Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Redam mai jos Ordinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vigoare de la 06.05.2016.
Avand in vedere dispozitiile art. 360 si 361 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu cele ale pct. 19 alin. (2) si pct. 20 alin. (2) de la titlul VIII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare,in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.
Se aproba Procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Daniela Pescaru,
Cartea verde a contabilitatii
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
secretar de stat
Procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din 21.04.2016
in vigoare de la 06.05.2016
Procedura stabileste etapele si regulile pentru solicitarea si primirea de catre directia de specialitate care asigura secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate din cadrul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si de structurile de specialitate care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.) a certificatului de atestare fiscala in format electronic, denumit in continuare CAF, emis de organele fiscale competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
ARTICOLUL 2
Domeniu de aplicare
(1) Procedura se aplica pentru solicitarile privind autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate.
(2) Procedura se aplica de catre directia de specialitate care asigura secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, respectiv Directia generala management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare directie de specialitate, de catre structurile de specialitate care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale A.N.A.F., denumite in continuare autoritati teritoriale, si de catre organele fiscale competente in eliberarea CAF-ului, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, denumite in continuare organe fiscale.
ARTICOLUL 3
Solicitarea eliberarii CAF
(1) Dupa analiza documentatiei de autorizare, in cazul in care se constata ca aceasta este completa, titularul lucrarii solicita persoanei desemnate din cadrul directiei de specialitate/autoritatii teritoriale sau inlocuitorului acesteia sa se adreseze organului fiscal in vederea obtinerii CAF-ului pentru contribuabilul care a depus cererea de autorizare.
(2) Pentru solicitarea CAF-ului, persoana desemnata in acest scop, denumita in continuare expeditor, acceseaza portalul Intranet MFP, macheta "Cerere de eliberare CAF", completand-o cu urmatoarele informatii:
a) denumirea directiei de specialitate sau a autoritatii teritoriale;
b) motivul solicitarii (de exemplu, autorizare destinatar inregistrat);
c) codul unic de inregistrare (CUI) si denumirea contribuabilului pentru care se solicita CAF-ul;
d) numarul si data de inregistrare la MFP a cererii de autorizare a contribuabilului;
e) temeiul legal in baza caruia se solicita CAF-ul;
f) adresa de posta electronica a contribuabilului, pentru care se solicita CAF-ul, pentru expedierea CAF-ului;
g) adresa de posta electronica a expeditorului, pentru primirea CAF-ului de la organul fiscal;
h) numele si prenumele expeditorului, functia si denumirea postului.
(3) Informatiile completate in macheta sunt directionate automat de catre sistemul informatic prin posta electronica interna catre organul fiscal, ca mesaj cu subiectul "Cerere de eliberare a CAF pentru {CUI}", conform anexei A.
(4) Mesajul este directionat conform datelor de arondare fiscala a contribuabililor existente in baza de date CUI.
ARTICOLUL 4
Emiterea
in baza cererii primite pe aceasta cale, organul fiscal procedeaza astfel:
a) tipareste mesajul care constituie cerere de eliberare a CAF-ului transmis de expeditor si il inregistreaza;
b) verifica respectarea tuturor conditiilor de eliberare a CAF-ului;
c) emite CAF-ul in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora;
d) asigura semnarea CAF-ului de catre conducatorul organului fiscal;
e) aplica stampila pe CAF;
f) transpune CAF-ul, fara semnatura si stampila, intr-un fisier electronic de tip pdf.
ARTICOLUL 5
Transmiterea
(1) CAF-ul in fisier de tip pdf se transmite de persoana desemnata de catre organul fiscal, prin intermediul sistemului informatic, la adresa de posta electronica a expeditorului si la adresa de posta electronica a contribuabilului si se ataseaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
(2) Mesajul transmis la adresa de posta electronica a expeditorului, al carui continut este prezentat in anexa B, are ca subiect "Certificat de atestare fiscala pentru {CUI}" si are atasat CAF-ul.
(3) Mesajul transmis la adresa de posta electronica a contribuabilului, al carui continut este prezentat in anexa C, are ca subiect "Certificat de atestare fiscala pentru {CUI}" si are atasat CAF-ul.
ARTICOLUL 6
Responsabilitati
(1) in cadrul directiei de specialitate/autoritatii teritoriale, persoana desemnata cu aplicarea prezentei proceduri monitorizeaza jurnalul electronic ce contine toate perechile de mesaje ce insotesc solicitarile/emiterile de CAF-uri, jurnalul fiind disponibil in sistem informatic.
(2) Persoana desemnata de catre organul fiscal are raspunderea verificarii conformitatii si autenticitatii datelor din mesajele electronice adresate expeditorului si contribuabilului cu cele inscrise in CAF-ul tiparit, semnat de conducatorul organului fiscal si arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
(3) Directia generala de tehnologia informatiei, prin intermediul sistemului informatic, asigura arhivarea tuturor mesajelor care insotesc solicitarile/emiterile de CAF.
(4) in situatia in care apar defectiuni in functionarea sistemului informatic, acestea se anunta de catre persoana care le-a sesizat, imediat, serviciului de suport tehnic din cadrul Directiei generale de tehnologia informatiei, conform procedurii in vigoare.
(5) Incidente de alta natura se raporteaza, dupa caz, directiei de specialitate/autoritatii teritoriale sau organului fiscal.
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nou: Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscalaArticole similare
De la 1 MARTIE 2022, Institutiile/autoritatile publice sunt obligate sa se inroleze in Sistemul Informatic PatrimVen, pentru a obtine documente fiscaleNoutati legislatie Fiscala 01-05 decembrie 2008 - Monitorul OficialOficial: Ghidul de finantare a Programului Rabla Plus 2020Noutati legislatie Fiscala 20-24 octombrie 2008 - Monitorul OficialNoutati Legislatie Fiscala 20 - 24 iulie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareProiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA pot fi obtinute fara deplasare la ANAFArticole similare
Cheltuieli deductibile. Cum facem inregistrarea unor costuri de protocol si de amenajare?CAFR 2015. Teste de verificare pentru examenul de auditor financiarModificarea paragrafului din raportul de audit privind raportul administratoruluiSplit TVA 2018. Nou formular propus de ANAFModificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017, au fost anuntate de ANAFUltimele articole
Cum se face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneTop 3 moduri de a-ti spori veniturlieExamenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenTVA zahar 2024. Studii de caz practiceSistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"