Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom analiza mai jos cazul unei societati (contribuabil mijlociu care nu aplica sistemul de TVA la incasare) caruia i s-a anulat din oficiu codul de TVA in data de 23.03.2013 pentru ca administratorul avea inscrise in cazierul fiscal infractiuni. Intre timp. s-a schimbat administratorul firmei si incepand cu 10.04.2013 firma are din nou cod valabil de TVA (s-a verificat pe site-ul ANAF).
Vom vedea astfel daca se poate anula codul de TVA in cursul lunii si cum se depun declaratiile necesare.
Desi societatea are o cifra de afaceri pe 2012 peste 2.250.000 ron, firma a devenit pe site-ul ANAF incepand cu aprilie cu TVA la incasare. Daca se ia in calcul cifra de afaceri pe ianuarie-mai se va depasi suma de 2.250.000 ron. Vom stabili astfel daca in situatia amintita firma devine din nou fara TVA la incasare sau daca se va tine cont de perioada dupa 10.04.2013 pentru stabilirea plafonului.
Solutia consultantului:
Procedura de anulare sau de inregistrare din oficiu in scopuri de TVA este reglementata prin OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, act normativ modificat si completat prin OMFP 606/2013. In situatia prezentata de dvs., anularea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal.
Codul de TVA poate fi anulat din oficiu in cursul unei luni, anularea fiind aplicata de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal. Acest aspect este reglementat in mod expres prin art. 5 lit. c) din OMFP 700/2012.
In mod similar, se procedeaza si in cazul reinregistrarii in scopuri de TVA dupa incetarea motivelor care au condus la anularea codului.
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Cartea verde a contabilitatii 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
La reinregistrarea societatii in scopuri de TVA nu s-a mai avut in vedere faptul ca in anul 2012, aceiasi societate a inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 2.250.000 lei, fiind aplicate prevederile art. 134^2 alin. (3) lit. b) " ……. se aplica sistemul TVA la incasare, respectiv exigibilitatea taxei intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii …….in cazul persoanelor impozabile, care au sediul activitatii economice in Romania conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 in cursul anului calendaristic curent, incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA. ".
Cifra de afaceri de 2.250.000 lei se calculeaza doar pentru perioada in care o persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA, de exemplu incepand cu luna aprilie 2013, fara a se lua in calcul cifra de afaceri realizata in perioada anterioara anularii, respectiv 01.01. - 23.03.2013. Practic, cifra de afaceri realizata de fiecare societate comerciala se stabileste printr-un program informatic, pe baza datelor preluate din decontul de TVA cod 300. Cifra de afaceri nu se calculeaza pentru perioada ianuarie - mai 2013, ci pentru perioada din cursului anului incepand cu luna aprilie 2013. In situatia in care societatea pe care o reprezentati realizeaza in cursul anului o cifra de afaceri peste 2.250.000 lei calculata incepand cu 1 aprilie 2013, are obligatia sa se retraga din evidenta persoanelor inregistrate in acest sistem, obligatie reglementata in mod expres prin art. 156^3 alin. (12) din Codul fiscal.
"Persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, determinata potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (3), in vederea schimbarii sistemului aplicat potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (4). "
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Primarii si viceprimarii vor primi indemnizatii speciale la iesirea la pensie (proiect de OUG)Termenul de depunere al cererii de rambursareComisia Europeana: Fara TVA la taxa autoDeclaratia speciala de TVA poate fi depusa de contribuabili pana in ultima zi a anului 2021Noile instructiuni de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugataUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
Sistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?Inregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului. Cand poate redeveni societatea platitoare de TVA?Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Cod TVA anulat. Se doreste reinceperea activitatiiAnunt ANAF: In septembrie vor fi organizate 113 intalniri cu contribuabiliiDocumentar fiscal: Ajustarea bazei de impozitare. Operatiuni efectuate inaintea anularii codului de TVAAnulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale apar?Regim TVA pentru facturi primite si emise la momentul anularii codului de TVAUltimele articole
[MODEL] Contestatie anulare din oficiu cod TVA + reglementari cheieAmnistie fiscala pentru TVA dupa ANULAREA CODULUI DE TVA: legea a fost adoptata de Parlament [actualizat]Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVATVA Intracomunitar: ghidul completGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAArticole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA LA INCASARE. Completare D700Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 26 si 28 februarieDeclaratia 700 in 2022. Cine are obligatia depunerii si cum se transmite formularulCartea verde a fiscalitatii 2016: Solutii practice pentru probleme fiscal-contabilePana la final de ianuarie 2022 trebuie depusa D 394 privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate in scopuri de TVAUltimele articole
TVA LA INCASARE: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliateFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaFacturile in sistemul TVA LA INCASARE: cand colectezi, cand deduci si cum raportezi CORECTRadierea din sistemul TVA LA INCASARE. Procedura completa[Ghid Complet] Procedura de inregistrare pentru aplicarea sistemului TVA LA INCASARE
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



