Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul in care o companie romaneasca platitoare de TVA isi vinde afacerea de creare si administrare website-uri catre alta companie romaneasca neplatitoare de TVA, tranzactia este impozabila, din punct de vedere al impozitului pe profit si din punct de vedere al TVA? Societatea care vinde afacerea nu cedeaza parti sociale sau know-how, dar cedeaza clientii companiei. Ambele companii sunt platitoare de impozit pe profit.
Specialistii Portal Codul Fiscal arata ca, din punct de vedere al TVA, tranzactiile cu parti sociale in societati comerciale sunt scutite de taxa, potrivit art. 292 alin. (2) lit. a) punctul 5 din Codul fiscal.
Portofoliul de client nu reprezinta o imobilizare financiara. Portofoliul de clienti nu este inregistrat in activele societatii.
Potrivit art. 271 alin. (1) din Codul fiscal, se considera prestare de servicii orice operatiune care nu constituie livrare de bunuri, asa cum este definita la art. 270 din Codul fiscal.
Prestarile de servicii prevazute la art. 271 din Codul fiscal cuprind orice operatiuni care nu sunt considerate livrari de bunuri conform art. 270 din Codul fiscal, inclusiv vanzarea de active imobilizate necorporale, conform punctului 8 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
Prin urmare, vanzarea unui portofoliu de clienti reprezinta o operatiune in sfera TVA pentru care veti emite factura si veti colecta TVA.
Si din punct de vedere contabil,conform punctului 446 alin. (1) din OMFP 1802/2014, veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri.
Astfel, vanzarea unui portofoliu de clienti este o prestare de servicii, iar veniturile obtinute din aceasta vanzare sunt venituri din prestari servicii, pentru care aveti obligatia emiterii facturii conform art. 319 alin. (6) lit. a) din Codul fiscal.
Facturile emise pentru vanzarea portofoliului de clienti se inregistreaza:
Calendarul contabilului vesel 2026
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
4111 = %
704/708
4427
Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveANAF MODIFICA Ordinul nr. 147/2020 privind depunerea Formularului 230 (proiect de Ordin)Se prelungeste scutirea de IMPOZIT PE PROFITul reinvestitFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateMicrointreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieUltimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Bon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Majorare TVA in HoReCa: Ce cote TVA se aplica de la 1 august 2025ANAF atentioneaza! Contribuabilii sa NU deschida mesajele false trimise in numele institutieiProtocol in 2013: Ce tratament fiscal aplicam pentru TVA si impozitul pe profitRegimul fiscal al livrarilor intracomunitare sub conditia EXWUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVA
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



