Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 658/25.10.2013, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.331/2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.
Va prezentam mai jos cele mai importante prevederi ale actului normativ mentionat.
Aplicarea procedurii
Modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA se aplica in urmatoarele situatii:
- pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit art. 153 alin. (8) sau art. 153^1 alin. (4) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile care sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA, in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (1) lit. b) alin. (2) , (4) sau (5) ori ale art. 153^1 alin. (1), dupa caz, din Codul Fiscal;
- pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9^1) lit. a) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile, daca au incetat situatiile care au condus la anularea inregistrarii in scopuri TVA, pentru situatiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) si b) din Codul Fiscal;
- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. a) sau art. 153^1 alin. (11) , dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile declarate inactive potrivit dispozitiilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala;

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. b) sau art. 153^1 alin. (11) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile aflate in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului;
- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este luna calendaristica si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, precum si a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice;
- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au ca perioada fiscala luna calendaristica, sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;
- pentru anularea inregistrarii, pentru achizitii intracomunitare, in scopuri de TVA, conform art. 153^1 din Codul Fiscal, cand persoana respectiva se inregistreaza in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal;
- pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei care nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.
Dupa inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, organul fiscal competent procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal, si in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, conform art. 156^3 alin. (13) din Codul Fiscal.
Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA in situatiile mentionate, organul fiscal competent procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal, a fost anulata si aplica, potrivit reglementarilor in vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari si/sau din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in aceste registre la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.
Inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA a unei persoane impozabile se considera valabila incepand cu:
- data reactivarii contribuabilului prin decizie a organului fiscal competent, in cazul contribuabililor declarati inactivi conform prevederilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala;
- data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii, in cazul contribuabililor intrati in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului;
- data comunicarii deciziei privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, pentru alte situatii decat cele mentionate.
Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor se efectueaza:
- de la data declararii ca inactivi, in conditiile legii;
- de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;
- de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal, in situatia in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
- din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, si respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic nu a depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive;
- din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al saselea decont de taxa, in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare.
De asemenea, prin actul normativ mentionat, au fost aprobate urmatoarele formulare fiscale:
- Notificare privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA;
- Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA;
- Decizie privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA;
- Decizie pentru indreptarea erorilor privind inregistrarea in scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Certificatul de atestare fiscala. Vezi procedura completa!Urmatorul model economic in viziunea consilierului guvernatorului BNRNoua forma a Codului insolventei a ajuns inapoi in ParlamentDocumentar fiscal: Aspecte esentiale privind emiterea facturilor fiscaleIndustria hoteliera isi va putea promova marcile mult mai eficientUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Care e procedura pentru a redeveni platitor de TVA?Cele mai importante modificari din Codul fiscal. Partea a II-aDecontul de TVA cod 300Implementarea unui grup fiscal unic.TVA la incasareNoile instructiuni de corectare a erorilor materiale din DECONTURILE DE TAXA pe valoarea adaugataUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Notificare de conformare e-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneAjustari de TVA. Cand se vor declara in D300Articole similare
D300 in 2024: Prin Ordinul 888/2024 a fost introdus noul model al formularului 300Cum deducem TVA si cheltuieli efectuate pentru cetatean strain care are calitatea de administrator?TVA datorat pentru reducerea valorii stocului de marfaAntrepozitul de TVANu va fi redus impozitul pentru cladirile si terenurile din turismUltimele articole
Majorare TVA de la 1 august 2025. Ce cota se va aplica pentru avansul deja incasat la apartamenteBon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Achizitie intracomunitara. Cand si cum se face trecerea la TVA lunarFirma neplatitoare de TVA. Are obligatii fiscale de plata si de raportare TVA?Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la impozit pe profit si TVA lunarArticole similare
Cum se face trecerea de la impozitul pe profit la impozitul pe veniturile microintreprinderilorImpozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2018Intreprinderi legate si plata impozitului micro. Veniturile din donatii intra in plafonul de 500.000 euro?Termenele de declarare aferente Declaratiei 112Definirea intreprinderilor legate in contextul aplicarii impozitului pe veniturile microUltimele articole
Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulIn ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Microintreprinderi care depasesc plafonul de 500.000 euro. De cand devin platitoare de impozit pe profitSocietate nou infiintata. Erori la depunerea D700 pentru trecerea de la micro la profitSe poate face trecerea la impozit pe profit daca firmele indeplinesc criteriile microintreprinderilor?Articole similare
Obligatii fiscale. Declaratii cu termen la 25 ianuarie 2013Redobandirea codului de TVA. Model monografie contabilaObligatii declarative cu termen la 25 iunie. Ce formulare depunem la ANAF?Am gresit in Decontul de TVA. Cum procedam pentru corectare?TVA - Locul prestarii de serviciiUltimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Noutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAE-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"