Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


INTREBARE:In cazul unei PFA ce are o activitate restransa de producere de obiecte decorative, producerea lor fiind facuta hand made, intr-o cantitate restransa, inregistrarea materiilor prime si a productiei se face tot cu rapoarte de productie, retetare, fise de materii prime etc. sau este vreo varianta simplificata?
SOLUTIE FISCAL – CONTABILA
Conform prevederilor de la art. 68 alin. (4) lit. a) si b)conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, pentru a putea fi deduse, in functie de natura acestora, sunt:
MONOGRAFII CONTABILE IN 2023. Vezi EXEMPLELE PRACTICE, AICI>>
"Art. 68
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor independente, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;"
La pct. 7 alin. (4) si (5) lit. a) din Normele metodologice, se prevede ca:
Pct. 7.
(4) Din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, astfel cum rezulta din evidentele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 68 alin. (4) - (7) din Codul fiscal.
(5) Sunt cheltuieli deductibile, cu titlu de exemplu urmatoarele:

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
a) cheltuielile cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar si marfuri;"
in vederea determinarii cheltuielilor efectuate in scopul realizarii de venituri, pentru stabilirea cheltuielilor privind marfurile se aplica metoda stoc initial marfa intrata stoc final.
In activitatea de comert cu amanuntul trebuie aplicata aceasta tehnica de determinare a stocului, in sensul ca la stabilirea corecta a venitului impozabil se ia pe de o parte la partea de venituri, veniturile incasate conform monetarelor sau rapoartelor zilnice emise de casele de marcat, iar la cheltuieli se scade marfa efectiv vanduta si platita, deoarece stocul existent in magazin/unitate este considerat cheltuiala facuta in avans pentru venituri ce vor fi realizate in alt exercitiu financiar.
De fapt, se considera ca veniturile din vanzarea marfurilor dintr-un an fiscal au fost realizate cu costul acestor marfuri care s-au vandut fara ca venitul sa fie influentat de costul marfurilor existente in stoc inventariate la sfarsitul anului.
Prin urmare, chiar daca PFA desfasoara o activitate de productie si comercializare a produselor finite (marfuri), v-a trebui sa tina o evidenta cel putin a materiilor prime/marfurilor, eventual cu ajutorul unui program informatic (NIR, bon de consum, fisa de magazie, etc) asa cum este necesar pentru evidenta de gestiune.
In functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in OMFP 2634/2015.
Astfel, chiar si PFA sunt obligate sa efectueze inventarierea patrimoniului, cel putin o data pe an (de regula la sfarsitul exercitiului financiar, cu respectarea prevederilor OMFP nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cu modificarile si completarile ulterioare.
EXEMPLE UTILE DE MONOGRAFII CONTABILE, pentru diverse domenii, AICI»

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Microintreprinderi HORECA 2023: Ce firme si de cand trebuie sa tina cont de plafonul de 500.000 euro?Ghidul Monografiilor Contabile: monografiile care pun cel mai des probleme in practica in acest anTratamentul fiscal al ajustarii TVA in 25 de studii de caz explicate in detaliu!Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de MONOGRAFII CONTABILEA fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din legea nr. 72/2022Ultimele articole
Cum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileDeclarare TVA in facturile intracomunitare. MONOGRAFIE contabilaMONOGRAFII CONTABILE pentru SRL-uri: compensatia la energia electrica (OUG 118/2021) si reducerea la pretul benzinei (OUG 106/2022)Articole similare
Ce contributii CAS si CASS platesti in 2025 daca ai PFA sau CMIUltimele declaratii din aceasta luna. Ce depunem la 31 ianuarie?PFA cu norma de venit si angajat la alta societate. Cum i se calculeaza CAS si CASS?Inregistrarea TVA pentru achizitii bunuri peste plafonul de 10.000 euro. Ce tratament fiscal se aplica?Black Friday la cele mai bune lucrari de contabilitate si fiscalitate 2015Ultimele articole
D. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAPFA la norma de venit si salariat. Ce obligatii CAS si CASS are in 2025PFA si depasirea plafonului de 300.000 lei: Trece sau nu la TVA?Taxe PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarDepunere Declaratia Unica in 2025. Ce obligatii CAS si CASS are un PFA cu CIMArticole similare
Studii de caz: Ajustarea valorii materiei prime
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"