Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ce priveste taxa pe valoarea adaugata, in luna iulie a.c. avem de depus urmatoarele formulare si declaratii care se regasesc in sfera TVA:
Pana la 6 iulie a.c. inclusiv:
- Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092. Se depune de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in luna iunie 2012 si sunt obligate sa-si modifice perioada fiscala devenind platitori de TVA lunar. Reglementare: OPANAF nr. 1.165/2009.
Pana la 10 iulie a.c. inclusiv:
- Declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152, alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OMEF nr. 2.296/2007;
- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, formular 070. Se depune de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152, alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OMEF nr. 262/2007;
- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane, formular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152, alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OMEF nr. 262/2007;
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Declaratia de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal, in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, formular 096. Se depune de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 cu perioada fiscala luna/trimestrul calendaristic, care solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA Reglementare: art. 152, alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; OPANAF nr. 53/2012.
Pana la 25 iulie a.c. inclusiv:
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cu termen lunar, trimestrial, semestrial pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii iunie, trimestrului II, semestrului I 2012, formular 300. Reglementare: art. 156 indice 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF nr. 3.665/2011; Atentie! Decontul se depune si de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenta ca platitor de TVA conform art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal pana la 10 iunie 2012;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, formular 301, pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA, conform art. 153 indice 1 din Codul Fiscal si care au efectuat: achizitii intracomunitare in luna precedenta, achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125 indice 1 alin. (3), contribuabilii care au efectuat achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA, precum si pentru contribuabilii neinregistrati si care nu au obligatia inregistrarii, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile. Reglementare: art. 156 indice 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; OPANAF nr. 30/2011;
- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394, pentru declararea operatiunilor desfasurate in luna iunie, trimestrul II, semestrul I 2012 de catre platitorii de TVA cu perioada fiscala lunara, trimestriala si semestriala. Reglementare: OPANAF nr. 3.596/2011;
- Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153, alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal, formular 311. Se depune pana la 25 inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei, de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153, alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal, pentru declararea si plata TVA aferenta: livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate si/sau achizitiilor de bunuri si/sau de servicii efectuate ulterior anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA. Reglementare: OPANAF nr. 418/2012.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Refacturare costuri de deplasare in stat membru UEServicii privind bunuri imobile din Romania, cu beneficiar din stat membru. Regim fiscal TVAAchizitie servicii. Cum tratam fiscal serviciile prestate si activitatea derulata intre doua intreprinderi partenere?Achizitie intracomunitara de la furnizor din Afara UE. Tratament TVAAvans in baza de proforma pentru achizitie intracomunitara. Cum gestionam situatia?Ultimele articole
Achizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESComert online. Regimul fiscal TVA in cazul vanzarii catre persoane din UECalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Grup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAArticole similare
Rezolvari propuse de av. Gabriel Biris pentru Fiscalizarea consumului (TVA) vs. Noul Cod fiscalANAF: Declaratii fiscale si obligatii de plata cu termen in august 2016Ce modificari a adus OMFP 170/2015 in ceea ce priveste functionarea PFA-urilor?Ce persoane au obligatia de inregistrare in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare?Fuziune prin absorbtie. Declaratiile pentru societatea absorbanta si pentru societatile absorbiteUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
DECLARATII fiscale cu termen in luna martie 2016Obligatii declarative pentru microintreprinderile fara venituriCum se recupereaza pierderea fiscala?Limitele activitatii de indrumare si asistenta acordata de organele fiscalePrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce DECLARATII trebuie depuse daca NU esti platitor de TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaDeclaratia 394: 4 intrebari frecvente despre completare si depunereCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaArticole similare
E-Factura. Speta utila cu privire la data de inregistrare a facturii electroniceDeclaratia 394 in 2021. Contraventii si sanctiuni. Cine NU are obligatia depunerii formularului?Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareIn atentia celor care depun Declaratia 390 VIESCompaniile din domeniul HoReCa. scutite de la plata impozitului specific pentru 90 de zile (Informare MEEMA)Ultimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Titluri de stat Tezaur IULIE-august 2026: dobanzi de pana la 7,15% pe an, neimpozabile. Tot ce trebuie sa stii inainte sa cumperiVanzare si TVA apartamente in 2026. Clarificari privind aplicarea cotei TVA de 9%Bonificatie impozit pe profit, aplicata conform OUG 153/2020. Analiza pentru 2024 si 2025SAF-T ANAF. Pot fi depuse declaratiile rectificative D406 in timpul inspectiei fiscale?Articole similare
Societate in lichidare. Concedierea salariatei aflata in concediu crestere copilIn atentia consultantilor fiscali care doresc sa efectueze expertize fiscale judiciare in anul 2016ANAF a publicat OPANAF nr. 205 privind eliberarea deverintei care atesta dreptul de folosinta asupra sediului socialOPANAF nr. 108 privind eliberarea certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu specialNoi masuri UE pentru intreprinderiUltimele articole
Facturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Repartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAe-Factura: Ghid Complet pentru 2024
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



