Tags: consultant fiscal, examen ceccar, stagiu consultant
Prin Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 6/2019 s-a stabilit data pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019.
Examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - va avea loc in municipiul Bucuresti in data de 2 noiembrie 2019.
Locul de desfasurare a examenului se va publica pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali pana la data de 28 octombrie 2019.
Persoanele fizice care doresc sa participe la examen trebuie sa se inscrie pe site-ul www.ccfiscali.ro. Inscrierile se fac in perioada 30 septembrie 2019-18 octombrie 2019 iar dosarele se transmit, in aceeasi perioada, prin servicii postale cu confirmare de primire sau direct, pe adresa: str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, municipiul Bucuresti.
Dosarul de inscriere contine urmatoarele documente:
a) cererea de inscriere la examen;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare, in copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor doveditoare, in cazul schimbarii numelui;
d) carnetul de munca, in copie certificata de angajator sau in copie legalizata, dupa caz, adeverinta eliberata de angajator, adrese eliberate de asociatiile profesionale din care fac parte, in cazul profesiilor liberale;
e) actul de identitate, in copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) certificatul de cazier fiscal;
h) adeverinta medicala eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este inregistrat;
i) 3 fotografii 2/3 cm.
Examenul va fi sustinut din tematica si bibliografia pentru examen, prevazute in anexa nr. 1 la hotarare.
Activitatea de consultanta fiscala consta in:
a) acordarea de asistenta si prestarea de servicii profesionale in domeniul fiscal, inclusiv realizarea de expertize fiscale extrajudiciare la solicitarea organelor fiscale sau a oricaror altor persoane sau entitati interesate;
b) prestarea de servicii si asistenta de specialitate pentru intocmirea declaratiilor fiscale;
c) certificarea declaratiilor fiscale, in conditiile legii;
d) asistenta si servicii pe probleme de procedura fiscala;
e) asistenta privind intocmirea documentatiei pentru exercitarea cailor de atac impotriva titlurilor de creanta si a altor acte administrative fiscale;
f) asistenta si reprezentare in fata organelor fiscale, inclusiv acordarea de asistenta de specialitate pe parcursul derularii inspectiei fiscale;
g) realizarea de expertize fiscale judiciare la solicitarea organelor judecatoresti sau de cercetare penala.
h) asistenta privind creantele bugetului general consolidat, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
i) asistenta fiscala in cauzele aflate pe rolul unei autoritati jurisdictionale.
Aceste activitati pot fi desfasurate de catre consultantii fiscali activi .
Consultantii fiscali asistenti pot desfasura numai sub indrumarea unui consultant fiscal activ urmatoarele activitati:
- acordarea de asistenta si servicii profesionale in domeniul fiscal;
- prestarea de servicii si asistenta de specialitate pentru intocmirea declaratiilor fiscale;
- asistenta si servicii pe probleme de procedura fiscala;
- asistenta privind intocmirea documentatiei pentru exercitarea cailor de atac impotriva titlurilor de creanta si a altor acte administrative fiscale;
- asistenta privind creantele bugetului general consolidat, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Dupa efectuarea unui stagiu de 3 ani, consultantul fiscal asistent se poate inscrie la examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, in termen de 2 ani de la finalizarea stagiului. Pe perioada stagiului consultantii fiscali asistenti trebuie sa urmeze, anual, un curs de formare profesionala organizat de Camera Consultantilor Fiscali.

de
Irina DumitrescuEconomist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatiile platitorului de arende
Intrebare:
O intreprindere individuala, in calitate de arendas, a luat in arenda un teren in suprafata de 2 ha, cu pretul de 200 euro/ha/an, de la un arendator persoana fizica cu CNP. Care sunt obligatiile declarative si de plata ale arendasului si ale arendatorului?
Dar daca arendasul este o persoana fizica cu CNP?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune drepturi de proprietate intelectuala
Intrebare:
Va rog sa ma indrumati cu privire la tratamentul contabil si fiscal cu privire la cesionarea drepturilor de autor de catre o persoana fizica (nu am detalii cu privire la statutul de angajat in alta parte). Sunt in postura cesionarului. Stiu ca se retine impozit pe venit dupa eliminarea cotei forfetare de 40%. Cum ar trebui sa tratez din punct de vedere al monografiilor contabile, din punct de vedere declarativ (ce declaratii depun? practic, in ce declaratie includ impozitul datorat.....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Consecinte ale incetarii de drept a contractului individual de munca
Intrebare:
In societatea noastra avem un angajat care a iesit la pensie pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare de 65 ani adica nu are 65 ani, in ianuarie 2025. A continuat activitatea in cadrul societatii in baza contractului de munca existent. Poate continua activitatea in baza aceluiasi contract de munca sau este necesara incetarea acestuia si incheierea unui nou contract de munca?
Cum procedam in continuare, deoarece salariatul, in prezent cumuleaza...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrarea contabila a popririi din salariul unui angajat
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu o clarificare privind inregistrarile contabile pentru urmatoarea situatie:
Am primit o adresa de poprire de la un executor judecatoresc, prin care societatea este obligata sa retina 1/3 din salariul unui angajat si sa vireze aceasta suma catre banca. In acest caz, au fost virati 2.000 lei catre banca.
Va rog frumos sa imi confirmati care sunt inregistrarile contabile corecte pentru:
- Retinerea sumei din salariu;
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Colaborare cu influenceri. Promovare servicii online
Intrebare:
Dorim sa promovam serviciile societatii noastre prin influenceri pe anumite platforme sociale. Este posibil ca acestia sa nu functioneze sub o forma de PFA, micro etc., deci doar ca persoane fizice.
Intrebare 1: Ce indatoriri ar avea societatea dpdv fiscal si declarativ pentru sumele platite catre acestea?
Intrebare 2: In cazul in care persoanele fizice - influenceri - au sub 18 ani, exista si alte obligatii in plus?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<