Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Casarea mijloacelor fixe. Societate aflata in inactivitate

de InfoTva.ro la 18 Dec. 2012 Exclusiv
Tags: societate inactivitate, casare mijloace fixe, anulare inregistrare tva,

Supunem analizei specialistilor nostri cazul unei societati cu activitatea suspendata si cu mijloace fixe care trebuie casate si predate la un centru de colectare fier vechi. Vom vedea astfel daca societatea poate emite factura pentru valorificarea acelor mijloace fixe trimise la dezmembrare, ca urmare a deteriorarii lor prin neutilizare.

Solutia consultantului:

Conform art 237 alin (2) din Legea 31/1990 , suspendarea temporara de activitate trebuie inscrisa in Registrul comertului si anuntata ulterior organelor fiscale. Durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.  

Pentru suspendarea activitatii, Oficiul Registrul Comertului nu solicita nici un document de la organul fiscal, suspendarea efectuandu-se numai prin hotararea asociatului unic, al asociatilor societatii sau a adunarii generale a actionarilor.
 
In legislatia actuala nu sunt definite clar conditii de acordare si mentinere a inactivitatii  temporare (suspendarii activitatii).

Opinia mea este ca suspendarea activitatii inseamna ca firma nu mai poate desfasura activitati economice, dar nu interzice incasarea creantelor sau decontarea datoriilor (ex plata contabilului, plata utilitatilor, a personalului de paza etc).

Ulterior inscrierii suspendarii la Oficiul Registrul Comertului, firma poate solicita organului fiscal competent aplicarea regimului de declarare derogatoriu, conform OMFP 1221/2009 , in cazul in care indeplineste conditiile prevazute la punctul 3 din procedura prevazuta de acest act legislativ si anume:
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii


 "a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
   b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
   c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
   d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
   e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
   f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
   g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi;
   h) in cazul contribuabililor, persoane juridice, infiintati in baza Legii 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din legea mentionata"
 
 Asadar, suspendarea activitatii este o conditie de obtinere a regimului de declarare obligatoriu prevazut de Ordinul 1221/2009 , regim care interzice insa desfasurarea oricarei activitati si obtinerea de venituri de orice natura.

Potrivit prevederilor art 153 alin 9 lit b din Legea 571/2003 privind Codul fiscal :
"Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA,  daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii, de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului".

Conform art 11 alin (1^3)  - (1^4) din Codul fiscal :
   "(1^3) Contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.
(1^4) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita. "

Avand in vedere aceste prevederi legale,rezulta ca societatea nu are dreptul de a desfasura activitati economice pe perioada suspendarii activitatii (inactivitatii temporare). Avand in vedere inactivitatea temporara inscrisa in registrul comertului, societatii i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, drept urmare va fi obligata la plata taxei pe valoarea adaugata colectate, iar beneficiarii nu vor avea drept de deducere a TVA.

Concluzie:  Se poate emite facturi pentru valorificarea fierului vechi,cu conditia ca firma sa solicita reactivarea (reluarea activitatii) la Oficiul Registrul Comertului si reinregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Casarea mijloacelor fixe. Societate aflata in inactivitate":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016