Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Regimul fiscal si contabil al unor mijloace fixe va fi tratat in cuprinsul urmatorului studiu de caz. In cazul unor obiecte de inventar care au o valoare sub 2.500 lei, vom stabili daca acestea se pot trece pe cheltuieli sau daca trebuie amortizate pe o anumita perioada.
Conform prevederilor HG 276/2013, incepand cu data de 1 iulie 2013, valoarea minima de intrare a mijloacelor fixe stabilita in conditiile art. 3 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 2.500 lei fara TVA.
Valoarea ramasa neamortizata a mijloacelor fixe cu valoarea de intrare cuprinsa intre 1.800 si 2.500 lei, existente in patrimoniul operatorilor economici la 1 iulie 2013, se va recupera pe durata normala de functionare ramasa.
Astfel, valoarea de 2500 lei pentru un mijloc fix este o valoare fiscala, stabilita prin HG 276/2013 si se foloseste pentru stabilirea fiscala a amortizarii. Nu are legatura cu prevederile contabile.
Astfel, din punct de vedere contabil, potrivit OMFP 3055/2009, aveti posibilitatea sa considerati mijloc fix orice bun a carui perioada de utilizare este mai mare de 1 an si care aduce beneficii societatii.
“(1) Activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare si detinute pe o perioada mai mare de un an. Ele trebuie evaluate la costul de achizitie sau la costul de productie, cu respectarea prevederilor pct. 68 si 70."
Categoria numita "mijloace fixe de natura obiectelor de inventar" se regaseste doar in HG 909/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu modificarile si completarile ulterioare, care stabileste, la punctul 12 litera j), doar o modalitate de evidenta scriptica / de gestionare a mijloacelor fixe cu o valoare mai mica decat plafonul respectiv.
Prin politicile contabile veti stabili valoarea de la care un bun va fi considerat mijoc fix.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Desigur, in majoritatea cazurilor, valoarea fiscala este si valoarea contabila de la care se considera mijloc fix.
In cazul in care intre cele doua valori sunt diferente (contabil fata de fiscal), va trebui sa calculati doua categorii de amortizare:
- una contabila, care se va inregistra in contabilitate si va afecta rezultatul financiar al societatii;
- una fiscala pe care o veti reflecta in Registrul de evidenta fiscala si in functie de care calculati impozitul pe profit.
In concluzie, puteti sa inregistrati in contabilitate cheltuiala cu valoarea ramasa de amortizat a mijloacelor fixe cu valoare sub 2500 lei pe o perioada de maxim 3 ani (practic sa le modificati amortizarea contabila), dar trebuie sa tineti cont ca din punct de vedere fiscal, deductibila este doar amortizarea determinata (extracontabil) conform HG 276/2013 (pe durata ramasa) - amortiazrea contabila fiind diferita de amortizarea fiscala.
Rezulta ca HG 909/1997 stabileste cheltuiala contabila cu amortizarea (nedeductibila fiscal), iar HG 276 stabileste cheltuiala fiscala (deductibila) la calculul impozitului pe profit.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Deductibilitate TVA pentru factura (valoare reziduala) leasing61 de formulare obligatorii pentru Departamentul Contabilitate si proceduri contabile pentru societati comercialeSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Amortizare MIJLOACE FIXE achizitionate din fonduri europeneINS: Investitiile nete realizate in economia romaneasca, in crestere in anul 2017Ultimele articole
MIJLOACE FIXE. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEMIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Articole similare
TVA la achizitia unui autoturism. Cum facem decontul in 2015 la o noua vanzare?Articole similare
AMORTIZAREa element al costului de productieRecuperare TVAAchizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Leasingul financiar. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Noutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Seminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVATaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaArticole similare
In atentia celor care depun Declaratia 400. Se apropie termenul limitaOrdin de deplasare (Delegatie - Cod 14-5-4). Model actualizatTrecere de la impozit pe profit la impozitul micro. Cum se corecteaza erorile contabile si ce documente se depunDeclaratia 208 a ajuns la versiunea 2.0.0Neconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeUltimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleAnularea din oficiu a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeAmnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetarePosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Procedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Articole similare
Tratamentul fiscal aplicabil transferului unui imobilCum pot trece microintreprinderile la plata impozitului pe profit in 2023Optiunea microintreprinderilor pentru plata impozitului pe profit. Analiza zileiMare atentie! Firmele care au trecut la IMPOZIT PE PROFIT NU pot redeveni microintreprinderiAchizitie si vanzare bunuri pe teritoriul unui stat tert. Care va fi tratamentul TVA?Ultimele articole
IMPOZIT PE PROFIT. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la IMPOZIT PE PROFIT si TVA lunarProsumator. Obligatii fiscale si MONOGRAFIE contabila explicataTVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integrala
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"