Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta persoanelor interesate ca indrumarea si asistenta contribuabililor/platitorilor constau in furnizarea de informatii cu caracter general in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii declarative/de plata si/sau fiscale/contabile.
In cadrul domeniului fiscal, sfera activitatii de indrumare si asistenta a contribuabililor/platitorilor cuprinde doar impozitele, taxele, contributiile sociale si alte creante fiscale aflate in administrarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Atentie! Indrumarea si asistenta oferite contribuabililor/platitorilor nu includ furnizarea de:
- informatii prin care se sugereaza sau se prezinta modalitati de optimizare a sarcinii fiscale; informatii care contravin secretului fiscal;
- informatii solicitate in perioada in care contribuabilul este supus controlului fiscal si in legatura cu impozitele, taxele, contributiile si alte venituri ale bugetului general consolidat care fac obiectul controlului fiscal;
- informatii in legatura cu solutionarea unor problematici care fac obiectul unor contestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale;
- informatii in legatura cu solutionarea unor problematici care fac obiectul litigiilor aflate pe rolul instantelor judecatoresti sau asupra carora se efectueaza cercetari penale sau disciplinare;
- elaborarea de monografii contabile solicitate de operatorii economici; informatii care nu intra in sfera de competenta a MF si/sau ANAF;
Cererile formulate de catre contribuabili/ platitori in vederea acordarii indrumarii si asistentei includ in mod obligatoriu datele de identificare prevazute la art. 1 pct. 40 din Codul de procedura fiscala, respectiv numele si prenumele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice/ entitatii fara personalitate juridica, dupa caz, domiciliul fiscal, precum si codul de identificare fiscala. In cazul nerezidentilor, cererile contin si numarul de identificare fiscala alocat in statul de rezidenta, adresa din statul de rezidenta si datele de identificare ale reprezentantului fiscal, daca exista un asemenea reprezentant. Datele cu caracter personal sunt prelucrate de MF/ANAF in scopul furnizarii si comunicarii de informatii potrivit procedurii.
In scopul acordarii de catre organul fiscal de indrumare si asistenta, contribuabilii/ platitorii prezinta in mod corect si complet situatia pentru care solicita indrumare si asistenta, raspunsul la solicitarile acestora producand efecte in limita si in conditiile stabilite de art.6 din Codul de procedura fiscala (exercitarea dreptului de apreciere a organului fiscal). Dispozitiile art.12 din Codul de procedura fiscala se aplica in mod corespunzator (buna credinta).
Opinia emisa de organul fiscal competent se bazeaza exclusiv pe situatia de fapt descrisa de contribuabil/ platitor, este aplicabila operatiunii descrise doar in masura in care aceasta este afectata realizarii unui scop licit si moral si poate produce efecte numai in cazul in care sunt respectate principiile generale de conduita in administrarea creantelor fiscale si de aplicare a prevederilor legislatiei fiscale.
Important! Indrumarea si asistenta contribuabililor/ platitorilor in domeniul tehnologiei informatiei se realizeaza de catre Centrul National pentru Informatii Financiare prin serviciul helpdesk si calitatea serviciilor TIC –Formular de contact prin alegerea categoriei “Asistenta tehnica servicii informatice
Reiteram totodata ca, in conformitate cu prevederile Codului de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, declaratia fiscala este actul intocmit de contribuabil/ platitor, in conditiile si situatiile prevazute de lege, reprezentand declaratia de impunere si/sau declaratia informativa, iar organul fiscal nu completeaza astfel de documente pentru si in numele contribuabilului/ platitorului.
Baza legala:
Ordinul Ministerului Finantelor nr. 1.233/2021 pentru aprobarea Procedurii de indrumare si asistenta a contribuabililor/ platitorilor, acordate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si de coordonare metodologica a activitatii de aplicare unitara a legislatiei fiscale si procedural fiscale desfasurate de structurile de asistenta contribuabili, precum si in domeniul tehnologiei informatiei publicat in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 998/19.10.2021.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Portal Institutii Publice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Decont accize energie electrica si suplimentare cantitate energie in Notificare-Anexa 23
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu informatii privind energie electrica produsa din panouri fotovoltaice. 1. Cum trebuie completat decontul de accize D120 pentru anul 2024 daca am urmatoarele cantitati de energie electrica produsa si consumata din panouri fotovoltaice: 164Mwh productia proprie de energie regenerabila, 93 Mwh consum propriu, 71Mwh injectati in reteaua societatii Electrica cu care avem contract incheiat. Ce trebuie trecut la energia electrica utilizata in scop...vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Inchiriere cladire in regim de scutire fara drept de deducere
Intrebare: Societatea a achizitionat o cladire in regim de scutire, taxare inversa. Cladirea este inchiriata catre o societate din grup, la randul ei platitoare de TVA. Pana in prezent, chiria a fost facturata cu TVA. Pe viitor se doreste emiterea facturii de chirie fara TVA. Ce implicatii fiscale sunt?vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Articole similare
In toamna lui 2017, bate vantul schimbarii in fiscalitatea romaneascaANAF: Noi precizari privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehiculeExamenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistentOMFP 161/2015 si OMFP 162/2015 modifica procedura de comunicare intre ANAF si contribuabiliVesti bune pentru platitorii de TVA: Comisia Europeana solicita Romaniei sa elimine plata defalcata a TVAUltimele articole
Noul plan de succes al celor mai multe companii din lumeArticole similare
OPANAF 1164/2016 actualizeaza plafoanele pentru lista datornicilor intocmita de ANAFIncep controalele ANAF in domeniul online, la propunerea GuvernuluiPFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaIn atentia CONTRIBUABILIlor: Depunerea electronica a declaratiilor fiscaleCine depune formularul 221?Ultimele articole
RO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Plafon TVA, MAJORAT la 395.000 lei. 3 reguli tranzitorii importante pentru CONTRIBUABILIBilet la ordin - Ce este, cum se completeaza corect si cum se utilizeazaTVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila CONTRIBUABILIlorD406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"