Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Decontarea cheltuielilor cu utilitatile pentru sediu fiscal inchirat de la o persoana fizica

de InfoTva.ro la 17 Ian. 2012 Exclusiv
Tags: tva, inregistrari contabile, decontare cheltuieli

Intrebare: O microintreprindere are contract de chirie pentru sediul fiscal cu o persoana fizica. Poate deduce cheltuielile cu utilitatile (electricitate, intretinere bloc) daca acestea sunt facturate pe persoana fizica (proprietar) fara a deduce TVA? Ce documente justificative sunt necesare si pe ce cont de cheltuieli se inregistreaza?


Raspuns:

Conform art. 21 alin. (3) lit. m) din Legea 571/2003  privind Codul fiscal, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, sunt deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop.

Punctul 37 din normele metodologice date in aplicarea acestui articol stabileste ca, in cazul in care sediul unui contribuabil se afla in locuinta proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti, si suprafata totala a locuintei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele incheiate cu furnizorii de utilitati si alte documente.

Asadar, cheltuielile cu utilitatile aferente sediului fiscal al societatii,  situat in spatiul proprietate a unei persoane fizice sunt deductibile daca in contractul de inchiriere este prevazut ca aceste cheltuieli sunt in sarcina societatii.

Pentru decontarea acestor cheltuieli se va intocmi un Decont de cheltuieli la care se vor anexa facturile emise de furnizorii de utilitati. Pentru plata sumelor catre proprietarul persoana fizica se va intocmi Dispozitie de plata catre casierie. De asemenea pentru decontarea facturilor pe numele proprietarului persoana fizica se intocmeste Decont de cheltuieli.
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii


Daca spatiul respectiv este pus la dispozitia societatii in totalitate este recomandat ca aceasta sa incheie contracte in numele sau cu furnizorii de utilitati (ENEL, etc).
In contabilitate cheltuielile cu utilitatile de inregistreaza pe destinatii, respectiv :
605 "Cheltuieli cu energia si apa"  = 401 "Furinizori" / 462"Creditori diversi"
611 "Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile" = 462"Creditori diversi"


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Decontarea cheltuielilor cu utilitatile pentru sediu fiscal inchirat de la o persoana fizica":
Rating:

Nota: 4.18 din 5 din 11 voturi




Comentarii 2 comentarii

ALINA 2014-01-28 12:48:48

BUNA ZIUA,

Sunt persoana fizica nu PFA SI AM INCHIRIAT O CLADIRE LA MAI MULTE PERSOANE JURIDICE.
PLATESC 16% IMPOZIT PE VENIT DIN CARE AM DREPTUL SA DEDUC 25 %, INTREBAREA MEA ESTE DACA ANGAJEZ O PERSOANA CU CONTRACT DE MUNCA POT SA DEDUC SI CHELTUIALA CU SALARIU ?

VA MULTUMESC!

lazar rodica 2012-11-21 14:06:59

Buna ziua, cheltuielile cu utilitatile se deduc si in cazul unui contract de comodat, chiar daca in contract nu s-a mentionat acest lucru? Sotul meu are un PFA cu sediul in casa in care locuim, dar cand am semnat contractul nu am mentionat nimic de cheltuieli. Nici suprafata pusa la dispozitia pfa-ului nu am mentionat-o reiese ca toata locuinta este la dispozitia societatii. Cum pot modifica contractul si unde anume trebuie depus? Multumesc.

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016