Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom analiza mai jos cazul unei societati (contribuabil mijlociu care nu aplica sistemul de TVA la incasare) caruia i s-a anulat din oficiu codul de TVA in data de 23.03.2013 pentru ca administratorul avea inscrise in cazierul fiscal infractiuni. Intre timp. s-a schimbat administratorul firmei si incepand cu 10.04.2013 firma are din nou cod valabil de TVA (s-a verificat pe site-ul ANAF).
Vom vedea astfel daca se poate anula codul de TVA in cursul lunii si cum se depun declaratiile necesare.
Desi societatea are o cifra de afaceri pe 2012 peste 2.250.000 ron, firma a devenit pe site-ul ANAF incepand cu aprilie cu TVA la incasare. Daca se ia in calcul cifra de afaceri pe ianuarie-mai se va depasi suma de 2.250.000 ron. Vom stabili astfel daca in situatia amintita firma devine din nou fara TVA la incasare sau daca se va tine cont de perioada dupa 10.04.2013 pentru stabilirea plafonului.
Solutia consultantului:
Procedura de anulare sau de inregistrare din oficiu in scopuri de TVA este reglementata prin OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, act normativ modificat si completat prin OMFP 606/2013. In situatia prezentata de dvs., anularea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal.
Codul de TVA poate fi anulat din oficiu in cursul unei luni, anularea fiind aplicata de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal. Acest aspect este reglementat in mod expres prin art. 5 lit. c) din OMFP 700/2012.
In mod similar, se procedeaza si in cazul reinregistrarii in scopuri de TVA dupa incetarea motivelor care au condus la anularea codului.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
La reinregistrarea societatii in scopuri de TVA nu s-a mai avut in vedere faptul ca in anul 2012, aceiasi societate a inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 2.250.000 lei, fiind aplicate prevederile art. 134^2 alin. (3) lit. b) " ……. se aplica sistemul TVA la incasare, respectiv exigibilitatea taxei intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii …….in cazul persoanelor impozabile, care au sediul activitatii economice in Romania conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 in cursul anului calendaristic curent, incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA. ".
Cifra de afaceri de 2.250.000 lei se calculeaza doar pentru perioada in care o persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA, de exemplu incepand cu luna aprilie 2013, fara a se lua in calcul cifra de afaceri realizata in perioada anterioara anularii, respectiv 01.01. - 23.03.2013. Practic, cifra de afaceri realizata de fiecare societate comerciala se stabileste printr-un program informatic, pe baza datelor preluate din decontul de TVA cod 300. Cifra de afaceri nu se calculeaza pentru perioada ianuarie - mai 2013, ci pentru perioada din cursului anului incepand cu luna aprilie 2013. In situatia in care societatea pe care o reprezentati realizeaza in cursul anului o cifra de afaceri peste 2.250.000 lei calculata incepand cu 1 aprilie 2013, are obligatia sa se retraga din evidenta persoanelor inregistrate in acest sistem, obligatie reglementata in mod expres prin art. 156^3 alin. (12) din Codul fiscal.
"Persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, determinata potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (3), in vederea schimbarii sistemului aplicat potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (4). "

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati privind procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareANAF publicat cifra veniturilor bugetareStudiu de caz: Plata TVA si raportarea prin decontul 301 pentru un ONGPFA: impozite si declaratii. Contributii sociale. Organizarea evidentei pentru PFA inregistrata in scopuri de TVAFurnizare de servicii catre un nerezident din UE. Tratament TVAUltimele articole
e-Factura in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileTVA imobiliare. Conditii pentru aplicarea cotei de TVA de 9%Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UENeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiArticole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului. Cand poate redeveni societatea platitoare de TVA?Sistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?Articole similare
Raportarea fiscala a ajustarilor de TVA la retragerea din categoria platitorilor de TVARetragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ajustare negativa TVA pentru obiecte de inventar in folosintaTratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuAnulare cod TVA. 3 studii de caz importanteCe consecinte fiscale negative apar la achizitii de la furnizor cu codul TVA anulat din oficiu?Ultimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVATVA Intracomunitar: ghidul completGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Articole similare
Reminder (ANAF): 25 iunie, termenul limita pentru mai multe obligatii fiscaleIesirea optionala din sistemul TVA LA INCASARE. Ce trebuie sa stim pentru a actiona corect in 2015?Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta la 20 septembrie 2024Taxa pe valoarea adaugata. Aspecte aplicabile in 2013Ce declaratii au termenul-limita stabilit la 25 februarie?Ultimele articole
RO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA LA INCASARETVA LA INCASARE. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025TVA LA INCASARE 2025. Spete utile cu privire la aplicarea TVA LA INCASARENeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utile
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"