Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O societate plateste in avans in luna martie 2012 in euro pentru o achizitie care urmeaza sa aiba loc in aprilie 2012. Vom vedea, in cele ce urmeaza, daca avansul platit se declara in D390 pentru luna martie sau daca se declara in momentul in care va fi intocmita factura de bunuri in aprilie.
Raspuns:
Faptul generator pentru o achizitie intracomunitara de bunuri este data platii unui avans inainte de data livrarii acelor bunuri. In astfel de situatii, pentru avansul achitat, obligat la plata TVA este beneficiarul, deci firma dvs.
In cazul in care beneficiarul este inregistrat in scopuri de TVA si aplica regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 "TVA deductibila” = 4427 "TVA colectata”, pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei " trebuie sa detina o factura care cuprinde cel putin informatiile prevazute la art. 155 din Codul fiscal sau o autofactura emisa in conformitate cu prevederile art. 155^1 alin. (1) sau (2) din Codul fiscal .” obligatie care este reglementata prin articolul 146 alineatul (6) care se refera la conditiile de exercitare a dreptului de deducere.
Referitor la declaratia recapitulativa cod 390, la simbolul (A) alocat achizitiilor intracomunitare de bunuri se prevede "Se inscrie suma totala a achizitiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care persoana impozabila care depune declaratia este obligata la plata taxei conform art. 151 din Codul fiscal , si pentru care exigibilitatea taxei intervine in luna calendaristica respectiva, inclusiv sumele din facturile primite pentru plati de avansuri pentru achizitii intracomunitare de bunuri”.
Prin intrebarea formulata nu ati precizat daca pentru avansul platit in luna martie 2012 ati primit factura comerciala emise de catre furnizor in luna martie 2012. Daca in luna martie 2012 nu ati primit o factura pentru avansul achitat, dar ati emis o autofactura pana la data de 15 aprilie 2012, la primirea facturi comerciale in luna aprilie pentru livrarea bunurilor, trebuie sa stornati autofactura emisa pentru a inregistra achizitia intracomunitara a bunului in luna aprilie 2012.
Pentru stornare se utilizeaza acelasi curs valutar aplicat pentru intocmirea autofacturii in negru pentru luna martie 2012.
In situatia prezentata de dvs., va trebui sa depuneti o Declaratie 390 pentru avansul achitat, in baza autofacturii emise, pana la data de 25 aprilie 2012, iar pentru lunaaprilie 2012, cand are loc achizitia intracomunitara a bunurilor, trebuie sa urmariti parcurgerea urmatorilor pasi:
1. sa stornati autofactura emisa in luna martie 2012, fapt permis prin articolul 159 alineatul 1 litera a).
2. sa stornati taxarea inversa prin formula 4426 = 4427;
3. sa evidentiati operatiunea in jurnalele de TVA;
4. sa declarati stornarea prin decontul de TVA cod 300 completat si depus pentru luna aprilie 2012 la urmatoarele randuri:
i. randul 6 denumit "Regularizari privind achizitiile intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa)”, corespunzator rulajului creditor al contului 4427 si
ii. randul 19 denumit "Regularizari privind achizitiile intracomunitare de bunuri pentru care cumparatorul este obligat la plata TVA (taxare inversa)” corespunzator rulajului debitor al contului 4426, cu semnul minus, in decontul de TVA completat si depus pentru luna aprilie 2012.
5. sa completati si sa depuneti o declaratie rectificativa cod 390 aferenta lunii martie 2012 pentru suma stornata in aprilie2012;
6. sa efectuati receptia bunurilor in baza facturii primite de la furnizori, la cursul valutar din data facturii emise de furnizorul utilajului 2012;
7. sa aplicati regimul de taxare inversa 4426 = 4427 la o baza de impozitare in lei, calculata prin aplicarea cursului valutar la valoarea facturata prin utilizarea cursului valutar in vigoare la data facturii emise;
8. sa evidentiati achizitia intracomunitara de bunuri in jurnalele de TVA;
9. sa declarati operatiunea de achizitie intracomunitara prin decontul de TVA cod 300 completat si depus pentru luna aprilie 2012 la randul 5 si 18 ;
10. sa raportati achizitia intracomunitara in declaratie cod 390 aferenta lunii aprilie 2012, la valoarea facturii emise de furnizor, corespunzator raportarii de la randul 5 si 18 din decontul de TVA, fara sa mai tineti cont de faptul ca s-a achitat un avans total sau partial, raportat cu semnul minus la regularizari prin randul 6 si 19;
In situatia in care in luna martie 2012 ati primit din partea furnizorului o factura de avans partial, aveti obligatia sa o raportati in Declaratia 390 aferenta luni martie, pana la data de 25 aprilie 2012, iar in luna aprilie 2012 cand primiti factura comerciala pentru valoarea integrala a bunurilor, diminuata cu valoarea avansului achitat in martie 2012, raportati prin decontul de TVA cod 300 depus pentru luna aprilie (25 mai), la randul 5 si 18, inclusiv prin declaratia cod 390 aferenta lunii aprilie (termen 25 mai) doar diferenta facturata de catre furnizor.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Tratamentul TVA cand declaram un avans pentru o achizitie intracomunitara":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
REGIM TVA la export. Intocmirea facturilor in cazul a trei societatiTratament fiscal aferent unor lucrari de constructii-montajOperatiuni legate de exportul de bunuri. REGIM TVAReduceri comerciale si financiare primite de la furnizor. Ce REGIM TVA se aplica si cum vom completa factura corect?Reduceri comerciale acordate. Cum emitem facturile in 2017 dupa schimbarea cotei de TVA?Ultimele articole
Refacturare teste Covid-19 pentru salariati. Care este regimul TVA?Declaratia 394. REGIM TVA si tranzactii intre persoane juridice afiliateRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazLivrare produse neconforme care au generat refuzul clientului. REGIM TVAVanzare imobil catre asociati. Intocmire facturi. REGIM TVA
Mai multe articole despre regim TVA
Articole similare
Monografie contabila achizitie marfaOperatiuni intracomunitare si marfa care nu iese din Romania. Cum tratam TVA-ul?Corectare eventualele erori din Declaratia recapitulativa 390 VIES. Sfatul specialistului!Faceti achizitii de servicii din afara UE? Iata care sunt implicatiile de TVA!Nontransferuri. Bunuri date in comodat. Ce regim TVA se aplica?Ultimele articole
Formularul 394. Ce casute se bifeaza daca tranzactiile cu persoanele afiliate au fost declarate in D390 recapitulativa?Cod de TVA utilizat pentru facturare in DECLARATIA 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazImport bunuri prin curier. ONG neplatitor de TVA. Obligatii declarativeSocietate neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si livrari intracomunitare. Obligatii TVACorectare valoare achizitie intracomunitara de bunuri din an precedent
Mai multe articole despre Declaratia 390
Articole similare
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50 din 2010 privind contractele de credit pentru consumatoriTVA-ul la paine risca sa fie din nou majorat la 24 la suta!Reciclarea fictiva a deseurilor a produs un prejudiciu de peste 56 milioane euroAnulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale apar?Opinia specialistului: UE permite plata TVA doar la incasarea facturii!Ultimele articole
Noi reglementari privind acordarea biletelor de tratament balnear pentru anul 2021 prin Casa de Pensii (Proiect Hotarare MMPS)Taxe si impozite MINIME! Solutiile sunt disponibile pe un stick de memorieTOT ce trebuie sa stii despre PFA/II/IF in 2021. Taxe, impozite, deduceriMONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)Tabel nominal pentru acordarea sumelor prevazute de Art III din OUG nr. 92/2020 (decontarea a 50% din salariu, dar nu mai mult de 2.500 lei)
Mai multe articole despre TVA
Articole similare
Livrari intracomunitare. Emitem factura cu sau fara TVA?Achizitii intracomunitare de bunuri cu reducere comerciala la livrare. Cum facem ajustarea de TVA?Deducere TVA pentru ACHIZITIE INTRACOMUNITARA de marfuriServicii pentru client din Italia. Locul prestariiVineri, 6 septembrie a.c. inclusiv, termen pentru Declaratia 092Ultimele articole
ANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Modificarea perioadei fiscale TVA, de la luna la trimestru. ProceduriImplicatii vamale, fiscale si declarative in cazul importului intr-un stat UE. Achizitie in RomaniaLivrare intracomunitara de bunuri. Documente justificative pentru scutirea de TVA
Mai multe articole despre achizitie intracomunitara

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"