Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vom analiza mai jos cazul unei societati (contribuabil mijlociu care nu aplica sistemul de TVA la incasare) caruia i s-a anulat din oficiu codul de TVA in data de 23.03.2013 pentru ca administratorul avea inscrise in cazierul fiscal infractiuni. Intre timp. s-a schimbat administratorul firmei si incepand cu 10.04.2013 firma are din nou cod valabil de TVA (s-a verificat pe site-ul ANAF).
Vom vedea astfel daca se poate anula codul de TVA in cursul lunii si cum se depun declaratiile necesare.
Desi societatea are o cifra de afaceri pe 2012 peste 2.250.000 ron, firma a devenit pe site-ul ANAF incepand cu aprilie cu TVA la incasare. Daca se ia in calcul cifra de afaceri pe ianuarie-mai se va depasi suma de 2.250.000 ron. Vom stabili astfel daca in situatia amintita firma devine din nou fara TVA la incasare sau daca se va tine cont de perioada dupa 10.04.2013 pentru stabilirea plafonului.
Solutia consultantului:
Procedura de anulare sau de inregistrare din oficiu in scopuri de TVA este reglementata prin OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, act normativ modificat si completat prin OMFP 606/2013. In situatia prezentata de dvs., anularea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal.
Codul de TVA poate fi anulat din oficiu in cursul unei luni, anularea fiind aplicata de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal. Acest aspect este reglementat in mod expres prin art. 5 lit. c) din OMFP 700/2012.
In mod similar, se procedeaza si in cazul reinregistrarii in scopuri de TVA dupa incetarea motivelor care au condus la anularea codului.
La reinregistrarea societatii in scopuri de TVA nu s-a mai avut in vedere faptul ca in anul 2012, aceiasi societate a inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 2.250.000 lei, fiind aplicate prevederile art. 134^2 alin. (3) lit. b) " ……. se aplica sistemul TVA la incasare, respectiv exigibilitatea taxei intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii …….in cazul persoanelor impozabile, care au sediul activitatii economice in Romania conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 in cursul anului calendaristic curent, incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA. ".
Cifra de afaceri de 2.250.000 lei se calculeaza doar pentru perioada in care o persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA, de exemplu incepand cu luna aprilie 2013, fara a se lua in calcul cifra de afaceri realizata in perioada anterioara anularii, respectiv 01.01. - 23.03.2013. Practic, cifra de afaceri realizata de fiecare societate comerciala se stabileste printr-un program informatic, pe baza datelor preluate din decontul de TVA cod 300. Cifra de afaceri nu se calculeaza pentru perioada ianuarie - mai 2013, ci pentru perioada din cursului anului incepand cu luna aprilie 2013. In situatia in care societatea pe care o reprezentati realizeaza in cursul anului o cifra de afaceri peste 2.250.000 lei calculata incepand cu 1 aprilie 2013, are obligatia sa se retraga din evidenta persoanelor inregistrate in acest sistem, obligatie reglementata in mod expres prin art. 156^3 alin. (12) din Codul fiscal.
"Persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, determinata potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (3), in vederea schimbarii sistemului aplicat potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (4). "
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Inregistrarea dupa anularea codului de TVA. Cum procedam?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Nou: OPANAF NR. 144 pentru corectarea erorilor din declaratiile fiscaleDeclaratia 390. Cand trebuie sa declaram factura cu discount?ANAT: Nivel record al valorii voucherelor de vacanta – De 42 de ori mai mare, fata de perioada similara din 2017TVA - Procedura de punere in libera circulatieTVA la incasare si plata furnizorilor cu cardul firmei. Cum facem monografia contabila si cand se deduce TVA?Ultimele articole
TOT ce trebuie sa stii despre PFA/II/IF in 2021. Taxe, impozite, deduceriMONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)Tabel nominal pentru acordarea sumelor prevazute de Art III din OUG nr. 92/2020 (decontarea a 50% din salariu, dar nu mai mult de 2.500 lei)ANOFM a publicat documentele necesare pentru acordarea sumelor prevazute de Art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 – reducere timp muncaContractele de asigurare sociala in contextul majorarii salariului minim la 2.300 lei (Informare CNPP)
Mai multe articole despre TVA
Articole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului. Cand poate redeveni societatea platitoare de TVA?Sistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?
Mai multe articole despre OMFP 700/2012
Articole similare
TVA colectat si neexigibil la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?PFA si ajustarea dreptului de deducere la ANULAREA CODULUI DE TVA. Cum procedam?MFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?Societate declarata inactiva si cod TVA anulat. Cum procedam si care sunt consecintele fiscale?ANULAREA CODULUI DE TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVAUltimele articole
Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ajustare negativa TVA pentru obiecte de inventar in folosintaRegim TVA pentru facturi primite si emise la momentul anularii codului de TVACod de TVA anulat din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileCod TVA anulat. Reinregistrare in scopuri de TVA
Mai multe articole despre anularea codului de TVA
Articole similare
TVA LA INCASARE: Precizari MFPVezi cum se va aplica sistemul de TVA LA INCASAREDecont depus cu deducere nepermisa a TVA | Ce solutii exista?TVA LA INCASARE 2013 | Reguli generale de intrare in sistemPlata TVA numai dupa incasarea facturiiUltimele articole
TVA LA INCASARE. Cum se procedeaza in cazul depasirii plafonului in anul anterior?Revenire la trimestru ca perioada fiscala de raportare TVA. Formulare necesare si termen limitaSistemul TVA LA INCASARE, ajustarea negativa a bazei de impozitare. TVA neexigibilaANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiDeclaratia 394. Regim TVA si tranzactii intre persoane juridice afiliate
Mai multe articole despre TVA la incasare

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"