Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam mai jos proiectul de Ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.
Proiect ordin
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ORDIN NR. .......
pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare in temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si
al art.153 si 1531 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art.7, art.78 alin.(3) si art.228 alin.(2) si (21) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul
ORDIN:
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Art.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.356 din 25 mai 2012, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Art.2 lit.d) se abroga.
2. Literele d) si e) ale articolului 5 din ordin se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"d) din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive si, respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu a depus
niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive;
e) din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica si, respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca, in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.
3. La Anexa 1, capitolul I "Dispozitii generale", literele f) si g) de la punctul 6 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"f) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este luna si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, precum si a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala trimestrul calendaristic si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 2 trimestre calendaristice consecutive;
g) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au ca perioada fiscala luna calendaristica sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;"
4. La Anexa 1, capitolul I "Dispozitii generale", punctele 7 si 8 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"7. Dupa inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, in situatiile prevazute la pct.6 lit.a) - b), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal si in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, conform art. 1563 alin.(13) din Codul fiscal.
8. Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA in situatiile prevazute la pct. 6 lit. c) - g) si i), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, a fost anulata si aplica, potrivit reglementarilor legale in vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari si/sau din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in aceste registre la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA."
5. La Anexa 1, capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiunea a 3-a, pct.5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"5. Pentru persoanele impozabile care indeplinesc conditia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, datorita faptului ca asociatii/administratorii au fapte inscrise in cazierul fiscal, compartimentul de specialitate verifica, in Registrul comertului electronic (RECOM), daca asociatii/administratorii detin aceasta calitate la data aplicarii procedurii. Documentele prevazute la pct.4 se intocmesc dupa verificarea mentinerii conditiilor de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Documentele se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale."
6. La Anexa 1, capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiunile 4 si 5 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"SECTIUNEA a 4-a
Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care nu au depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive sau pentru 2 trimestre calendaristice consecutive
1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul art.153 alin.(9) lit.d) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a persoanelor impozabile, altele decat cele declarate inactive sau aflate in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului, daca nu au depus niciun decont de taxa prevazut la art.1562 din Codul fiscal pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic.
2. Identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se face in fiecare luna calendaristica, pana la sfarsitul lunii, dupa expirarea termenului de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica sau al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, dupa caz.
3. Pentru identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate selecteaza din aplicatia informatica persoanele inregistrate in scopuri de TVA care, pentru 6 luni consecutive sau doua trimestre calendaristice consecutive nu au depus niciun decont - formular (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" si intocmeste urmatoarele documente:
a) referatul, intocmit potrivit modelului prevazut in anexa, prin care propune, pentru toti contribuabilii selectati, anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA si anularea certificatelor de inregistrare in scopuri de TVA,
b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit modelului prevazut in anexa nr.4 la ordin, avand bifata casuta corespunzatoare, pentru fiecare contribuabil selectat.
4. Documentele prevazute la pct.3 se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.
5. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive.
6. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic nu a depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive.
7. Cu data prevazuta la pct.5 sau 6, dupa caz, se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
8. Dispozitiile pct.5 si 6 din sectiunea 1 se aplica in mod corespunzator.
SECTIUNEA a 5-a
Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice consecutive nu au fost evidentiate operatiuni, realizate in cursul perioadelor de raportare
1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul art.153 alin.(9) lit.e) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.
2. Identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se face in fiecare luna calendaristica, pana la sfarsitul lunii, dupa expirarea termenului de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica sau al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, dupa caz.
3. Pentru identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate selecteaza din aplicatia informatica persoanele inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza luna sau trimestrul ca perioade fiscale pentru TVA si care, in deconturile de TVA aferente celor 6 luni consecutive sau celor doua trimestre calendaristice consecutive, dupa caz, nu au evidentiat nicio achizitie de bunuri/servicii si nicio livrare de bunuri/prestare de servicii.
4. Compartimentul de specialitate intocmeste urmatoarele documente:
a) referatul, intocmit potrivit modelului prevazut in anexa, prin care propune, pentru toti contribuabilii selectati, anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA si anularea certificatelor de inregistrare in scopuri de TVA,
b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit modelului prevazut in anexa nr.4 la ordin, avand bifata casuta corespunzatoare, pentru fiecare contribuabil selectat.
5. Documentele prevazute la pct.4 se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.
6. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, daca nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.
7. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.
8. Cu data prevazuta la pct.6 sau 7, dupa caz, se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
9. Dispozitiile pct. 5 si 6 din sectiunea 1 se aplica in mod corespunzator."
7. La Anexa nr.1, capitolul IV "indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA sau anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA" se abroga.
8. Anexa nr.3 se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr.1, care face parte integranta din prezentul ordin.
9. Anexa nr.4 se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr.2, care face parte integranta din prezentul ordin.
10. Anexa nr.5 se abroga.
11. La anexa nr.6 "Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularelor", pct.4 se abroga.
Art.II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art.III - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Emis la Bucuresti, in data de ....................................
P R E S E D I N T E,
SERBAN POP
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Incasari sub estimarile guvernului. Cine e de vina?TVA zahar 2024. Studii de caz practiceRaport Consiliul Fiscal. Cum se prezinta colectarea impozitelor?Actualizarea legislatiei privind TVA la incasare 2014. Legea se modificaRecuperare TVA din EU. Cum se completeaza cererea rectificativa pentru D318Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVASAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaE-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anCum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Controale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Articole similare
Contracte de mandat. MODIFICARE VECTOR FISCAL. Formular 010Documentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 privind modificarea din oficiu a vectorului fiscalFirme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalPerioada fiscala la TVA in 2023 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Ultimele articole
In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVACand intervine exigibilitatea TVA pentru achizitia intracomunitara de bunuri. Material ANAF actualizat in 2023Proiect: ANAF isi coreleaza procedurile cu modificarile din Codul FiscalPerioada fiscala la TVA pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare. Documentar fiscalArticole similare
Proiect nou privind Registrul contribuabililor inactivi sau reactivati. Noile propuneri!Nou proiect de ordin ANAF privind procedura de inregistrare fiscala pentru unii contribuabiliProiect ANAF: Stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA in 2016Formularul 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata. Martie 2016Articole similare
Depune ultimele declaratii pentru luna august!Operatiuni cuprinse in sfera de aplicare a taxei: locul livrarii de bunuriProcedura de INREGISTRARE IN SCOPURI DE TVA pentru anul 2016. Ce etape urmam?Inregistrari contabile si prevederi fiscale cheltuieli cu protocolulRegularizare TVA nededus ca urmare a depasirii plafonului de 220.000 RONUltimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAE-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Reminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"