Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare: Cu ocazia inventarii patrimoniului la data de 31.12.2008, s-a constat ca stocurile de materie prima(tabla, in speta) au valoare contabila neta mai mica decat valorea de intrare in ...
Intrebare:Cu ocazia inventarii patrimoniului la data de 31.12.2008, s-a constat ca stocurile de materie prima(tabla, in speta) au valoare contabila neta mai mica decat valorea de intrare in gestiune(costul istoric de achizitie).
Ca urmare, s-a hotarat calcularea si inregistrarea in evidentele contabile a ajustarilor de valoare, in cazul acestei materii prime, etapele fiind urmatoarele:
1) Valoarea ajustarii de valoarea a fost inregistrata in contul 391(6814=391-cheltuiala nedeductibila) -
2) S-a procedat la inlocuirea costului de achizitie cu valoarea contabila neta(costul de achizitie ajustat) in fisele de magazie
3) Au fost diminuate preturile de vanzare ale produselor finite obtinute din procesarea materiei prime respective, incepand cu 01.01.2009 -
Societatea foloseste inventarul intermitent ca metoda de scoatere din gestiune a materiilor prime consumate.
Incepand cu luna ianuarie 2009, si pana in prezent, am procedat astfel:
1) Valoarea materiei prime consumate in procesul tehnologic a fost calculata pe baza valorii noi obtinute in urma ajustarii (601=301-cost de achizitie istoric ajustat);
2) Concomitent:
-am anulat ajustarea aferenta materiei prime consumate in procesul tehnologic ( 391 = 7814 -venit neimpozabil);
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
-am trecut pe cheltuieli diferenta intre costul de achizitie si costul de achizitie ajustat ( 6588?? = 301 - cheltuiala deductibila).
Rationamentul pe care m-am bazat a fost acela ca ajustarea de valoare a materiei prime inregistrata la 31.12.2008 atat in evidentele contabile, cat si in evidenta de gestiune(fisele de magazine) ne conduc la o cheltuiala mai mica cu materiile prime consumate, respectiv costuri de productie mai mici, care ne permit preturi de vanzare atractive pe piata pe care activam, evitand astfel de a vinde sub costurile de productie.
Cat de corect am procedat? Daca n-am procedat corect, cum ar trebui sa procedez din punct de vedere contabil si fiscal, bineinteles?
Modificat prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34 si prin Normele de aplicare publicate in aprilie 2009, Codul Fiscal ataca din nou!
Noile reglementari privind impozitul pe profit, impozitul pe venit, TVA-ul, impozitele si taxele locale va afecteaza direct. Cum sa procedati corect si legal, insa mereu in favoarea dvs.?
...raspunsuri din interiorul Ministerului in interiorul Consilierului!
Solutie oferita de
Serviciul de Consultanta al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Dumneavoastra daca aveti productie trebuie sa aveti obligatoriu organizata si contabilitate de gestiune. Astfel trebuie sa efectuati calculatia costurilor de productie.
Extracontabil, costul de productie determinat de Dumneavoastra trebuie sa cuprinda printre altele, costurile cu achizita materiilor prime – din care se scade valoarea ajustarilor de valoare. In baza acestui cost de productie (mai mic) stabiliti si preturile de vanzare.
Ca si rationament este corect cum ati gandit – insa, trebuie sa aveti stabilit acest antecalcul al costului de productie in baza contabilitatii de gestiune.
Din punct de vedere contabil, consider ca scaderea din gestiune a materiilor prime trebuia sa se faca integral prin intermediul contului 601 – la costul initial de achizitie si nu sa reflectati distinct pe cheltuieli diferenta intre costul de achiztie si costul de achizitie ajustat ( 6588 = 301).
Cheltuiala din contul 601 (la cost de achizitie ) in momentul descarcarii de gestiune, in opinia mea, in conditiile pe care le-ati prezentat, este integral o cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit.
Este corect tratamentul fiscal pe care l-ati acordat ajustarilor de valoare atat la constituire cat si la anularea acestora.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
STUDII DE CAZ: Impozitul pe profit, impozitul forfetar, lichidareGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareFacilitati fiscale pentru companiile care ofera ajutor umanitar, conform OUG 20/2022Cum sa ai succes la Examenul de Aptitudini CECCAR?Ultimele articole
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?E-Factura in 2024. Prevederi privind voucherele de vacantaGhid balanta de verificare. Inlatura DEFINITIV 5 probleme care iti dau batai de cap cand lucrezi cu balanta de verificareArticole similare
Achizitie intracomunitara fara factura. AJUSTAREA VALORII inscrise in autofacturaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"