directorilor executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, respectiv directorului general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.
Prin acest act normativ a fost reglementata, in mod unitar, procedura si competenta de emitere a deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare, astfel cum prevede art. 78^1 alin. (2) din Codul de Procedura Fiscala, atat pentru inactivitatea fiscala constatata de organele fiscale din cadrul activitatii de administrare fiscala, cat si pentru cea constatata de organele fiscale din cadrul activitatii de inspectie fiscala.
De asemenea, prin Hotararea Guvernului nr. 520/2013, a fost modificata structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Potrivit art. 23 alin. (1) din acest act normativ, directiile generale regionale ale finantelor publice se infiinteaza prin transformarea directiei generale a finantelor publice a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti in care este stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale ale finantelor publice judetene din aria de competenta, care isi pierd personalitatea juridica.
Avand in vedere prevederile legale mentionate, este necesara unificarea si modificarea procedurilor de aplicare a prevederilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si a continutului formularelor, care reglementeaza fluxurile aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Manual de politici contabile - Stick USB
in acest context, proiectul de ordin propune:
a) stabilirea competentei directorului general al directiei generale regionale a finantelor publice sau al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, pentru aprobarea deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare/indreptarea erorii materiale;
b) unificarea si actualizarea procedurilor pentru declararea inactivitatii fiscale a contribuabililor, reactivarea acestora, indreptarea erorilor materiale si scoaterea din evidenta contribuabililor declarati inactivi a contribuabililor radiati;
c) elaborarea procedurilor privind verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 78^1 alin. (1) lit. b) si lit. c) si alin. (3) lit. c) din Codul de Procedura Fiscala;
d) actualizarea continutului formularelor aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.
De asemenea, a fost publicat si poate fi consultat referatul de aprobare a proiectului de ordin.
*
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectul de act normativ mai sus mentionat pot fi transmise in scris la Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
In atentia persoanelor fizice: Formulare modificatePuteti dormi linistiti: Se infiinteaza Grupul de TVA!Viziunea FMI s-a schimbat: vor fi taxate veniturile mari si multinationaleleSe modifica legea insolventei. Care sunt noutatile?TVA vanzare imobil. Cum procedam la facturare?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Compensarea TVA de rambursat cu obligatii de plataLivrari intracomunitare - operatiuni scutite cu drept de deducere a TVADe la 01 iunie 2019 activitatea de solutionare a contestatiilor formulate actelor administrative fiscale s-ar putea transfera de la ANAF la MFPMFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareRiscul neinscrierii in Registrul operatorilor intracomunitariUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700ANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Articole similare
Chirie factura cu TVA. Identificarea cheltuielilor deductibileAcordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?Articole similare
Livrare intracomunitara de bunuri. Documente justificative pentru scutirea de TVAProiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noutati de la ANAF: proiect pentru modificare Formular 101Propunere: Prin platforma ghiseul.ro vor putea fi platite Rovinieta si taxa de podPROIECT DE ORDIN privind conditiile de solicitare si de prezentare a dosarului preturilor de transfer si procedura de ajustare/estimare a preturilor de transerUltimele articole
Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitArticole similare
Informatii obligatorii in noul Formular 394E-TVA: Firme care inregistreaza diferente justificate intre D300 si decontul precompletat. Cum trebuie sa procedezeContribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateNoua actualizare disponibila pentru Declaratia 100ANAF a publicat Ordinul nr. 1768 privind Formularul 096Ultimele articole
Controale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemul
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"