Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Declaratia 390: factura de transport de la furnizor strain, cod invalid de TVA

de InfoTva.ro la 25 Ian. 2012 Exclusiv
Tags: taxare inversa, declaratia 390, oanaf 76/2010

Intrebare: O societate comerciala din Romania, platitoare de TVA, primeste de la o societate cu sediul in Spania (cod TVA invalid in Spania) o factura de prestarii de servicii ( transport - au efectuat transport de marfuri din Romania in Spania). Cum se trateaza din punct de vedere al TVA-ului tinand cont ca societatea din Spania nu are cod valid de TVA? Acest serviciu trebuie declarat in Declaratia 390?




Raspuns:

Pentru achizitia unui serviciu de la un partener stabilit pe teritoriul unui stat membru nu este obligatorie verificarea validitatii codului de TVA al partenerului deoarece responsabilitatea aplicarii tratamentui fiscal de neimpozitare a serviciului revine firmei din Spania care a emis factura. in acest caz daca, prin natura sa, serviciul nu se incadreaza in categoria exceptiilor, operatiunea trebuie considerata de catre firma din Romania o achizitie intracomunitara de servicii in baza prevederilor art. 133 alin. 2. Pentru acest serviciul, locul prestarii se considera a fi in Romania, la locul unde serviciul respectiv este consumat. Din acest motiv, serviciul trebuie supus regimului de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427.
 
Aceasta inregistrare contabila trebuie reflectata si in evidenta fiscala a beneficiarului din Romania, constand in:

- jurnalul pentru vanzari corespunzator rulajului creditor al contului 4427;
- jurnalul pentru cumparari corespunzator rulajului debitor al contului 4426.
Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii


 
 Astfel, valoarea serviciului trebuie raportata fiscal prin:
- decontul de TVA cod 300 la urmatoarele randuri:
- la randul 7 denumit "Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6, si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa), " cu reportarea sumei la:
- randul 7.1 denumit "Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)" ;
- randul 7.1.1. daca prestatorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care a avut loc prestarea intracomunitara. Desi nu codul furnizorului nu este valid in perioada de raportare, este recomandabil sa completati acest rand pentru a asigura concordanta cu suma raportata prin declaratia cod 390.
 Suma TVA se preia din rulajul creditor al contului 4427;
- randul 19 cu preluarea sumei la:
- randul 19.1;
- randul 19.1.1 .
 Suma TVA se preia din rulajul debitor al contului 4426.
 
- prin declaratia recapitulativa cod 390. Raportarea se efectueaza cu simbolul S chiar daca nu este valid codul de inregistrare in scopuri de TVA al prestatorului. Acest fapt este posibil si reglementat prin OANAF 76/2010 publicat in M.Of. nr. 67 din 29 ianuarie 2010. Prin acest ordin se reglementeaza faptul ca pentru raportarea achizitiilor intracomunitare de servicii se completeaza:
- fie codul de identificare in scopuri de TVA din alt stat membru atribuit prestatorului;
- fie doar codul statului membru in care este stabilit prestatorul serviciilor, in cazul in care prestatorul nu este identificat in scopuri de TVA, dar exista indicii suficiente pentru a considera ca este o persoana impozabila.
 
O persoana impozabila din Romania este obligata sa verifice valabilitatea codului de TVA doar in situatia in care:

- efectueaza o livrare intracomunitara de bunuri care se incadreaza in categoria operatiunilor scutite de TVA cu drept de deducere TVA reglementata prin art. 143 alin. (2) lit. a);
- presteaza un serviciu intracomunitar care se incadreaza in categoria operatiunilor neimpozabile reglementate prin art. 133 alin. (2).
Astfel, in lipsa unui cod valid, fiecare din cele doua operatiuni enumerate, trebuie taxata prin colectarea TVA de catre furnizorul sau prestatorul stabilit pe teritoriul Romaniei.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Declaratia 390: factura de transport de la furnizor strain, cod invalid de TVA":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016