keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Restituire avans pentru livrari intracomunitare. Declaratia 390. Decont TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 24 Nov. 2010
Tags: tva, declaratia 390, taxe

Autor: Georgeta Serban Matei, valabil la 24-Nov-2010Intrebare: Am incasat in luna iulie 2010 de la un client, un avans pentru o livrare intracomunitara in suma de 2000 euro. Pentru aceasta incasare ...

Autor: Georgeta Serban Matei, valabil la 24-Nov-2010

Intrebare:

Am incasat in luna iulie 2010 de la un client, un avans pentru o livrare intracomunitara in suma de 2000 euro. Pentru aceasta incasare eu am emis o factura de avans pe care am inregistrat-o in decontul de TVA, respectiv in declaratia 390 la rubrica livrari intracomunitare. Ulterior in luna septembrie in urma unor neintelegeri, clientul a solicitat restituirea avansului platit si livrarea marfii nu a mai avut loc. Cum procedez cu declaratia 390 care a fost depusa si cu decontul de TVA intrucat eu nu am efectuat nicio livrare intracomunitara si am restituit banii?

Raspuns:

Avand in vedere faptul ca livrarea intracomunitara nu a mai avut loc, firma dvs. este obligata sa storneze factura emisa si sa raporteze aceasta stare de fapt atat prin decontul de TVA cod 300 cat si prin declaratia recapitulativa cod 390.  Raportarea anularii operatiunii initiale  se efectueaza cu semnul minus in luna in care are loc emiterea facturii de stornare.
 
Aceste raportari trebuie  completate si depuse la organul fiscal competent in luna in care are loc emiterea facturii de anulare a operatiunii initiale.
 
Factura de stornare care are drept scop anularea facturii intocmite la incasarea avansului in luna iulie 2010, trebuia emisa in luna in care a avut loc restituirea avansului, dar nu mai tarziu de data de 15 a lunii urmatoare stornarii avansului. Practic, daca restituirea sumei s-a efectuat in luna septembrie, factura de anulare ar fi trebuit emisa cel mai tarziu cu data de 15 octombrie 2010. Avand in vedere faptul ca la aceasta data a expirat termenul de depunere a declaratiei recapitulative cod 390 aferente lunii octombrie (15 noiembrie 2010), pentru evitarea unei amenzi cuprinse intre 12.000 – 14.000 lei, este recomandabil sa intocmiti factura de stornare in luna noiembrie 2010 astfel incat sa completati si sa depuneti declaratia cod 390 cel mai tarziu in data de 15 decembrie 2010 si decontul de TVA cod 300 cel mai tarziu in data de 27 decembrie 2010. Conform Codului de procedura fiscala, este recomandabil sa, caz in care decontul de TVA . Astfel, anularea facturii emise initial in luna iulie 2010 se efectueaza in luna noiembrie 2010 in baza prevederilor art. 159 alin.  (1) litera b) conform caruia corectarea informatiilor inscrise in factura initiala are loc prin inscrierea sumelor cu semnul minus. Pe factura astfel emisa se inscriu obligatoriu :  
- informatiile din documentul initial;
- numarul si data documentului corectat
     
Practic, prin emiterea acestei facturi cu semnul minus are loc ajustarea bazei de impozitare a TVA din luna iulie 2010 reglementata prin art. 138 denumit  "Ajustarea bazei de impozitare" litera a) din Codul fiscal conform caruia baza de impozitare se reduce  daca a fost emisa o factura si, ulterior, operatiunea este anulata total sau partial, inainte de livrarea bunurilor sau de prestarea serviciilor.
 
Factura astfel emisa trebuie transmisa si partenerului intracomunitar pentru a efectua declararea operatiunii de incasare a avansului achitat initial in luna iulie 2010. Se evita astfel inscrierea de neconcordante in Raportul VIES ca instrument de lucru pentru organele de inspectie fiscala pe parcursul desfasurarii controlului cu privire la TVA.
 
Pentru conversia in lei a facturii emise se utilizeaza cursul valutar in vigoare la data emiterii facturii initiale de incasare a avansului. Astfel, in evidenta contabila si fiscala nu vor exista diferente valorice intre avansul incasat si  avansul restituit. Vor exista doar diferente favorabile sau nefavorabile de curs valutar aferente incasarii si resituirii  in valuta la data operatiunilor inregistrate prin debitul si creditul 5124. Prin mentinerea aceluiasi curs valutar la data anularii operatiunii nu vor exista neconcordante nici in Raportul VIES.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016