Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Inregistrarea dupa anularea codului de TVA. Cum procedam?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 21 Iun. 2013 Exclusiv
Tags: tva, omfp 700/2012, omfp 606/2013, anularea codului de tva, tva la incasare

Vom analiza mai jos cazul unei societati (contribuabil mijlociu care nu aplica sistemul de TVA la incasare) caruia i s-a anulat din oficiu codul de TVA in data de 23.03.2013 pentru ca administratorul avea inscrise in cazierul fiscal infractiuni. Intre timp. s-a schimbat administratorul firmei si incepand cu 10.04.2013 firma are din nou cod valabil de TVA (s-a verificat pe site-ul ANAF).



Vom vedea astfel daca se poate anula codul de TVA in cursul lunii si cum se depun declaratiile necesare.

Desi societatea are o cifra de afaceri pe 2012 peste 2.250.000 ron, firma a devenit pe site-ul  ANAF incepand cu aprilie cu TVA la incasare. Daca se ia in calcul cifra de afaceri pe ianuarie-mai se va depasi suma de 2.250.000 ron. Vom stabili astfel daca in situatia amintita firma devine din nou fara TVA la incasare sau daca se va tine cont de perioada dupa 10.04.2013 pentru stabilirea plafonului.

Solutia consultantului:

Procedura de anulare sau de inregistrare din oficiu in scopuri de TVA este reglementata prin OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, act normativ modificat si completat prin OMFP 606/2013. In situatia prezentata de dvs., anularea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal.

Codul de TVA poate fi anulat din oficiu in cursul unei luni, anularea fiind aplicata de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal. Acest aspect este reglementat in mod expres prin art. 5 lit. c) din OMFP 700/2012.

In mod similar, se procedeaza si in cazul reinregistrarii in scopuri de TVA dupa incetarea motivelor care au condus la anularea codului.

La reinregistrarea societatii in scopuri de TVA nu s-a mai avut in vedere faptul ca in anul 2012, aceiasi societate a inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 2.250.000 lei, fiind aplicate prevederile art. 134^2 alin. (3) lit. b) " ……. se aplica sistemul TVA la incasare, respectiv exigibilitatea taxei intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii …….in cazul persoanelor impozabile, care au sediul activitatii economice in Romania conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 in cursul anului calendaristic curent, incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA. ".

Cifra de afaceri de 2.250.000 lei se calculeaza doar pentru perioada in care o persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA, de exemplu incepand cu luna aprilie 2013, fara a se lua in calcul cifra de afaceri realizata in perioada anterioara anularii, respectiv 01.01. - 23.03.2013. Practic, cifra de afaceri realizata de fiecare societate comerciala se stabileste printr-un program informatic, pe baza datelor preluate din decontul de TVA cod 300. Cifra de afaceri nu se calculeaza pentru perioada ianuarie - mai 2013, ci pentru perioada din cursului anului incepand cu luna aprilie 2013. In situatia in care societatea pe care o reprezentati realizeaza in cursul anului o cifra de afaceri peste 2.250.000 lei calculata incepand cu 1 aprilie 2013, are obligatia sa se retraga din evidenta persoanelor inregistrate in acest sistem, obligatie reglementata in mod expres prin art. 156^3 alin. (12) din Codul fiscal.

"Persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, determinata potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (3), in vederea schimbarii sistemului aplicat potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (4). "


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Inregistrarea dupa anularea codului de TVA. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016