Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Campania nationala privind verificarea modului in care serviciile externe respecta obligatiile legale si a activitatilor de prevenire si protectie pe care le desfasoara in intreprinderi/unitati s-a desfasurat in perioada 29 mai 7 iunie si s-a finalizat cu verificarea a 1707 unitati care au apelat la servicii externe si a 1631 de servicii externe.
Ca urmare a controalelor, inspectorii de munca au constatat 1092 de neconformitati fata de prevederile legale din domeniul securitatii si sanatatii in munca, pentru care au dispus 1093 de masuri si au aplicat 789 de sanctiuni contraventionale, din care 117 amenzi in valoare de 660.000 lei.
Obiectivele campaniei au fost verificarea respectarii, de catre serviciile externe de prevenire si protectie, a prevederilor legale privind securitatea si sanatatea in munca in intreprinderile/unitatile care au apelat la servicii externe pentru desfasurarea activitatilor de prevenire si protectie si constientizarea angajatorilor cu privire la faptul ca apelarea la servicii externe nu ii exonereaza de responsabilitatile lor in domeniul SSM.
Cele mai frecvente neconformitati constatate in intreprinderile/unitatile controlate care au apelat la servicii de prevenire si protectie:
- Contractele incheiate cu serviciile externe nu contin toate activitatile de prevenire si protectie care se desfasoara de catre serviciul extern sau clauze privind solutionarea litigiilor aparute intre parti;
- In contractele de prestari servicii incheiate cu serviciile externe nu este mentionat modul de colaborare cu lucratorul desemnat;
- Contracte de prestari servicii neactualizate in forma scrisa (termen de valabilitate depasit) sau fara stabilirea valabilitatii;
- Serviciul extern nu efectueaza periodic verificari la locurile de munca cu informarea, in scris, a angajatorului asupra deficientelor constatate si a masurilor propuse in vederea remedierii acestora;
- Nu s-au luat masurile necesare pentru revizuirea planului de prevenire si protectie pentru anul 2024, compus din masuri tehnice, sanitare si organizatorice care sa fie in concordanta cu riscurile specifice de la toate locurile de munca;
- Nu s-au intocmit instructiuni proprii pentru toate activitatile desfasurate
- Evaluari de riscuri incomplete sau neactualizate, fise de instruire completate necorespunzator si instruire periodica fara demonstratii practice;
- Lipsa semnalizarii SSM sau semnalizare necorespunzatoare, lipsa controlului medical la angajare si a masurilor de prim ajutor;
- Nepurtarea echipamentului de protectie corespunzator riscurilor.
”Este important ca toti angajatorii sa retina si sa constientizeze faptul ca, indiferent de domeniul de activitate, punerea in aplicare a prevederilor legale in domeniul SSM reprezinta o conditie pentru imbunatatirea mediului de munca, asigurarea unor locuri de munca sigure si, implicit, reducerea incidentei accidentelor de munca si, de asemenea, faptul ca nu sunt exonerati de responsabilitatile lor in domeniul SSM daca au apelat la servicii externe. In cadrul campaniei, a fost distribuit angajatorilor un chestionar de opinie privind activitatea desfasurata de catre serviciile externe de prevenire si protectie in unitatile lor. Au fost completate 1732 chestionare de opinie, in urma carora s-a constatat ca 1420 angajatori, respectiv 82% din totalul respondentilor, apreciaza activitatea desfasurata de catre serviciile externe cu care au contract ca fiind foarte buna. 267 angajatori (15,4% din totalul respondentilor) apreciaza activitatea desfasurata de catre serviciile externe cu care au contract ca fiind buna, iar 2,3% dintre respondenti apreciaza activitatea desfasurata de catre serviciile externe ca nesatisfacatoare sau satisfacatoare. De asemenea, se constata ca 789 angajatori, respectiv 51,7% din totalul respondentilor, considera ca activitatea serviciilor externe inregistreaza o imbunatatire fata de anii anteriori”, a declarat Mihai Nicolae Uca, inspector general de stat adjunct.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Sursa: Inspectia Muncii
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
VERIFICARI INSPECTIA MUNCII. Ce domenii au fost in vizorul inspectorilor in perioada 14-17 mai 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"