Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, o societate a casat diverse obiecte de inventar si mijloace fixe complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat si nu detine dovada predarii lor ca deseuri. Cum va proceda societatea? Ar trebui colectat TVA la valoarea procesului verbal de casare?
Casarea activelor corporale fixe inainte de expirarea duratei normale de functionare nu este considerata livrare catre sine pentru a se colecta TVA , dar se aplica prevederile referitoare la ajustare, daca bunul isi inceteaza existenta in cadrul perioadei de ajustare.
Potrivit prevederilor art.148 alin (2) lit. a) din Codul fiscal, NU se ajusteaza deducerea initiala a taxei in cazul bunurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator de persoana impozabila.
Potrivit prevederilor din Normele metodologice pct.53 alin. (10) lit. g) , in sensul art. 148 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, persoana impozabila nu are obligatia ajustarii taxei deductibile in cazul bunurilor distruse, pierdute sau furate, in conditiile in care aceste situatii sunt demonstrate sau confirmate in mod corespunzator, in situatii cum ar fi, de exemplu, urmatoarele, dar fara a se limita la acestea:
………
g) casarea activelor corporale fixe, altele decat bunurile de capital prevazute la art. 149 din Codul fiscal, demonstrate sau confirmate in mod corespunzator.
Potrivit prevederilor alineatului 14, in cazul activelor corporale fixe, care nu sunt amortizate integral, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital conform art. 149 din Codul fiscal, ajustarea taxei conform art. 148 din Codul fiscal se face pentru valoarea ramasa neamortizata.
In concluzie, nu trebuie sa ajustati TVA dedusa initial, intrucat mijloacele fixe sunt complet amortizate .

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Pentru casarea obiectelor de inventar cat si pentru mijloacele fixe trebuie sa urmati procedura din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, ( Proces verbal cu constatarea deprecierii si propunerea de casare, aprobarea de catre conducatorul societati,stabilirea comisiei care participa la casare) si sa intocmiti "Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri si materiale", cod 14-2-3/aA prevazut in OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
S-a amanat termenul pentru unele declaratii. Ce depunem la 27 ianuarie 2014?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 2 aprilie 2018Modificare COD FISCAL - calcul impozit pe cladiri pentru persoane juridiceCare sunt contributiile obligatorii datorate de PFA si SPRL incepand cu 1 ianuarie 2016?Recapitularea modificarilor aduse de Legea 187/2015. Care sunt prevederile de care trebuie sa tinem cont?Ultimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemArticole similare
Ajustarea TVADrumul scurt de la documentul «debit-note» la preturile de transferPFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiFuziunea prin absorbtie intre doua societati. Care sunt aspectele contabile si fiscale de care tinem cont?Totul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Ultimele articole
MIJLOACE FIXE. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEMIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Articole similare
Titlul III Capitolul IIITaxare inversa deseuri. Ce implica obligatia facturarii cu TVA?Inregistrarea speciala in scopuri de TVA. Cine si ce obligatii areAchizitie intracomunitare prin licitatie externa. Situatii in care este necesara inscrierea in scopuri de TVA in regim specialCe obligatii fiscale au contribuabilii pentru zilele de 25 si 26 ianuarieUltimele articole
e-Transport. Trebuie generat cod UIT daca BUNURIle transportate NU au risc fiscal?e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Ajustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiArticole similare
Cheltuieli deductibile PFA. Ce cheltuieli pot deduce persoanele fizice autorizate in anul 2022?Inventarierea patrimoniului: cunoasteti cele mai recente modificari legislative?Cum poate fi modificata perioada fiscala de raportare din trimestru in luna calendaristica daca plafonul legal este depasitOrganizare contabilitate pentru o intreprindere individuala. Cum procedam si cum putem opta pentru contabilitate in partida dubla?Studiu de caz - Transferul dreptului de a dispune de bunuri ca si un proprietar este considerat livrare de bunuriUltimele articole
Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilCe este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteImpozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliMonografie contabila PFA. Evidenta de gestiuneArticole similare
Vanzare cladire si factura cu TVA de 5 la suta. Ajustam taxa? Ce implicatii fiscale sunt?Deducere TVA pentru bonuri de combustibil mai mari de 100 euroPonta a cerut sprijinul Consiliului Concurentei dupa reducerea TVA pentru a evita crearea de noi carteluriCota de TVA aplicata in caz de faliment107 solutii pentru noile taxe si impoziteUltimele articole
Controale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACodul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Majorare cota redusa de TVA. Lista produselor si serviciilor agricole cu TVA 11%
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"