Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ce moment, platitorul de venit, are obligatia retinerii la sursa a impozitului pe venit, conform art. 52 sau art. 52^1 din Codul fiscal? De ce PFA-urilor care fac experize judiciare li se retine la sursa impozit pe venit atunci cand incaseaza suma facturata? De fapt de aici a plecat marea mea nelamurire. Retinerile facute conform art. 52 sunt pentru persoane independente. PFA nu este o persoana independenta?
Solutie oferita de specialistii portalcontabilitate.ro
Daca veniturile realizate de PFA se incadreaza in categoria veniturilor precizate la art. 52 alin. (1) din Codul fiscal , respectiv:
a) venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
b) venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;
c) venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial;
d) venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil ;
e) venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara;
e^1) venitul obtinut de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, potrivit titlului IV^1, care nu genereaza o persoana juridica;
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In acest caz, platitorul de venit are obligatia retinerii la sursa doar a impozitului pe venit, fie pe baza cotei de 10% sub forma de plata anticipata in contul impozitului anual (art. 52 alin. (2) lit. a si alin. (3) din Codul fiscal ), fie in baza cotei de 16% sub forma de impozit final, pe baza optiunii persoanei fizice respective (art. 52^1 din Codul fiscal ).
Platitorul de venit raporteaza retinerea impozitului prin declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat la pozitia 09. (615)- Impozit pe ven. din expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara, si are obligatia de a achita pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, impozitul retinut.
De asemenea, platitorul de venit, va mai avea obligatia depunerii Declaratiei 205 – pana la data de 28 februarie a anului urmator platii venitului – in cazul retinerii unui impozit de 10%, respectiv pana la data de 30 iunie in cazul retinerii impozitului final de 16%.
In cazul retinerii impozitului de 10% ca plati anticipate in contul impozitului pe venit, persoana fizica beneficiara de venit va avea obligatia depunerii Declaratiei 200 privind venitul realizat pana la data de 25 mai a anului urmator realizarii venitului si sa achite la bugetul de stat diferenta de impozit de 6%, in termen de 60 de zile de la data emiterii Deciziei de impunere finala de catre organul fiscal.
In declaratia 200, persoana fizica va completa la rd. 1.3.1 valoarea venitului net aferent activitatilor cu regim de retinere la sursa a impozitului (pentru care s-a retinut deja impozitul pe venit, ca urmare a desfasurarii activitatilor de expertiza fiscala).
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Analiza: Sotia/sotul PFA va putea beneficia de concedii si indemnizatii medicaleLipsuri materiale imputabile. Cum facem ajustarea de TVA?Un PFA depune trimestrial Declaratia 112?Actualizare Q&A cu privire la obtinerea ajutorului pentru HoReCa. Conteaza ordinea atunci cand se vor face platile?Nerezident obtine venituri in calitate de PFA. Care sunt aspectele fiscale de care vom tine cont?Ultimele articole
Acte necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFAIncasari si plati in numerar 2026: reguli, plafoane si greseli frecvente pe care trebuie sa le evitiTVA in era digitala: organizarea documentelor si corelarea fluxurilor financiare cu ajutorul QuickConta.roIndemnizatie crestere copil in cazul unui PFA. Documente necesare pentru a o putea obtinePlafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVAArticole similare
Incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator. Cum procedam?Care e regimul pierderilor fiscale in 2014?Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarDeclararea si plata impozitului pe profit in 2013 | Cine nu aplica sistemul?Calculul impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Conditii pentru aplicarea cotei de 1%Ultimele articole
IMPOZIT PE VENITuri din alte surse. Cota aplicabila + conditii de incadrarePlafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Declaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMTaxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorIMPOZIT PE VENIT. Cine NU plateste impozit in 2025 + un studiu de caz utilArticole similare
Zoom fiscal: Deducerea TVA si a cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate din 2016Servicii de selectie si plasare de personal navigantCe obligatii au firmele care opteaza pentru sistemul TVA la incasare in 2014?Vezi ce declaratie trebuie depusa pana la 10 martieAnulare cod de inregistrare TVA. Ce consecinte apar?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



