Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Raportarea achizitiilor intracomunitare. Cum procedam privind TVA-ul?

de InfoTva.ro la 29 Oct. 2013 Exclusiv
Tags: tva, raportarea achizitiilor, achizitii intracomunitare, opanaf 3162/2011, intrastat, declaratia 390

Analizam mai jos situatia in care o societate efectueaza prima achizitie intracomunitara in luna octombrie 2013. Societatea e inregistrata in Registrul Operatorilor Intracomunitari, facand parte din categoria marilor contribuabili si transmitand declaratiile online catre ANAF. Vom stabili, prin randurile urmatoare, ce alte declaratii sau documente, in afara de Declaratia 390, va trebui sa mai depuna societatea.


Trebuie stiut ca daca perioada fiscala este luna calendaristica pentru TVA, nu mai aveti obligatia depunerii formularului 092 ca urmare a faptului a efectuati o achizitie intracomunitara de bunuri.
 
In decontul de TVA veti raporta operatiunea la rd. 5 si rd. 5.1 respectiv 18 si 18.1. dac este vorba despre o achzitie intracomunitara de bunuri.

In declaratia recapitulativa (390 VIES),  trebuie sa declarati achizitia intracomunitara de bunuri  cu cod A, completand codul de TVA al furnizorului intracomunitar. Declaratia se depune la organele fiscale pana in a 25-a zi a lunii urmatoare celei in care se incheie perioada de raportare in care s-au realizat achzitiile, conform OPANAF 3162/2011;
 
Pentru introducerile (achizitiile) intracomunitare de bunuri pragul valoric pentru anul 2013 este de 500.000 lei, deci atunci cand veti atinge acest plafon veti avea obligatia depunerii declaratiei INTRASTAT.
 

Pentru achzitiile intracomunitare de servicii veti raporta factura respectiva in decontul de TVA la rd 7,7.1 si 20, 20.1. iar in Declaratia 390, aceasta este o operatiune cu cod S - (achizitie intracomunitara de servicii).
Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii


Pentru achiziile intracomunitare de servicii nu aveti obligatia raportarii prin declaratia INTRASTAT.


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Raportarea achizitiilor intracomunitare. Cum procedam privind TVA-ul?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016