Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Redam mai jos noile prevederi referitoare la domiciliul fiscal, inregistrarea sau modificarea acestuia, precum si la competenta in cazul sediilor secundare. Reglementarile se aplica de la 1 ianuarie 2016, atunci cand intra in vigoare Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Astfel, conform alin. (1) art. 31 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:
a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;
c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
Prin adresa unde locuiesc efectiv, in sensul alin. (1) lit. a), se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de pâna la 30 de zile nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.
In situatia in care domiciliul fiscal nu se poate stabili potrivit alin. (1) lit. c) si d), domiciliul fiscal este locul in care se afla majoritatea activelor.
Inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal
Domiciliul fiscal definit mai sus se inregistreaza/modifica la/de organul fiscal central in toate cazurile in care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social prin depunerea de catre contribuabil/platitor a unei cereri de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.
Art. 32 alin. (2) stabileste ca cererea se depune la organul fiscal central in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal. Cererea se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se comunica contribuabilului/platitorului.
Astfel, organul fiscal prevazut la alin. (2) emite din oficiu decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal ori de câte ori constata ca domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social, iar contribuabilul/platitorul nu a depus cerere de modificare a domiciliului fiscal.
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
![Impozitarea veniturilor din chirii 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3152-impozitarea-ven.jpg)
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Atentie! Retinem ca data inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal este data comunicarii deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal.
Competenta in cazul sediilor secundare
In ce priveste sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul/platitorul care le-a infiintat.
De asemenea, competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3 din 5 din 3 voturi
Articole similare
ANAF a publicat Ordinul nr. 1768 privind Formularul 096Codul fiscal 2008 - Capitolul III. Impozitul si taxa pe teren - art. 256-260Nu uitati conditiile de depunere pentru Declaratia 201Termen-limita 26 octombrie 2015 pentru plata impozitului pe venituri din activitati agricoleANAF a publicat ordinul privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlociiUltimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneGhid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativCum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFContract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?Articole similare
Schimbarea domiciliului fiscal. Ce etape urmam?Noile proceduri de inregistrare si modificare a domiciliului fiscalSe modifica prevederile pentru transferul dosarului fiscal. Proiect ANAFSchimbarea domiciliului fiscal. Formularul 050 si formularul 080 sunt obligatoriiDeclaratia 700 in 2022. Cine are obligatia depunerii si cum se transmite formularulUltimele articole
D700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Ce documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?ANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiModificari privind administrarea grupului fiscal unic. Analiza zilei cu Irina DumitrescuObligatii privind Formularul 50 Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabiluluiArticole similare
Ce prevad regulile privind secretul fiscal in Noul Cod de Procedura Fiscala?Articole similare
OUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneNou formular pentru contractele de concesiune. Vezi Ordinul ANAFOMFP 2800/2017: Anularea penalitatilor de intarziere in cazul celor care opteaza pentru plata defalcata TVAStudiu de caz: Rambursare TVA pentru investitie finantata din fonduri nerambursabileZoom fiscal OUG 44/2015: Toate facilitatile fiscale din 2016 cu explicatii detaliateUltimele articole
D216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneDecontul precompletat e-TVA va fi MODIFICAT. Bolos anunta o perioada tranzitorieProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"