Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca a fost publicat de catre ANAF Proiectul de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Potrivit prevederilor art. 78^1, alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, "declararea contribuabililor inactivi, precum si reactivarea acestora se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului".
In aplicarea acestor prevederi legale a fost emis Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.347/2011, prin care a fost aprobata competenta de aprobare a deciziilor de declarare in inactivitate fiscala/reactivare, directorilor executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, respectiv directorului general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.
Prin acest act normativ a fost reglementata, in mod unitar, procedura si competenta de emitere a deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare, astfel cum prevede art. 78^1 alin. (2) din Codul de Procedura Fiscala, atat pentru inactivitatea fiscala constatata de organele fiscale din cadrul activitatii de administrare fiscala, cat si pentru cea constatata de organele fiscale din cadrul activitatii de inspectie fiscala.
De asemenea, prin Hotararea Guvernului nr. 520/2013, a fost modificata structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Potrivit art. 23 alin. (1) din acest act normativ, directiile generale regionale ale finantelor publice se infiinteaza prin transformarea directiei generale a finantelor publice a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti in care este stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale ale finantelor publice judetene din aria de competenta, care isi pierd personalitatea juridica.
Avand in vedere prevederile legale mentionate, este necesara unificarea si modificarea procedurilor de aplicare a prevederilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si a continutului formularelor, care reglementeaza fluxurile aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.

Cartea Verde a Contabilitatii

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
in acest context, proiectul de ordin propune:
a) stabilirea competentei directorului general al directiei generale regionale a finantelor publice sau al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, pentru aprobarea deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare/indreptarea erorii materiale;
b) unificarea si actualizarea procedurilor pentru declararea inactivitatii fiscale a contribuabililor, reactivarea acestora, indreptarea erorilor materiale si scoaterea din evidenta contribuabililor declarati inactivi a contribuabililor radiati;
c) elaborarea procedurilor privind verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 78^1 alin. (1) lit. b) si lit. c) si alin. (3) lit. c) din Codul de Procedura Fiscala;
d) actualizarea continutului formularelor aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.
De asemenea, a fost publicat si poate fi consultat referatul de aprobare a proiectului de ordin.
*
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectul de act normativ mai sus mentionat pot fi transmise in scris la Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CNIPMMR solicita aplicarea noii taxe de impozitare a cladirilor incepand cu 1 ianuarie 2017UE continua masurile de combatere a crizei din zona euroLegislatie: modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermalOUG nr.25: Impozit pe veniturile microintreprinderilorSubventii ONG si redistribuire bunuri. Care e modalitatea corecta?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Contribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii siliteControale la firme. De cate ori poate fi efectuata aceeasi inspectie fiscala intr-un an?Modificare baza impozabila prin emiterea deciziei de impunere. Solutie in cazul inspectiei fiscaleFoarte important: S-a modificat CODUL DE PROCEDURA FISCALAReglementarea acordarii esalonarilor la plataUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700ANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Articole similare
Chirie factura cu TVA. Identificarea cheltuielilor deductibileAcordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?Articole similare
ANAF a publicat proiectul privind Procedura de solutionare a cererilor de rambursare TVAProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAPROIECT DE ORDIN: Valoarea care se acorda pentru tichete de cresa in sem. I 2023 ar putea creste la 600 leiO noua declaratie 112 - PROIECT DE ORDIN pentru aprobarea modelului si continutului acestui formularANAF: PROIECT DE ORDIN pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a declaratiei unice (212)Ultimele articole
Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorArticole similare
O noua sesiune de asistenta online pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"Obligatii declarative in cazul contribuabililor care nu desfasoara activitateNu uitati de declaratiile cu termen la 10 octombrieMarti, 25 aprilie, termenul de depunere a 8 declaratii fiscale pentru perioada de raportare inchiataAsocieri fara personalitate juridica: se depune declaratia 104 pentru trimestrului II 2012Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSemnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaControale ANAF pe TVA. In ce conditii poate fi ANULAT un act fiscal impus de autoritatiDecont precompletat E-TVA: Brosura ANAF contine modelul decontului si a raportului + alte date esentialeControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"