Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Promovare produse. Acordare bunuri cu titlu gratuit

de InfoTva.ro la 17 Ian. 2013 Exclusiv
Tags: promovare produse, acordare cu titlu gratuit, codul fiscal, legea 571/2003, omef 3512/2008

Analizam astazi cazul unei societati de distributie produse bauturi alcoolice care doreste sa faca o promovare a produselor oferindu-le clientilor, persoane fizice sau juridice, cu titlu gratuit. Vom stabili astfel ce documente sunt necesare pentru aceasta promovare si daca exista o limita ca si suma la care trebuie sa se limiteze (o limita din cifra de afaceri sau din profi).


Solutia consultantului:
|
1) Ca si documente, apreciez ca este necesar sa existe o decizie a conducerii societatii pentru:

- aprobarea bugetului destinat campaniei de promovare,
- perioada de desfasurare a actiunii,
- structura clientilor carora se adreseaza,
- elaborarea unei proceduri de realizare a campaniei de promovare.

Produsele respective vor fi acordate cu aviz de insotire a marfurilor ce serveste ca si document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit, pe care va fi inscrisa mentiunea "fara factura, produse pentru.. .." conform prevederilor  privind documentele financiar-contabile.
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii



2) Potrivit prevederilor OG 99/2000 , privind comercializarea produselor si serviciilor de piata practica comerciala prin care la vanzarea sau oferta de vanzare de produse/servicii se ofera consumatorului cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse/servicii se numeste vanzare cu prime.  Potrivit prevederilor art. 49 din acelasi act normativ, este interzisa orice vanzare ori oferta de vanzare de produse sau orice prestare ori oferta de prestare de servicii facuta catre consumator, care da dreptul acestuia, cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, la o prima sub forma unor produse/servicii, in afara cazurilor in care acestea sunt identice sortimental cu produsele/serviciile cumparate. Vanzarile cu prime sub forma unor produse/servicii identice sortimental cu produsele/serviciile cumparate sunt considerate practici comerciale admise.

De asemenea, art. 50 prevede ca produsele sau serviciile a caror valoare este de pana la 10% din preturile de vanzare/tarifele produselor/serviciilor achizitionate de catre consumatori nu sunt considerate prime. In acest sens, art. 35 lit. c) al Normei metodologice de aplicare a OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata stabileste ca nu sunt considerate prime si pot fi oferite cu titlu gratuit consumatorilor produsele sau serviciile a caror valoare este de pana la 10% din preturile de vanzare/tarifele produselor/serviciilor achizitionate de catre consumatori, altele decat produsele sau serviciile indispensabile utilizarii normale a produsului sau serviciului cumparat.

Valoarea produselor/serviciilor oferite gratuit consumatorilor este reprezentata de preturile de vanzare/tarifele practicate in structura de vanzare respectiva, in cazul in care acestea sunt comercializate in acea structura, iar in cazul in care produsele/serviciile nu sunt comercializate in structura de vanzare respectiva si sunt aprovizionate/furnizate de comerciant special pentru a fi oferite gratuit consumatorilor, valoarea acestora este reprezentata de costurile de achizitie ale produselor si, respectiv, de tarifele serviciilor;

Din prevederile acestei ordonante reiese ca este permisa oferirea cu titlu gratuit, in situatia in care pretul de vanzare al bauturilor alcoolice acordate gratuit, este de pana la 10% din pretul de vanzare al produselor achizitionate de catre consumatori.

Din punct de vedere fiscal

a) Din punct de vedere al impozitului pe profit:

Potrivit dispozitiilor art. 21, cheltuieli deductibile sunt acele cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare. Cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sunt cheltuielile inregistrate cu realizarea si comercializarea bunurilor, prestarea serviciilor sau executarea lucrarilor.

 Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri, potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2) lit d) din Codul fiscal si: 

 - cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii
vanzarilor;

 b) Din punct de vedere al TVA:

Potrivit art. 128 alin. (8) lit. e) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal nu constituie livrare de bunuri acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor sau, mai general, in scopuri legate de desfasurarea activitatii economice, in conditiile stabilite prin norme.

In acest sens, punctul 6 alin. (9) lit a) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului.

Atunci cand bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor nu sunt produse de persoana impozabila si/sau nu sunt bunuri comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca:

1. se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau
2. bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia;


Avand in vedere faptul ca nu se colecteaza TVA, se impune si analiza TVA - ului dedus la achizitia stocului.

Potrivit art. 145 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal , nu este deductibila TVA de la “achizitiile de bauturi alcoolice si produse din tutun, cu exceptia cazurilor in care aceste bunuri sunt destinate revanzarii sau pentru a fi utilizate pentru prestari de servicii."

Astfel, produsele fiind acordate in mod gratuit, TVA la achizitie nu este deductibila.
Prin exceptie, de la reglementarea cu caracter general trebuie ajustata TVA dedusa initial.

In concluzie, nu exista limita ca si suma din cifra de afaceri sau din profit privind acordarea gratuita de produse in scopul stimularii vanzarilor, insa, acordarea acestor produse gratuite ar trebui sa reflecte dezvoltarea afacerii dvs. ca urmare a cresterii volumului vanzarilor.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Promovare produse. Acordare bunuri cu titlu gratuit":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 6 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016