Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care indeplineste conditiile pentru a-i fi anulata inregistrarea in scopuri de TVA. La 5 aprilie 2013 se va depune declaratia 096 cu toate documentele necesare prevazute de lege. Presupunem ca in 29 aprilie 2013 va primi decizia de aprobare de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Vom raspunde astfel urmatoarelor intrebari:
1. Societatea trebuie sa ajusteze TVA aferenta stocului marfa existenta la data de 29 aprilie 2013 sau la 31 martie 2013?
2. Unde se trece in decont TVA rezultata in urma ajustarii?
3. Ajustarea TVA se face la valoare de achizitie a marfii existente pe stoc sau la valoarea inregistrata in raportul de gestiune?
Solutia consultantului:
Dupa cum se cunoaste, prevederile de la art. 152 alin. (7) din Codul fiscal, stabilesc faptul ca anularea inregistrarii in scopuri de TVA produce efecte de la data deciziei anularii inregistrarii.
Acest lucru inseamna ca de la data depunerii cererii de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA pana la emiterea deciziei de anulare, societatea dvs are calitate de platitor de TVA si va efectua livrari cu TVA.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Normele pentru art. 148 din Codul fiscal, obliga la ajustarea TVA pentru bunurile aflate in stoc la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA, iar stocul la care se efectueaza ajustarea este cel de la data deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, in exemplul teoretic din intrebare, cel de la data de 29 aprilie 2013.
Se va ajusta TVA de la acest stoc, care a fost dedus la achizitie, respectiv cel inregistrat in contul 4426 "TVA deductibila", evidentiat in factura furnizorului initial al marfii.
Inregistrarea ajustarii TVA se face prin articolul contabil:
635 "Cheltuieli cu alte impozite si taxe" = 4426 "TVA deductibila", iar ca document se va emite o autofactura, ce se va declara in ultimul decont de TVA depus.
Aceasta cheltuiala este deductibila la calculul impozitului pe profit, conform norme de aplicare pentru art. 21 alin. (1) din Codul fiscal, deoarece marfurile vor fi in continuare supuse procesului de vanzare si se realizeaza venituri impozabile din vanzarea acestora.
Daca din diverse considerente se omite ajustarea TVA in ultimul decont depus, sau ajustarea s-a calculat eronat, situatia poate fi corectata prin depunerea declaratiei 311 dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine va imparti mai nou lupta impotriva evaziunii fiscale. Reducerea TVA e o conditieDescarcati Declaratia 205 actualizata pentru 2014!Vineri 6 mai, termen pentru Declaratia 092Facturare produse utilizate ca mostreRegimul TVA pentru magazinele online. Ghid complet pentru 2026Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Ecotaxa in 2016. Care sunt obligatiile de plata si declaratiile valabile pentru producatori si importatori?Lichidare microintreprindere: Obligatiile asociatului unic si declaratiile care trebuie depuseVanzare conctructie si cota TVA. Cum tratam incasarile in numerar?Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaPrestari servicii UE. Firma neinregistrata in Romania in scop de TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaStudiu de caz - Vanzare cu puncte de fidelizare: tratament TVA, INREGISTRARI CONTABILEMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorArticole similare
Anulare inregistrare in scopuri de TVA. Ce ajustari efectuam?Atentie! Cand poate fi anulata inregistrarea in scopuri de TVAAnularea inregistrarii in scopuri de TVA: cazuri in care se anuleaza codul de TVARenuntare la calitatea de platitor de TVA. Pana cand poti anula inregistrareaCasarea mijloacelor fixe. Societate aflata in inactivitateUltimele articole
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA: depuneti declaratia la 10 aprilie!Anulare inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscalSinteza Formular 096: Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVAAnunt ANAF iunie: Aspecte cu privire la inregistrarea si anularea, din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVAAchizitii intracomunitare: Cum se face inregistrarea in scop de TVA?Articole similare
Societate declarata inactiva si cod TVA anulat. Cum procedam si care sunt consecintele fiscale?Ce declaratii au termenul-limita stabilit la 25 februarie?Neincasare factura. Care este tratamentul fiscal al TVA-ului neexigibil?Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursCe modificari aduce Codul fiscal in ce priveste TVA-ul din 2016?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiInregistrarea in scopuri de TVA: ce TVA poate fi dedusa retroactiv si cum se ajusteaza taxa pentru stocuri si mijloace fixeSalariu compensatoriu acordat sub forma de bunuri: AJUSTARE negativa de TVA sau autocolectare prin autofactura?Regimul TVA al aportului in natura cu teren construibil la capitalul social al unei alte societatiDivizare cu transfer de active: Implicatiile asupra TVA de recuperat si ale ajustarii TVAArticole similare
Termen-limita 10 decembrie. Pentru ce declaratii se aplica?DECLARATIA 096Ce declaratii se depun pana la 10 iunie 2015?Declaratii aprilie 2014. Ce declaratii depunem la 7, 11 si 15 aprilie?Depasire plafon TVAUltimele articole
10 martie e ultima zi de depunere pentru DECLARATIA 096Ce declaratii fiscale au termen in decembrie 2014?Declaratii fiscale octombrie 2014. Ce termenele-limita sunt stabilite de Fisc?Ce declaratii fiscale au termen in septembrie 2014?Calendar declaratii iulie 2014. Ce declaratii depunem la Fisc?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



