Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Redam mai jos noile prevederi referitoare la domiciliul fiscal, inregistrarea sau modificarea acestuia, precum si la competenta in cazul sediilor secundare. Reglementarile se aplica de la 1 ianuarie 2016, atunci cand intra in vigoare Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Astfel, conform alin. (1) art. 31 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;
c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
Prin adresa unde locuiesc efectiv, in sensul alin. (1) lit. a), se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de pâna la 30 de zile nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.
In situatia in care domiciliul fiscal nu se poate stabili potrivit alin. (1) lit. c) si d), domiciliul fiscal este locul in care se afla majoritatea activelor.
Inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal
Domiciliul fiscal definit mai sus se inregistreaza/modifica la/de organul fiscal central in toate cazurile in care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social prin depunerea de catre contribuabil/platitor a unei cereri de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.
Art. 32 alin. (2) stabileste ca cererea se depune la organul fiscal central in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal. Cererea se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se comunica contribuabilului/platitorului.
Astfel, organul fiscal prevazut la alin. (2) emite din oficiu decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal ori de câte ori constata ca domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social, iar contribuabilul/platitorul nu a depus cerere de modificare a domiciliului fiscal.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Atentie! Retinem ca data inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal este data comunicarii deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal.
Competenta in cazul sediilor secundare
In ce priveste sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul/platitorul care le-a infiintat.
De asemenea, competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Documentar fiscal: Inregistrarea contractelor incheiate cu nerezidenti persoane fizice si juridiceModalitatea de completare a Registrului de evidenta fiscala. Exemple utileCum facem revocarea accesului la serviciul de depunere online?Persoanele nerezidente sunt obligate sa declare si sa plateasca contributia la Fondul de Tranzitie Energetica, conform OUG 119/2022OMFP 1578/2016 aduce prevederi noi in ce priveste impozitele localeUltimele articole
Implementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneGhid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareArticole similare
Declaratia 700 in 2022. Cine are obligatia depunerii si cum se transmite formularulANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiObligatii privind Formularul 50 Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabiluluiCe documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?D700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Ultimele articole
Modificari privind administrarea grupului fiscal unic. Analiza zilei cu Irina DumitrescuCine depune Formularul 050 privind domiciliul sau sediul social?Noi proceduri de inregistrare sau modificare a domiciliului fiscalNoile proceduri de inregistrare si modificare a domiciliului fiscalSe modifica prevederile pentru transferul dosarului fiscal. Proiect ANAFArticole similare
Ce prevad regulile privind secretul fiscal in Noul Cod de Procedura Fiscala?Articole similare
4 modificari aduse Codului de procedura fiscala: esalonare la plata, eliminare obligatii declarative, impozit pe dividende si comert onlineOpANAF 3622 si noile formulare pentru impozitul pe venit si CASModificari in CODUL DE PROCEDURA FISCALA - recomandarile expertilorProceduri Fiscale in 2016 - Ghid completOPANAF 1164/2016 actualizeaza plafoanele pentru lista datornicilor intocmita de ANAFUltimele articole
Implementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Esalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Persoanele care NU se inregistreaza in scopuri de TVA risca amenzi de pana la 1.000 leiAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazControale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"