Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom stabili mai jos cum se corecteaza Declaratia 390 in cazul in care o factura proforma emisa in 28.10.13 pentru achizitii marfuri din UE si platita in aceeasi zi s-a inregistrat in contabilitate la achizitii UE, in declaratia 390 si in decontul de TVA.
Se mentioneaza ca marfa a ajuns cu factura finala din UE in noiembrie.
Referitor la declaratia cod 390 VIES, se procedeaza dupa cum urmeaza:
- se depune o declaratie rectificativa pentru luna octombrie 2013 in care se inscrie, cu semnul minus, valoarea achizitiei intracomunitare de bunuri raportate initial pe baza facturii proforma, la cursul valutar din data inregistrarii operatiunii in evidenta contabila prin formula contabila 327 "Marfuri in curs de aprovizionare" = 401 "Furnizori" urmata de aplicarea regimului de taxare inversa 4426 = 4427.
- se depune declaratia pentru luna noiembrie 2013 in care se inscrie, in negru, valoarea achizitiei efectuate conform facturii comerciale primite de la furnizor. Valoarea in lei a A.I.C. se determina prin utilizarea cursului valutar al B.N.R. in vigoare la data emiterii facturii de catre furnizor.
Referitor la decontul de TVA cod 300, spre deosebire de declaratia cod 390 VIES prin care informatiile raportate initial pot fi corectate prin depunerea unei declaratii rectificative, valoarea operatiunilor raportate initial in baza facturii proforma prin decontul TVA aferent lunii octombrie 2013 se raporteaza, cu semnul minus, prin decontul de TVA cod 300 aferent lunii noiembrie 2013 la randul 6 si la randul 19 "Regularizari privind achizitiile intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa)".
Valoarea achizitiei efectuate conform facturii comerciale primite de la furnizor, determinata in lei prin utilizarea cursului valutar al B.N.R. in vigoare la data emiterii facturii de catre furnizor, se raporteaza prin decontul de TVA cod 300 aferent lunii noiembrie 2013 la randul 5 si 18, cu report, daca este cazul, la randul 5.1 si 18.1.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Operatiunile raportate prin decontul de TVA trebuie evidentiate, corespunzator in evidenta fiscala organizata pe baza jurnalelor de TVA si inregistrate in evidenta contabila, in baza documentelor justificative (factura comerciala, extrasul de cont, nota de intrare - receptie etc.).
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzarea terenurilor construibile catre persoane afiliate la valoarea contabilaImpozit pe profit de recuperat. Compensare si tratament fiscalInregistrare inactivitate temporala. Norme aprobare regim de declarare derogatoriuSchimbarea perioadei fiscale. Formularul 092 se depune pana la 13 maiSe apropie termenul-limita pentru Declaratia 092Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Raportare TVA si decont 300. Cum procedam cu facturile primite cu intarziere?TVA reesalonat la plata. Se inregistreaza in DECONT TVA?Ajustare TVA stocuri la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Cum procedam?Operatiuni cu TVA la incasare. Cum corectam decontul de TVA?Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVAUltimele articole
DECONT TVA 2026 (Formularul 300): studii de caz si situatii practice de completare dupa modificarile OPANAF 174/2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concretE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemArticole similare
Schimbare perioada fiscala TVA. Solutii pentru achizitii intracomunitareSunt achizitii intracomunitare sau nu?Deductibilitate TVA ACHIZTIE INTRACOMUNITARA de autoArticole similare
Avansuri intracomunitare facturate. Ce declaram in D 390?Declarare factura avans. Cum intocmim DECLARATIA 390?Regim TVA operatiune tripartita. DECLARATIA 390Achizitii intracomunitare mostre. Cum facem inregistrarea facturii?Factura avans achizitii intracomunitare. Se declara sau nu aceste operatiuni in D300 si D390Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAScutirea de TVA pentru livrarile intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorDECLARATIA 390 si achizitiile intracomunitare. Cum sa rectificati o eroare contabila in 2026DECLARATIA 390: ce stat membru declari si de ce conteaza codul de TVA de pe facturaAchizitii intracomunitare. Data inregistrarii facturii in contabilitate, pentru corelatie D390 cu e-TransportArticole similare
Achizitie bunuri in cadrul unei operatiuni triunghiulare. Ce tratament fiscal se aplica?Materiale constructii. TVA-ul aferent...Codul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul XIV - Dispozitii comuneBeneficiar al serviciilor intracomunitare neinregistrat in ROI. Cum inregistram, declaram si aplicam taxarea inversa?Plata avans marfa pentru o achizitie intracomunitara nefinalizata. Ce obligatii declarative avem?Ultimele articole
TVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectVanzarea lingourilor de aur de investitii in UE si non UE: regimul fiscal aplicabilTransport marfa. Regim TVA servicii de transport in cazul furnizorilor din afara UERegistru TVA si D700. Cum sa procedeze firmele care vor sa se reinregistreze in scop de TVAe-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelor
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



