Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF reaminteste ca atat inrolarea contribuabililor in Spatiul Privat Virtual, cat si utilizarea de catre autoritatile publice, institutiile publice si de interes public din administratia publica centrala si locala a sistemului informatic al M.F./A.N.A.F- PatrimVen sunt canale de comunicare care simplifica colaborarea cu organul fiscal economisind timp si resurse materiale atat pentru contribuabili, cat si pentru administratia fiscala.
Serviciul Spatiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu gratuit, prin intermediul caruia contribuabilii pot depune declaratii, cereri, pot solicita documente sau pot verifica situatia fiscala proprie (datorii, contributii platite de angajator etc.) si, totodata, se pot efectua plati in mod securizat.
Documentele fiscale se pot solicita prin intermediul serviciului SPV, accesand sectiunea Solicitari/Eliberare documente selectand adeverinta de venit, certificat de atestare fiscala, certificat de cazier fiscal, duplicate declaratii depuse, duplicate recipise etc.
Totodata, prin intermediul SPV, salariatii pot verifica modul in care angajatorii le declara contributiile sociale, accesand in SPV sectiunea Solicitari/Informatii si selectand la Tip document, D112Contrib. Dupa transmiterea cererilor, documentele solicitate se primesc in sectiunea Mesaje din SPV, in format PDF avand atasata semnatura electronica digitala calificata a Ministerului Finantelor si se deschid accesand PDF-ul din coloana Descarcare document.
De asemenea, furnizarea de informatii si documente intre M.F./A.N.A.F. si autoritatile publice, institutiile publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, precum si alte persoane juridice de drept privat se va realiza in forma dematerializata, respectiv:
a) prin intermediul sistemul informatic propriu al M.F./A.N.A.F., denumit PatrimVen, in cazul autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala;
b) prin intermediul sistemelor informatice dedicate, in cazul persoanelor juridice de drept privat.
Astfel, institutiile sau autoritatile publice care trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscala, a unei adeverinte de venit sau a unui alt document cu privire la situatia fiscala a persoanei in cauza, acestea au obligatia sa solicite certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit sau documentul respectiv utilizand sistemul informatic PatrimVen, pus la dispozitie de ANAF. in acest caz, persoana fizica sau juridica nu mai are obligatia depunerii certificatului, adeverintei sau documentului potrivit prevederilor art. 69 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Institutia recomanda tuturor contribuabililor crearea unui cont in SPV pentru o comunicare rapida, facila si sigura cu autoritatea fiscala, modalitate care permite obtinerea documentelor fiscale, depunerea declaratiilor, situatiilor financiare, la orice ora si zi a saptamanii.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea Verde a Contabilitatii
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Au OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urileFiscul informeaza contribuabilii ca au fost efectuate mai multe modificari pe portalul ANAF si/sau in cadrul SPVDin septembrie 2021 va fi implementat programul E-Factura. Emitentii trebuie sa detina un certificat digital calificatSpatiul Privat Virtual, canal de comunicare securizat in relatia cu ANAF. Cum se efectueaza inregistrarea in sistemSPV, singura modalitate de transmitere la ANAF a cererilor, inscrisurilor, documentelor de catre persoane juridice, asocieri, PFA, II, IFUltimele articole
Inregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaIn atentia contribuabililor! Formularele D7 si D8 pentru acordarea esalonarii la plata se transmit prin SPVReminder ANAF: Persoanele fizice si juridice sa acceseze serviciul electronic SPV, avand in vedere avantajele luiInregistrarea in SPV se poate face si fara deplasarea la sediul ANAFAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"