Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Redam mai jos noile prevederi referitoare la domiciliul fiscal, inregistrarea sau modificarea acestuia, precum si la competenta in cazul sediilor secundare. Reglementarile se aplica de la 1 ianuarie 2016, atunci cand intra in vigoare Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Astfel, conform alin. (1) art. 31 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;
c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
Prin adresa unde locuiesc efectiv, in sensul alin. (1) lit. a), se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de pâna la 30 de zile nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.
In situatia in care domiciliul fiscal nu se poate stabili potrivit alin. (1) lit. c) si d), domiciliul fiscal este locul in care se afla majoritatea activelor.
Inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal
Domiciliul fiscal definit mai sus se inregistreaza/modifica la/de organul fiscal central in toate cazurile in care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social prin depunerea de catre contribuabil/platitor a unei cereri de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.
Art. 32 alin. (2) stabileste ca cererea se depune la organul fiscal central in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal. Cererea se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se comunica contribuabilului/platitorului.
Astfel, organul fiscal prevazut la alin. (2) emite din oficiu decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal ori de câte ori constata ca domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social, iar contribuabilul/platitorul nu a depus cerere de modificare a domiciliului fiscal.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Manual de politici contabile - Stick USB
Atentie! Retinem ca data inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal este data comunicarii deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal.
Competenta in cazul sediilor secundare
In ce priveste sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul/platitorul care le-a infiintat.
De asemenea, competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Instructiuni de completare a formularului 390 VIES � declaratia recapitulativaOMFP nr. 1810 din 2010Depune declaratia 230 pentru redirectionarea impozituluiContribuabili care aplica regimuri speciale. Au fost aduse modificari asupra procedurilor de colectare a TVAReminder ANAF: Persoanele fizice si juridice sa acceseze serviciul electronic SPV, avand in vedere avantajele luiUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
Modificari privind administrarea grupului fiscal unic. Analiza zilei cu Irina DumitrescuAspecte de care sa tinem cont in ce priveste domiciliul fiscalCine depune Formularul 050 privind domiciliul sau sediul social?D700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Se modifica prevederile pentru transferul dosarului fiscal. Proiect ANAFUltimele articole
Ce documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?Declaratia 700 in 2022. Cine are obligatia depunerii si cum se transmite formularulANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiObligatii privind Formularul 50 Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabiluluiNoi proceduri de inregistrare sau modificare a domiciliului fiscalArticole similare
Ce prevad regulile privind secretul fiscal in Noul Cod de Procedura Fiscala?Articole similare
SAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?OPANAF nr. 50/2019: Noul model al Formularului 230 privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensiiDecontarea procentului de 41,5% din salariul de baza, in cazul in care debitorul datoreaza mai multe obligatii fiscale statuluiFirma cu peste 50 de angajati. Contributie pentru persoanele cu handicap neincadrate. Cum se declara varsamintele?Noutati ANAF: Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu socialUltimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVASe suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Implementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"