Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom analiza mai jos cazul unei societati (contribuabil mijlociu care nu aplica sistemul de TVA la incasare) caruia i s-a anulat din oficiu codul de TVA in data de 23.03.2013 pentru ca administratorul avea inscrise in cazierul fiscal infractiuni. Intre timp. s-a schimbat administratorul firmei si incepand cu 10.04.2013 firma are din nou cod valabil de TVA (s-a verificat pe site-ul ANAF).
Vom vedea astfel daca se poate anula codul de TVA in cursul lunii si cum se depun declaratiile necesare.
Desi societatea are o cifra de afaceri pe 2012 peste 2.250.000 ron, firma a devenit pe site-ul ANAF incepand cu aprilie cu TVA la incasare. Daca se ia in calcul cifra de afaceri pe ianuarie-mai se va depasi suma de 2.250.000 ron. Vom stabili astfel daca in situatia amintita firma devine din nou fara TVA la incasare sau daca se va tine cont de perioada dupa 10.04.2013 pentru stabilirea plafonului.
Solutia consultantului:
Procedura de anulare sau de inregistrare din oficiu in scopuri de TVA este reglementata prin OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, act normativ modificat si completat prin OMFP 606/2013. In situatia prezentata de dvs., anularea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal.
Codul de TVA poate fi anulat din oficiu in cursul unei luni, anularea fiind aplicata de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal. Acest aspect este reglementat in mod expres prin art. 5 lit. c) din OMFP 700/2012.
In mod similar, se procedeaza si in cazul reinregistrarii in scopuri de TVA dupa incetarea motivelor care au condus la anularea codului.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
La reinregistrarea societatii in scopuri de TVA nu s-a mai avut in vedere faptul ca in anul 2012, aceiasi societate a inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 2.250.000 lei, fiind aplicate prevederile art. 134^2 alin. (3) lit. b) " ……. se aplica sistemul TVA la incasare, respectiv exigibilitatea taxei intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii …….in cazul persoanelor impozabile, care au sediul activitatii economice in Romania conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 in cursul anului calendaristic curent, incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA. ".
Cifra de afaceri de 2.250.000 lei se calculeaza doar pentru perioada in care o persoana impozabila este inregistrata in scopuri de TVA, de exemplu incepand cu luna aprilie 2013, fara a se lua in calcul cifra de afaceri realizata in perioada anterioara anularii, respectiv 01.01. - 23.03.2013. Practic, cifra de afaceri realizata de fiecare societate comerciala se stabileste printr-un program informatic, pe baza datelor preluate din decontul de TVA cod 300. Cifra de afaceri nu se calculeaza pentru perioada ianuarie - mai 2013, ci pentru perioada din cursului anului incepand cu luna aprilie 2013. In situatia in care societatea pe care o reprezentati realizeaza in cursul anului o cifra de afaceri peste 2.250.000 lei calculata incepand cu 1 aprilie 2013, are obligatia sa se retraga din evidenta persoanelor inregistrate in acest sistem, obligatie reglementata in mod expres prin art. 156^3 alin. (12) din Codul fiscal.
"Persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul, o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, determinata potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (3), in vederea schimbarii sistemului aplicat potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (4). "

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studii de caz: TVA, Plata drepturi de autorPlatitor vs. neplatitor de TVA. Aspecte contabile si fiscaleCum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazSocietate cu cod de TVA anulat si reinregistrare in scop de TVA. Ce declaratii se depun?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACodul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Majorare cota redusa de TVA. Lista produselor si serviciilor agricole cu TVA 11%TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulArticole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului. Cand poate redeveni societatea platitoare de TVA?Sistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?Articole similare
Societatea e declarata inactiva, iar asociatul cere lichidarea. Va fi corecta reinregistrarea in scopuri de TVA?Anunt ANAF: modificari TVA de la 25 iulieReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Tratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuAnularea din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVAUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVATVA Intracomunitar: ghidul completGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAAnulare cod TVA. 3 studii de caz importanteMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiArticole similare
Prestari servicii intracomunitare. Cum procedam privind facturarea cu TVA?Prevederi grupul fiscal unic. Implementare, proceduri, normeNotificare la iesirea din sistemul TVA LA INCASARE. Cifra de afaceri in 2013TVA LA INCASARE. Care vor fi inregistrarile contabile si tratamentul TVA?Cifra de afaceri de peste 2.250.000 lei | Neaplicarea sistemului TVA LA INCASAREUltimele articole
TVA LA INCASARE ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulDeclaratia 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibile-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiTVA LA INCASARE. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiunee-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"