Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Ce prevederi noi aduce ANAF la dosarul fiscal?

de InfoTva.ro la 20 Mar. 2013 Exclusiv
Tags: formulare impozite, acces la dosarul fiscal, obligatii de plata, situatie sintetica, vector fiscal

Va oferim mai jos informatii suplimentare referitoare la accesul informatiilor cuprinse in dosarul fiscal. Astfel, potrivit prevederilor art. 110^1 alin. (2) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilii au acces la informatiile din evidenta creantelor fiscale potrivit procedurii aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare fiscala.



In acest sens, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare fiscala nr.230/2013, publicat in M.O. nr. 126/07.03.2013 s-a aprobat Procedura de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare fiscala, in spatiul privat al contribuabilului.

In vederea asigurarii transparentei datelor cuprinse in fisa pe platitor, a reducerii contactului direct dintre contribuabili si organul fiscal, precum si a simplificarii accesului la o informatie rapida si exacta, informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare fiscala.

Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, pe portalul A.N.A.F. s-a instalat aplicatia de inregistrare utilizatori in vederea accesarii serviciului "Acces controlat la dosarul fiscal"; formularul pentru inregistrare, 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat", rezulta in urma completarii informatiilor cerute de aplicatie pe acelasi principiu ca si la inregistrarea utilizatorilor care depun declaratii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Aplicatia de inregistrare se gaseste la aceasta adresa, iar instructiunile se regasesc la adresa de AICI.

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii


Dupa listare, formularul 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat", se depune de titularul certificatului calificat la organul fiscal competent, insotit de:

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie
- documentul, in original si in copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului/documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a utiliza serviciul de acces controlat la dosarul fiscal al contribuabilului (in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat).

Modul de accesare a aplicatiei "Dosar fiscal":
* afisare meniu principal care contine 4 submeniuri de lucru, astfel :
a) submeniul DATE IDENTIFICARE
b) submeniul VECTOR FISCAL
c) submeniuri pentru fiecare declaratie
d) submeniul SITUATIE SINTETICA.

* afisare lista care cuprinde codurile de identificare fiscala asociate certificatului digital cu care s-a realizat autentificarea, iar contribuabilul selecteaza codul de identificare fiscala pentru care doreste afisarea informatiilor;
* se lanseaza actiunea de cautare a datelor pentru codul de identificare fiscala furnizat.

In submeniul DATE IDENTIFICARE se prezinta principalele date de identificare ale contribuabilului, sub forma de sectiuni :
- date comune: cod de identificare fiscala, denumire contribuabil, domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili din care face parte, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, data atribuirii codului de identificare fiscala, starea acestuia in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de TVA, tipul sediului;
- date specifice caracteristice tipului de contribuabil selectat: persoana juridica, persoana fizica autorizata, institutie publica, persoana juridica nerezidenta.

In submeniul VECTOR FISCAL se prezinta informatii legate de vectorul fiscal pentru fiecare impozit/taxa/contributie, datele de inceput si sfarsit (daca este cazul), peridiocitatea declararii acestora.

In submeniuri pentru fiecare declaratie se prezinta informatii cu privire la declaratiile depuse, grupate dupa tipul declaratiei pe ani/pe luni de raportare.

In submeniul SITUATIE SINTETICA se prezinta informatii cu privire la obligatiile fiscale datorate (titlu de creanta, tipul de impozit/taxa/contributie, scadenta soldului obligatiei de plata neachitate, categoria de suma, termen de plata, soldul debitor al obligatiei de plata ramasa neachitata din titlul de creanta), stingerea obligatiilor de plata.

Dupa luarea la cunostinta de catre contribuabili a informatiilor cuprinse in submeniul SITUATIE SINTETICA acestea pot fi utilizate in vederea corelarii evidentei fiscale cu evidenta contabila a contribuabilului.

Revocarea dreptului de utilizare a serviciului "Acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal" existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare fiscala, se solicita de titularul certificatului calificat, prin completarea si transmiterea formularului 153 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal" cu respectarea prevederilor O.M.E.F. nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: DGFP Arges



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Ce prevederi noi aduce ANAF la dosarul fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016