Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, la 29.05.2015, societatea a livrat marfa in baza unor avize de expeditii. Confirmarea receptiei de catre client s-a facut in luna iunie cand au fost emise facturile de vanzare.
Marfurile livrate sunt produse pentru care cota de TVA este 9% incepand cu data de 01.06.2015.
Este necesara ajustarea de TVA in aceste conditii de la 9 la 24%?
Din intrebarea de mai sus rezulta ca au fost livrate marfurile in data de 29.05.2015, dar receptia a fost efectuata de catre client in data de 01.06.2015.
Conform Codului Fiscal faptul generator si exigibilitatea intervine la data livrarii bunurilor:
Art. 1341 - (1) Faptul generator intervine la data livrării bunurilor sau la data prestării serviciilor, cu excepţiile prevăzute în prezentul capitol.
Art. 1342 - (1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
Pe de alta parte regula contabila arata ca schimbarea dreptuui de proprietate intervine la data la care cumparatorul dispune de bunuri ca un proprietar, ca atare in cazul dvs este relevant conditia de livrare agreata cu cumparatorul.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Daca conditia de livrare este ex-work, atunci faptul generator si exigibilitatea intervine la data de 29.05.2015, ca urmare cota de TVA din factura va fi 24%.
Daca conditia de livrare este CIP atunci faptul generator si exigibilitatea intervine la data de 01.06.2015, ca urmare cota de TVA din factura va fi 9%.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gina Dragon, consultant fiscal si economist
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzarea mijloacelor fixe sub valoarea amortizata, tratament fiscal TVA si impozit pe profitEcotaxa in 2016. Care sunt obligatiile de plata si declaratiile valabile pentru producatori si importatori?Taxa de timbru verde. Pentru ce categorii de produse se aplica si studii de caz practiceNu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart BillRegim TVA livrare imobil. Cum vindem fara adaugarea TVA?Ultimele articole
Risc de frauda fiscala: Hotararea CJUE privind TVA la import aplicata a posterioriAm preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?Schimb de active finantate prin leasing. Cum facem scoaterea din evidenta?Cum facem inregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului de TVA?Articole similare
TVA la incasare si plata furnizorilor cu cardul firmei. Cum facem monografia contabila si cand se deduce TVA?Achizitie si vanzare bunuri pe teritoriul unui stat tert. Care va fi tratamentul TVA?Achizitie intracomunitara de bunuri fara FACTURA. Tratament contabil si fiscalCum deducem TVA-ul aferent unor achizitii bunuri din fonduri nerambursabile?Rambursare TVA din stat UE. Cum facem recuperarea TVA?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Analiza zilei: Regimul special pentru bunurile second hand aplicat la vanzarea autoturismelor pe teritoriul RomanieiStudiu de caz: operatiune scutita cu drept de deducere a TVARefacturare bunuri catre societate-mamaNoutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialBaza de impozitare TVA bunuri acordate drept cota de distributie in cadrul societatilor agricoleUltimele articole
Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteScutirea de TVA pentru livrarile intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorImport din China urmat de LIVRARE in UE: cum se recupereaza TVA achitata in vama si cum se evita blocarea lichiditatilorExamen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiLIVRAREa bunurilor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVAArticole similare
Deductibilitate cheltuieli administrare, sponsorizareCe modificari a adus Legea nr. 112/2016 privind aprobarea OUG nr. 41/2015?E oficial: regulile privind vanzarea terenurilor agricole catre persoane fizice s-au modificatIn atentia societatilor: Finalizarea si consecintele inspectiei fiscaleServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFUltimele articole
Acte necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFAModificare cota TVA. Ce trebuie sa stii despre refacturari incepand cu 1 august 2025Controale ANPC in perioada 9-13 septembrie 2024. Cine a fost vizatAviz de insotire a marfii: cand se foloseste, ce informatii contine si cat timp se pastreazaServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorArticole similare
Decontul de TVA cod 300Avans achizitii intracomunitare. Cum procedam la modificarea perioadei fiscale?Acciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVASistemul TVA la incasare: EXIGIBILITATEa sumei TVA colectate in cazul incasarii prin tichete de masaNu se primeste factura, dar marfa ajunge la firma. Cum tratam autofactura?Ultimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiLivrarea bunurilor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVAPrimesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiTVA la incasare: reguli de EXIGIBILITATE si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliateEXIGIBILITATEa TVA la achizitia intracomunitara cu plata in avans: Cum se trateaza corect
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



