Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Sistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?

de InfoTva.ro la 06 Aug. 2013 Exclusiv
Tags: tva, tva la incasare, anularea inregistrarii, omfp 700/2012, omfp 1790/2012

Vom analiza mai jos cazul unei societati comerciale inregistrate in sistemul de aplicare al TVA la incasare, careia i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu deoarece in deconturile de TVA trim.I 2013 nu au fost evidentiate sume exigibile in decontul de TVA, existand sume neexigibile atat la livrari, cat si achizitii (in decontul TVA la "Informatii privind TVA neexigibila sau nedeductibila").


Societatea a avut acitivitate, exista TVA deductibil, cat si colectat, insa nu s-au facut incasari. Intrucat in trimestrul IV 2012 in decontul de TVA nu au existat operatiuni, s-a considerat a fi scoasa din evidenta platitorilor de TVA din oficiu de catre ANAF.

Vom vedea astfel cum va proceda societatea in situatia data.


Solutia consultantului:

In situatia prezentata de dvs., consider ca anularea din oficiu nu este corecta deoarece exista dovada realizarii de operatiuni din sfera de aplicare a TVA prin raportarea valorii acestora la randul A si B destinat operatiunilor neexigibile ca efect al inregistrarii in sistemul TVA la incasare.
 
In mod sigur, programul informatic al A.N.A.F. pentru selectarea persoanelor impozabile care se incadreaza in prevederile art. 153 alin. (9) lit. e) cu scopul anularii din oficiu a codului de TVA nu are in vedere si preluarea informatiilor de la cele doua randuri mentionate, fiind creat anterior datei de 1 ianuarie 2013, data intrarii in vigoare a prevederile OMFP 1790/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata", publicat in M.Of. nr. 791 din 26 noiembrie 2012.
Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii



De asemenea, in acest context, am in vedere si faptul ca OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost emis anterior datei de 1 ianuarie 2013.

Practic, prin raportarea operatiunilor la randul A si B societatea pe care o reprezentati nu se incadreaza in prevederile art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal" Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, conform prezentului articol: ......daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic." deoarece au fost raportate achizitii si livrari de bunuri/servicii.
    
Va recomand sa va adresati organului fiscal competent in vederea solicitarii reinregistrarii in scopuri de TVA pentru a nu suporta, pe termen lung, consecintele prevederilor art. 11 alin. (1^3). Dupa anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, persoana impozabila este obligata sa emita facturi cu TVA colectata, dar fara a avea drept de deducere pentru suma TVA deductibila aferente achizitiilor de bunuri si servicii efectuate chiar daca aceste achizitii sunt destinate realizarii de operatiuni taxabile in cadrul aceleiasi perioade fiscale.
 
Obligatia de colectare a TVA si interdictia de exercitare a dreptului de deducere a TVA este reglementata prin art. 11 "Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal" alin. (1^3) din Codul fiscal " (1^3) Contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.".

Reinregistrarea se poate efectua doar in cadrul unui termen de 180 de zile de la data anularii. In acest sens, am in vedere prevederile art. 153 alin. (9^1) lit. d) " ......Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (9) lit. a) - e), organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA astfel:.... d) la solicitarea persoanei impozabile, in situatia prevazuta la alin. (9) lit. e), pe baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca va desfasura activitati economice cel mai tarziu in cursul lunii urmatoare celei in care a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA. Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.

In situatia in care persoana impozabila nu depune o cerere de inregistrare in scopuri de TVA in maximum 180 de zile de la data anularii, organele fiscale nu vor aproba eventuale cereri ulterioare de reinregistrare in scopuri de TVA.". Prin acelasi articol, alin. (9^1) lit. d) se reglementeaza in mod expres faptul ca " Persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute de prezentul alineat nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 152 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (1^1) si (1^3)."



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Sistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016