Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru achizitia unui serviciu de la un partener stabilit pe teritoriul unui stat membru nu este obligatorie verificarea validitatii codului de TVA al partenerului deoarece responsabilitatea aplicarii tratamentui fiscal de neimpozitare a serviciului revine societatii din Anglia care a emis factura.
In acest caz, daca, prin natura sa, serviciul nu se incadreaza in categoria exceptiilor, prevazute la art. 133 alin. (4)-(7) din Codul fiscal , operatiunea trebuie considerata de catre firma din Romania o achizitie intracomunitara de servicii in baza prevederilor art. 133 alin. (2). Pentru acest serviciul, locul prestarii se considera a fi in Romania, la locul unde serviciul respectiv este consumat.In cazul serviciilor care se incadreza pe una din exceptiile prevazute la art. 133 alin. (4) - (7) din Codul fiscal , intotdeauna exceptia prevaleaza nefiind aplicabile regulile generale de stabilire a locului prestarii. Aceste servicii nu se numesc prestari intracomunitare, respectiv achizitii intracomunitare de servicii si nu se declara si nu se depune declaratia recapitulativa (390).
In cazul in care este vorba desore o achizitie de servicii intracomunitara potrivit art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, serviciile respective trebuie supuse regimului de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427.
Aceasta inregistrare contabila trebuie reflectata si in evidenta fiscala a beneficiarului din Romania, constand in:
- jurnalul pentru vanzari corespunzator rulajului creditor al contului 4427;
- jurnalul pentru cumparari corespunzator rulajului debitor al contului 4426.
In cazul unei achzizitii intracomunitare, societatea din Romania este obligate sa se inregistreze in Registrul operatorilor intracomunitari potrivit art. 158^2 din Codul fiscal , inante de efectuarea achzitiei de servicii respective.
Procedura de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari este prevazuta in OANAF 2101/2010. Inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari se face in baza formularului denumit "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", cod 095 insotita de cazierul judiciar administratorului societatii.
In cazul in care serviciul respective este o achzitie intracomunitara, valoarea serviciului trebuie raportata fiscal prin:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Cartea verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- decontul de TVA cod 300 la urmatoarele randuri:
- la randul 7 denumit "Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6, si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa), " cu reportarea sumei la:
- randul 7.1 denumit "Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)" ;
- randul 7.1.1. daca prestatorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc prestarea intracomunitara. Desi nu codul furnizorului nu este valid in perioada de raportare, este recomandabil sa completati acest rand pentru a asigura concordanta cu suma raportata prin declaratia cod 390.
Suma TVA se preia din rulajul creditor al contului 4427;
- randul 19 cu preluarea sumei la:
- randul 19.1;
- randul 19.1.1 .
Suma TVA se preia din rulajul debitor al contului 4426.
- prin declaratia 390. Raportarea se efectueaza cu simbolul S chiar daca nu este valid codul de inregistrare in scopuri de TVA al prestatorului. Acest fapt este posibil si reglementat prin OANAF 76/2010 publicat in M.Of. nr. 67 din 29 ianuarie 2010. Prin acest ordin se reglementeaza faptul ca pentru raportarea achizitiilor intracomunitare de servicii se completeaza:
- fie codul de identificare in scopuri de TVA din alt stat membru atribuit prestatorului;
- fie doar codul statului membru in care este stabilit prestatorul serviciilor, in cazul in care prestatorul nu este identificat in scopuri de TVA, dar exista indicii suficiente pentru a considera ca este o persoana impozabila.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PRESTARI SERVICII intracomunitare. Completare Declaratia 300 si Declaratia 390Taxarea serviciilor efectuate asupra bunurilor imobileRambursarea TVA din UE prin formularul 318. Cum va proceda o societate neinregistrata in scop normal de TVA?PRESTARI SERVICII intracomunitare. Termene limita pentru facturare, obligatii fiscale si contabileVeniturile din serviciile de transport prestate. Inregistrarea facturii si norme actualeUltimele articole
Impozit pe venituri din alte surse. Cota aplicabila + conditii de incadrarePlatitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAPRESTARI SERVICII. Obligatii TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UENeplatitor de TVA. Cand si cum devine platitor de TVA daca depaseste plafonulControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Imprumut acordat de societatea in alt stat membru UE. Care e monografia contabila?Cota TVA pentru o factura “Reverse Charge”Vanzare parti sociale. Cum procedam cu impozitul pe veniturile microintreprinderilor?Dare in plata activ si cesiune creanta. Cum tratam veniturile la calculul impozitului pe profit?Contract de factoring. Care sunt inregistrarile contabile?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaStudiu de caz - Vanzare cu puncte de fidelizare: tratament TVA, INREGISTRARI CONTABILEMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorArticole similare
Servicii inchiriere mijloc de transport. Ce tratament fiscal se aplica prestarii intracomunitare de servicii?Studiu de caz: Asociatie non-profit, operatii economice din sfera de aplicare a TVA si obligatia inregistrarii in scopuri de TVAComision din vanzari incasat prin transfer bancar. Ce obligatii apar?Deducere TVA. Cum procedam la vanzarea catre persoane fizice?ANAF: Noutati privind DECLARATIA 390Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAScutirea de TVA pentru livrarile intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorDECLARATIA 390 si achizitiile intracomunitare. Cum sa rectificati o eroare contabila in 2026DECLARATIA 390: ce stat membru declari si de ce conteaza codul de TVA de pe facturaAchizitii intracomunitare. Data inregistrarii facturii in contabilitate, pentru corelatie D390 cu e-TransportArticole similare
Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum procedam in ce priveste TVA si Declaratia 390?Noutati cu privire la decontul de TVADECONT TVA completat si transmis eronat. Cum se poate corecta procedura?Studiu de caz: Stornarea facturilor si anularea dreptului de deducere TVACompletare DECONT TVAUltimele articole
DECONT TVA 2026 (Formularul 300): studii de caz si situatii practice de completare dupa modificarile OPANAF 174/2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concretE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistem
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



