Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam, in randurile urmatoare, calendarul complet al declaratiilor fiscale care vor trebui depuse la Fisc in luna iunie 2013, pana la termenele-limita prezentate mai jos:
Pana la 7 iunie a.c. inclusiv:
- Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092. Se depune de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in luna mai 2013 si sunt obligate sa-si modifice perioada fiscala devenind platitori de TVA lunar. Reglementare: OPANAF nr. 1.165/2009.
Pana la 10 iunie a.c. inclusiv:
- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152, alin. (6) Cod Fiscal (CF); OMEF nr. 262/2007;
- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane fizice romane, formular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152, alin. (6) CF; OMEF nr. 262/2007;
- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, formular 070. Se depune de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152, alin. (6) CF; OMEF nr. 262/2007;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Examen Consultant Fiscal 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Declaratia de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din CF, formular 096. Se depune de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 cu perioada fiscala luna calendaristica, care solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Reglementare: art. 152, alin. (7) CF; OPANAF nr. 1.768/2012.
Pana la 25 iunie a.c. inclusiv:
- Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. Sedepune de catre persoanele impozabile inregistrate conform art. 153 si care se afla inscrise in "Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare” a caror perioada fiscala este luna si care au depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei in luna mai 2013. Reglementare: OPANAF nr. 1.529/2012;
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunarpentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2013, formular 100. Reglementare: OPANAF nr. 1.950/2012;
- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cu termen lunar pentru obligatiile aferente lunii mai 2013, formular 112. Reglementare: OMFP nr. 1.045/2012;
- Declaratia privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit, formular 221. Se depune de catre: persoanele fizice care realizeaza, pana la data de 25 mai 2013,in mod individual, venituri din Romania, din activitati agricole provenind din: cultivarea produselor agricole vegetale; exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si altele asemenea; cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala si de catre asocierile fara personalitate juridica care realizeaza astfel de venituri. Reglementare: OPANAF nr. 476/2013; Lege nr. 168/2013.
- Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2013, formular 224. Reglementare: OPANAF nr. 52/2012;
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2013, formular 300. Reglementare: art. 156^2 CF; OPANAF nr. 1.790/2012. Atentie! Decontul se depune si de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenta ca platitor de TVA conform art. 152 alin. (7) CF pana la 10 mai 2013;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, formular 301, pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA, conform art. 153^1 CF si care au efectuat: achizitii intracomunitare in luna precedenta, achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125^1 alin. (3), contribuabilii care au efectuat achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA, precum si pentru contribuabilii neinregistrati si care nu au obligatia inregistrarii, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile.Reglementare: art. 156^3 CF; OPANAF nr. 30/2011;
- Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, formular 307. Se depune de catre persoanele impozabile: pentru operatiunile prevazute la art. 128 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind CF; pentru ajustarea TVA de catre locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din CF; pentru ajustarea TVA de catre persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau lit. g) din CF, care nu a efectuat ajustarile de taxa conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din CF in ultimul decont depus inaintea scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA sau care a efectuat ajustari incorecte. Reglementare: art. 156^3 CF; OPANAF nr. 640/2012;
- Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153, alin. (9) lit. a) - e) din CF, formular 311. Se depune de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din CF si care efectueaza in perioada in care nu au cod valid de TVA livrari de bunuri/prestari de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei pe valoarea adaugata. Reglementare: OPANAF nr. 418/2012;
- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare pentru obligatiile de declarare aferente operatiunilor desfasurate in luna mai 2013, formular 390 VIES. Reglementare:art. 156^4 CF; OPANAF nr. 76/2010;
- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394, pentru declararea operatiunilor desfasurate in luna mai 2013 de catre platitorii de TVA cu perioada fiscala lunara. Reglementare: OPANAF nr. 3.596/2011.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine e obligat sa depuna Declaratia 092 in noiembrie? Se apropie termenul-limita!Contributii sociale pentru membrii consiliului de administratie. Raportam in Declaratia 112?Cum procedam la certificarea platii accizelor in cazul vehiculelor achizitionate intracomunitar?Noutati privind impozitarea veniturilor obtinute din activitati agricole in baza normelor de venitImpozitul pe venit din activitati agricole se declara la 25 octombrieUltimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
ANAF: Din 1 IUNIE 2013 se lanseaza Posta electronica securizataNoutati fiscale: Depunerea formularului 013 si a formularului 101Noutati privind impozitarea veniturilor obtinute din activitati agricole in baza normelor de venitCum declaram dividendele datorate de societatile nationale si societatile comerciale?Valoarea unei reduceri comerciale ulterioare prin credit-note. Cum declaram in decont?Ultimele articole
Beneficiarii schemei de ajutor de stat HoReCa au la dispozitie 3 zile sa verifice aplicatia STS si sa raspunda la clarificariSchema de ajutor de stat pentru HoReCa a fost modificata! Din grant beneficiarii pot achita obligatii fiscale si alte creante bugetareProcedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021OFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaProcedura amiabila pentru evitarea/eliminarea dublei impuneri. MFP modifica legea 207/2015, privind Codul de procedura fiscala. (proiect de ordonanta)Articole similare
Formularul 200 se depune pana la 25 mai 2015. Ce procedura trebuie sa urmati?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 20 august 2024Servicii la distanta, disponibile prin ANAF. Ce optiuni aveti in calitate de contribuabili?Ce declaratii fiscale au termen in luna august 2015?Declaratia 112 trebuie depusa numai onlineUltimele articole
DEPUNERE DECLARATII. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394Platitor de TVA. Termen limita pentru Declaratia privind schimbarea perioadei fiscale in MAI 2025DEPUNERE DECLARATII. 3 obligatii fiscale cu termen limita pe 30 aprilie 2025DEPUNERE DECLARATII. Pana pe 31 martie 2025 trebuie depusa D700DEPUNERE DECLARATII ANAF. Pana cand depui D300 si cum se corecteaza erorile materiale din formularArticole similare
Declaratii fiscale cu termen limita de depunere la 25 noiembrieAchizitie obiect de inventar. Care este tratamentul fiscal si contabil?Corectarea erorilor materiale din decontul de TVACe OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Lista ANAF: Declaratiile care se depun la 27 februarie 2017Ultimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Ajustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalRambursare TVA? Ce trebuie sa stiti daca ANAF nu accepta cererile de corectie TVAErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Articole similare
Intelesul expresiei - inlocuieste factura initialaDupa inregistrarea in scopuri de TVA in regim normal, persoana fizica este OBLIGATA sa depuna D394 sau D390 VIESIncasari si plati pe baza unui bilet la ordin. Cum deducem TVA-ul?Se aplica TVA la taxa de 80 lei/tona- fond de mediu conform Ordonantei 31/2013?Noi informatii obligatorii in formularul 300. Decontul de TVAUltimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteScutirea de TVA pentru LIVRARIle intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorCertificatul de scutire TVA: reguli introduse prin Legea nr. 170/2026
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



